Pagina 1 van 1

motor op chassis

Geplaatst: zo 9 feb, 2014 07:27
door voeteir
Ik heb de motor en versnellingsbak terug op het chassis gezet en heb enkele vragen.
Zit de versnellingsbak beugel goed of moet ik hem 180° draaien?

Afbeelding

Hoe loopt de koppelingskabel? Is dit correct?

Afbeelding

Ik zoek ook een duidelijke foto hoe de handremkabel verstellers zitten.
Hoe zit de benzineleiding tussen de laatste klips in het chassis en de benzinepomp?
Ik wil ook graag een filtertje in de benzineleidings steken. Steek ik dat best voor de pomp of na de pomp?

Geplaatst: zo 9 feb, 2014 09:52
door TB
De steun van de versnellingsbak durf ik zo niet te zeggen. Dan zou ik straks even bij mijn eigen eend moeten kijken.

De koppelingskabel hoort daar inderdaad langs te gaan. Dus dat zit wel goed.

Het benzinefiltertje. Daar waren de meningen over verdeeld. Ik heb het filtertje langs het chassis op de plek van het metalen buisje in de leiding.

De reden dat ik 'm niet tussen de pomp en carnurateur heb is dat wanneer het filter stuk gaat, de benzine anders op het hete spruitstuk komt.

Geplaatst: zo 9 feb, 2014 09:59
door DucKKnutsel
Je bak rubber zit precies verkeerd om

de koppelingskabel loopt wel goed.

de hand rem kabel moet je beide kanten aan de rechter kant kunnen los draaien dus je steekt beide kanten van links naar rechts er door.

Ik gebruik nooit een filter want er zit er 1 in de tank en 1 in de carburateur maar als dan zou ik het filter voor de pomp zetten. soms zit er wel eens rommel in de pomp dan sluit het membraan niet goed af en loopt je benzine terug in de tank.

Geplaatst: zo 9 feb, 2014 20:12
door voeteir
De versnellingsbak steun zit nu zoals het hoort.
Nu weet ik ook waarom de eerste uitlaatpot tegen het chassis kwam. Dit is daarmee ook opgelost.
Mijn frank is gevallen in verband met de handremkabelverstellers. Dat is ook duidelijk nu.
Bedankt voor de hulp.

Geplaatst: ma 10 feb, 2014 09:43
door TimVS
Als je de handremkabels begint aan te spannen kan je er best voor zorgen dat je de vleugelmoeren hebt met twee armpjes.
Anders kan het zijn dat je je duimen opendraait als je later de rem moer bijstellen.

Dit zijn de goede
Afbeelding

Geplaatst: ma 10 feb, 2014 10:46
door voeteir
ja, die zitten er op. Ik zat eerst wat in de knoop met het "tonnetje" tot mijn frank viel en dat moet natuurlijk in de hefboom. 8)

Geplaatst: ma 10 feb, 2014 18:16
door DucKKnutsel
Haha je hebt trommels voor had ik ff niet aan gedacht. :oops: