Pagina 1 van 1

bij aanslepen wel een start, gewoon niet (startmotor draait

Geplaatst: za 5 apr, 2014 10:31
door jodokus
na goed starten en rijden , het vorig seizoen, wilde de eesd aan het eind van dat seizoen niet meer starten. In de stalling gezet, en nu er weer uit.
Inderdaad, niet starten. Maar: aanslepen lukt wel. Motor is warm, probeer weer te starten, startmotor draait, maar motor slaat niet aan.
Heeft iemand een idee wat er aan de hand is? Advies wordt zeer gewaardeerd.

groet!

Jodokus

Geplaatst: za 5 apr, 2014 11:21
door Michiel van G.
Hoe snel draait de startmotor?
Het kan zijn dat de startmotor net te weinig snelheid maakt om aan te slaan. Dit icm bijvoorbeeld een condensator of bobine die niet meer het volle vermogen leveren voor de vonk.

Geplaatst: za 5 apr, 2014 12:35
door j b
ik schat een zwakke accu. de startmotor vraagt veel stroom. als je hem aansleept kun je al je stroom gebruiken voor de ontsteking. waarschijnlijk kun je hem dan ook gewoon aanslingeren.
maar meten is weten (of gewoon gelijk een andere accu plaatsen als deze al wat ouder is)

Geplaatst: za 5 apr, 2014 12:57
door André Post
Of de kontaktrol raakt de verbinding kwijt bij het doordraaien van de sleutel bij het starten.

Geplaatst: za 5 apr, 2014 14:24
door AZL57
kan ook de startmotor zijn, lagertjes eens smeren. Zijn de koolborstels nog ok, zit er veel koolstof in het ding allemaal zaken die het starten bemoeilijken.

Geplaatst: za 5 apr, 2014 15:21
door backfire
Gokje, imitatie startmotor?

Geplaatst: za 5 apr, 2014 16:26
door schroef
Bestaan er nog originele startmotors dan?

Geplaatst: za 5 apr, 2014 16:47
door TB
Vast wel denk ik. Maar ik heb met een imi startmotor geen problemen gehad hoor. Dat het gewoon niet klinkt omdat zo een ding veel herrie maakt is wel minder.

Ik denk dat het handig is om de accu eens goed te laden. Of even laten doormeten om te zien of de capaciteit nog genoeg is. Zo niet, kun je 'm beter vervangen.

Geplaatst: za 5 apr, 2014 22:39
door jodokus
beste eendenrijders,
heel veel dank.

Ik ga eerst checken of de accu nog wel voldoende capaciteit heeft.
Want ik realiseer me dat dat ding best oud is, zo'n 8 jaar ( gokje, ik onthoud zoiets niet goed). Bovendien rij ik maar ca 800 km per jaar........ Maar: dat zijn wel heel gelukkige km' s.

In tweede instantie kijk ik naar die contactrol....... het contactslot, dus.
Is het een gedoe, zoiets vervangen?

in ieder geval dank voor de hulp. Top.

Jodokus

Geplaatst: za 5 apr, 2014 23:03
door AK350
Heb je na de lange stalling nog lang kunnen doorstarten of was de accu gelijk leeg ?

Als de motor warm is start deze het best met het gaspedaal volledig ingetrapt, heb je dit ook gedaan ?