Pagina 1 van 1
afstellen ontstekingstijd
Geplaatst: vr 7 mar, 2014 10:01
door theoenmarion
Ik weet dat er al veel is over geschreven, en heb ook alles gelezen!
Maar ik krijg de ontsteking niet afgesteld!
Contactpunten netjes op 0.4 afgesteld, en dan moet ik de ontstekingstijd op de goede tijd zetten, en dat lukt niet. Als ik het vliegwiel naar rechts draai gaat het lampje uit, maar als ik het naar links draai blijft het lampje wel ca de helft van het vliegwiel branden. Ik heb hem zo nauwkeurig mogelijk afgesteld maar motor houd erg in.
Kan ik het ontstekingshuis ook iets draaien met lopende motor?
Ik heb geen stroboscoop iod en ook geen toerenteller.
Geplaatst: vr 7 mar, 2014 10:34
door Gerard2cv
Als je nu eerst de punten op 0.45mm stelt (het fiber nokje slijt iets) en dan
een 6mm stift in het blok naar het vliegwiel.Dan heeft het vliegwiel iets
speling waar het lampje aan en uit gaat.
Als de ontstekig dan erg raar scheef staat,moet je de vervroeginggewichtjes vernieuwen.
Geplaatst: vr 7 mar, 2014 13:07
door voeteir
Je zegt dat de motor erg inhoudt.
Dus dan start hij wel? Wil hij stationair wel draaien?
Als dat het geval is dan staat het tijdstip volgens mij wel goed maar dan komen er veel meer parameters bij.
Geplaatst: vr 7 mar, 2014 14:25
door theoenmarion
Ja, wil wel stationair draaien.
Zag wel dat hij bij een uitlaatspruitstuk wel rookt. Tapeind bleek lam te zijn. Kan dat ook een oorzaak zijn? Misschien carburateur laten schoonmaken/reviseren?
Geplaatst: vr 7 mar, 2014 17:53
door voeteir
theoenmarion schreef:Ja, wil wel stationair draaien.
Zag wel dat hij bij een uitlaatspruitstuk wel rookt. Tapeind bleek lam te zijn. Kan dat ook een oorzaak zijn? Misschien carburateur laten schoonmaken/reviseren?
Ik denk niet dat een lek in het uitlaatsysteem ervoor zorgt dat de motor erg inhoudt.
Als de motor al lang stilstaat dan heb je meer kans dat er ergens een sproeier verstopt zit.
Uiteraard heb ik de wijsheid niet in pacht en zijn er nog veel dingen die ervoor kunnen zorgen dat een motor inhoudt.
Geplaatst: vr 7 mar, 2014 19:39
door Michiel van G.
als ie bij de uitlaat lekt zal hij dat ook doen bij de inlaat... spuit eens wat remmenreiniger erbij. Zou het inhouden goed kunnen verklaren.
Geplaatst: do 13 mar, 2014 15:11
door Sjaak S.
een lekkage van een uitlaatpakking moet je niet onderschatten! Ik heb het zelf meegemaakt dat één uitlaatpakking erg lekte. gevolg was dat ik de motor amper aan de praat kon houden: ik moest steeds gas geven, en stationair draaien deed hij ook niet meer, dan sloeg hij af. Ik heb toen alle pakkingen vernieuwd en hij liep weer als een zonnetje.
Geplaatst: do 13 mar, 2014 15:26
door theoenmarion
Oke,
maar bij mij is een van de tapeinden (of de moer) lam gedraaid.
Is dit gemakkelijk op te tappen naar M8 ?
Geplaatst: do 13 mar, 2014 15:57
door dyane_maniac
zo heb ik dat wel gedaan ja (en een m8 tapeind er in gezet). maar dat blok heeft alleen 10 minuten proef gedraaid. geen idee hoe het in de praktijk houdt.
aan de inlaatkant (?) kan je evt ook een bout en moer steken als die lam is
Geplaatst: do 13 mar, 2014 17:02
door theoenmarion
Ja, de voorste dunne pijp. Dat is toch de inlaat?
Bij een heb ik idd ook een M7 bout ingedraaid . Doe jij tussen de uitlaatpot en de pijp, bij het schutbord, ook wat gungun om af te dichten? Bij mij rookt hij hier behoorlijk!