Pagina 1 van 2

acadyane, tussendoortje snelle reparatie geen restauratie

Geplaatst: zo 16 mar, 2014 00:48
door joe_catchou
of we dit even snel tussen de soep en de piepers konden doen .
maar genoeg voor vandaag het moet leuk blijven binnen 2 weken meer want volgende week gemert
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: zo 16 mar, 2014 06:24
door Punky
Je maakt je naam Belgische Meester lasser weer waar. ;-)

Geplaatst: zo 16 mar, 2014 06:55
door Geert
Leuk project !
Ik vind dat de acadyane toch een beetje wordt onder gewaardeerd.
Succes ermee.

Geplaatst: zo 16 mar, 2014 09:44
door Bertje Beige
Goed bezig , weer een acadIane ( :wink: ) die word gered, hoe meer hoe beter, maar dat geld natuurlijk voor elk A type :D :D
Deze moet wel "van ver' komen zeg! En hoe is het chassis? Daar is ook al aan gelast :cry:
Hoe dan ook, goed bezig, succes :!: :)

Geplaatst: zo 16 mar, 2014 19:52
door Hilke
Mozes kriebel. Dat gaat mooi worden!

Geplaatst: zo 16 mar, 2014 19:59
door gelemotor
pas als je zelf eens hebt gelast, weet je wat het is !

Knap dat je hier toch weer wat van maakt !

Gr, Luc

Geplaatst: ma 17 mar, 2014 07:33
door joe_catchou
@dolf funnypants

tja de aca word onder gewaardeerd inderdaad heb er zelf ook 1tje gehad .
denk de zovele hoekjes (voor roest) en boutjes moertjes dat er te veel aan is .
chassis is inderdaad ook al veel aan geplakt meer zeg maar .
zie maar tussen de vloeren (foto).
helaas is het niet de mijne en is het maar een opknapper en geen restauratie (jammer)

Geplaatst: ma 17 mar, 2014 08:22
door Titatommeke
Misschien een stomme vraag,
Wordt het nog rond om afgelast, of is het de bedoeling dat het met proplassen op z'n plek gehouden wordt? :oops:
En waarom wel en waarom niet?

Geplaatst: ma 17 mar, 2014 18:14
door joe_catchou
de plaatjes die er in zitten zijn ge proplast gaatjes knippertang gaatjes gemaakt en dan vollassen .
de vloeren zijn op de koppen ook zo gedaan maar aan de zijkant tegen de dorpels zijn ze om de circa 5 cm een 3 tal cm gelast aan de dorpel dan .
alles zou dan rondom worden afgekit .
waarom word dit gedaan als er een lasje scheurt gaat het niet verder en blijft het bij dat propje of stukje las .
ook is het niet nodig voor de sterkt zoals ze vroeger dachten we lassen heel de plaat af ,want dan krijg je nog veel vervormig ook als het waren een golf plaat.

Geen domme vraag hoor :wink:

Geplaatst: ma 17 mar, 2014 19:32
door rusty
Goed bezig! Ziet er netjes uit! Acadianes zijn echt wel de moeite waard om gered te worden! Zijn misschien wel de fijnst rijdende A-types (iig waar ik in gereden heb)

Ga zo door!

Geplaatst: di 18 mar, 2014 07:20
door Titatommeke
Hier kan ik wel wat mee :D. Ziet er netjes uit!

Geplaatst: wo 19 mar, 2014 18:18
door LPGo
@lassen.....

Er bestaan verschillende versies van lassen.

In Duitsland mag je b.v. niet rondom aflassen voor de Tüv..... Hier in Nederland moet minimaal de helft gelast zijn (streeplassen wel te verstaan) of proplassen max. om de 2cm..
In Nederland mag je wel aflassen.....

In België weet ik niet....

Wie weet meer????

Geplaatst: wo 19 mar, 2014 23:52
door joe_catchou
in Belgie werd het vroeger wel gedaan .
voor de keuring mag het nu ook niet meer en moet het dus ook zoals in Duitsland voor de TUV.
het streep lassen dus van om de 2 a 3 cm en van de zelfde lengte ongeveer ook de tussen stops.

Geplaatst: do 20 mar, 2014 14:41
door dyane_maniac
weet iemand de reden waarom je niet zou mogen aflassen?

Geplaatst: do 20 mar, 2014 18:35
door joe_catchou
voor de keuring weet ik het niet echt waarom .
kan het wel een beetje raden (althans denk ik zelf dan he )
a) moest er een scheur komen in je las gaat deze helemaal door ,doordat het object continu leeft en beweegt zeg maar .
b) ...(vermoed ik ) doordat je het helemaal aflast het dan ook waarschijnlijk stijver word en geen kreukelzone kunt hebben op die plaats zekers als je er dikkere platen begint in te zetten.