aanhangwagen
aanhangwagen
Ik zou mijn 2pk'tje willen meenemen op een aanhangwagen. Ik heb eens goed onder de wagen gekeken en vraag mij af wat de beste manier zou zijn om een 2pk vast te maken aan de aanhangwagen. Hoe zouden jullie de wagen vastleggen t.t.z. aan welk mechanisch gedeelte van de wagen.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 302
- Lid geworden op: do 29 jun, 2006 10:54
- Locatie: Horssen (bij Druten)
- Contacteer:
Nadeel van de sleepogen is dat de eend niet meer kan veren. Je tr ekt de eend in zijn vering, ga je een heuveltje over veert de eend in daarna uit en de trekband stopt dit abrubt. Dit stoppen geeft een behoorlijke belasting op het chassis/sleepogen. Het zijn ook sleepogen en geen bevestigingsogen.
Bij optie van over de draagarmen altijd goed kijken of je geen remleiding gaat klemmen, achter.
De meeste sleepdiensten doen een sjorband over de band, kan voor elke auto en hij staat stevig vast.
Bij optie van over de draagarmen altijd goed kijken of je geen remleiding gaat klemmen, achter.
De meeste sleepdiensten doen een sjorband over de band, kan voor elke auto en hij staat stevig vast.
Méhari: Kratje, Tomaatje, nr4, Pimpel.
Méhari Gifkikker: 4x4 Voisin, 710cc VGS
2CV Chic met daarachter een Gobanna, Solex 3800(2x)
Méhari Gifkikker: 4x4 Voisin, 710cc VGS
2CV Chic met daarachter een Gobanna, Solex 3800(2x)
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 150
- Lid geworden op: zo 13 okt, 2013 16:26
- Locatie: Oostvoorne
Ik deed altijd 4 lange spanbanden, aan elk sleepoog 1.
Daarbij trok ik de voorste sleepogen naar achteren en de achterste naar voren. Zo kon de eend niet naar voren en niet naar achteren en kon gewoon nog op en neer veren.
Ik sjorde zo achter mijn HY een Méhari o.a. naar Slovenië en Zuid Frankrijk. Nooit problemen, ook geen vervormde sleepogen of chassis.
Nadeel van de sjorbanden aan de draagarmen is dat op lange ritten de spanband kan doorslijten omdat de draagarm niet superglad is.
Daarbij trok ik de voorste sleepogen naar achteren en de achterste naar voren. Zo kon de eend niet naar voren en niet naar achteren en kon gewoon nog op en neer veren.
Ik sjorde zo achter mijn HY een Méhari o.a. naar Slovenië en Zuid Frankrijk. Nooit problemen, ook geen vervormde sleepogen of chassis.
Nadeel van de sjorbanden aan de draagarmen is dat op lange ritten de spanband kan doorslijten omdat de draagarm niet superglad is.
A-type rijder sinds 1980.
Méhari 1977, HY 1967, dagelijks vervoer: Acadiane 1983 en een Berlingo Multispace 1.6 benzine.
Méhari 1977, HY 1967, dagelijks vervoer: Acadiane 1983 en een Berlingo Multispace 1.6 benzine.
Ik doe al zo'n 30 jaar de banden om de armen en elke vier of vijf jaar vervang ik de spanbanden. Kosten een paar tientjes. Ik heb ze voor de voorzijde ingekort. Voor slijten ze bijna nooit door, maar worden vies van het smeervet van de fuseepennen. http://bergingsmaterialen.nl/
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 791
- Lid geworden op: zo 10 mei, 2009 13:01
- Locatie: Hengelo