Pagina 1 van 1

dikke pakking tussen spruitstuk en carberateur

Geplaatst: wo 26 feb, 2014 21:35
door hobbes
Sinds enig tijd heeft de oranje dyane een 123 evo ontsteking met een aansluiting voor de vacuum vervroeging. Nu vind ik de huidige pakking tussen het spruitstuk en de carberateur wel erg dun om daar ook nog een aansluiting voor de vacuum vervroeging in te knutselen. Dus vroeg ik me 2 dingen af : wat voor gevolgen heeft het indien ik er een dikkere pakking tussen zet ( 2x zo dik als nu) en waar haal ik zo'n pakking? liefst natuurlijk al met de aansluiting erin?

Het schijnt dat met een vacuum vervroeging de motor bij een zwaardere belasting beter en zuiniger oppakt...

Geplaatst: wo 26 feb, 2014 22:22
door schermer
Dat moet idd beter en zuiniger rijden. Er is bij een bekende eendenboer en badkuipenbouwet een vacuumadapterplaat te koop, met de aansluitnippel er al aan. Moeten nog wel twee dunne pankingen bij!! Dus meteen mee bestellen.

Geplaatst: wo 26 feb, 2014 22:38
door vanVeller
Bij Gifkikker heb ik de vacuumvervroeger in het carburatuergedeeldte zitten. Daar zit het bij de VISA ook origineel, als je wil kan ik morgen een foto daarvan sturen.

Geplaatst: di 4 mar, 2014 21:17
door hobbes
Van de week meteen bij die badkuipeendenboer bestelt, ik moest ook nog een ruitenwisserarm hebben want de oude zwabberde wel erg dus dat ook maar meteen bestelt.
Vandaag binnen gekomen, ga waarschijnlijk zondag of maandag monteren. Ik vroeg me alleen nog af wat voor slang ik kan / mag gebruiken? maak dat nog wat uit of kan in principe elke slang erop? moet ook nog even kijken welke dikte de aansluiting op de 123 heeft.
Heb er toch wel hoge verwachtingen van...

Geplaatst: di 4 mar, 2014 22:00
door schroef
onderdrukslang, meestal een zwarte rubber slang met een gekleurde (rode) streep eroverheen. Deze slang is speciaal voor onderdruk gemaakt en zuigt niet plat