Pagina 1 van 2
restauratie spot 1976
Geplaatst: zo 2 mar, 2014 16:53
door braaksma
Geplaatst: zo 2 mar, 2014 16:58
door marksmit
Ligt aan jezelf
ga je voor orgineel en staat de auto na restauratie veel binnen dan t orgineel
ga je er dagelijks mee rijden dan is gegalvaniseerd waarschijnlijk beter voor je
Geplaatst: zo 2 mar, 2014 17:01
door braaksma
wil hem zo origineel mogelijk maken
Geplaatst: zo 2 mar, 2014 17:03
door marksmit
Op die manier ben ik zelf ook tewerk gegaan met me 2cv4 vert tuilerie
heb zelf de keuze voor een ''orgineel '' chassis gegaan volgens de lokale eendeboer gaat deze bij een goede behandeling ook vele jaren mee
Geplaatst: zo 2 mar, 2014 17:05
door vanVeller
Je wilt ook waarde behoud? Ik zou altijd een galva nemen, die kan je weer zwart maken.
Geplaatst: zo 2 mar, 2014 17:08
door marksmit
Hoe staat een galva tot waarde behoud?
Geplaatst: zo 2 mar, 2014 17:13
door braaksma
inderdaad hoe staat het dan met een taxatie zou het veel verschil uitmaken origineel of galva
Geplaatst: zo 2 mar, 2014 17:16
door vanVeller
Een galva chassis gaat niet niet roesten en dat is handig in ons natte landje. En geen roest betekend ook dat er minder onderhoud is aan het chassis.
Bij een zwart gemaakt zie je er niets van maar heb je wel de voordelen. Ook bij een taxatie geeft de meerderheid van taxateuren voorkeur aan goede roestpreventie, dus galva!
Geplaatst: zo 2 mar, 2014 17:19
door marksmit
Nou is galva geen garantie heb laatst een gezien die gewoon aan het roesten was tussen de felsnaad
Nou zal t ook wel verschil maken of je een franzose model galva neemt of orgineel model galva
Geplaatst: zo 2 mar, 2014 17:27
door vanVeller
Het normale chassis is opgebouwd uit gevormde platen, nadeel daarvan zijn inderdaad de flensranden. Er komt bij een galva bad wel overal zink maar het chassis kan nog 'bewegen' die kleine scheurtjes geven. Achter die scheurtjes zit dan geen zink en daar gaat het roesten. De holle ruimtes zijn wel beschermd.
Neem je een chassis opgebouwd uit kokers zit er geen beweging in.
Geplaatst: zo 2 mar, 2014 17:37
door RobM
er bestaat ook een origineel elektrisch gegalvaniseerd chassis. Ik was niet onder de indruk van de hoeveelheid zink aan de binnenkant; was zelfs zo dun dat de roest er al doorkwam. Maar dat kan natuurlijk een productiefout zijn. Als je de binnenkant goed volspuit met moderne anti-roest producten gaat dat natuurlijk ook weer meer dan 30 jaar mee.
Als je echt voor origineel gaat dan is dit misschien een optie.
Gr Rob
Geplaatst: zo 2 mar, 2014 17:44
door vanVeller
Electrische galvanisatie geeft veel minder zink in de holle ruimte in tegenstelling met een volbad.
Ik denk dat je alle verschillen met elkaar moet vergelijken en zelf moet beslissen. Er zijn een hoop verschillende chassis te koop, elk met hun voor- en nadelen.
Geplaatst: zo 2 mar, 2014 17:47
door RobM
ik heb bij twee restauraties nu vier verschillende chassis in de garage gehad. Als je vragen hebt over verschillende fabrikanten moet je maar even een PB-tje sturen.
Één van die chassis was een origineel model thermisch verzinkt. Dat is dus geen aanrader: chassis was door de warmte helemaal kromgetrokken en dus niet meer te gebruiken.
Gr Rob
Geplaatst: ma 3 mar, 2014 17:17
door Thijs
Als je met een Spot bezig bent dan zou ik hem zo origineel mogelijk maken.
Die gegalvaniseerde chassis van kokerprofielen vind ik er niet uit zien.
Je trekt de motorkap open en je ziet meteen dat het helemaal niet meer origineel is.
Als je toch voor een verzinkte zou gaan zou ik zoiets nemen als op die foto's hierboven en dan zwart maken.
Dus uiterlijk wel een origonele look maar toch verzinkt.
Geplaatst: ma 3 mar, 2014 20:21
door braaksma
Thijs schreef:Als je met een Spot bezig bent dan zou ik hem zo origineel mogelijk maken.
Die gegalvaniseerde chassis van kokerprofielen vind ik er niet uit zien.
Je trekt de motorkap open en je ziet meteen dat het helemaal niet meer origineel is.
Als je toch voor een verzinkte zou gaan zou ik zoiets nemen als op die foto's hierboven en dan zwart maken.
Dus uiterlijk wel een origonele look maar toch verzinkt.
denk dat ik toch voor origineel ga en dan direct naar leeuwarden breng naar gosliga coating en goed laat behandelen kost maar 100 euro en hou de auto zo origineel mogelijk bedankt voor de reacties jongens