2cv charleston zelfbouw
2cv charleston zelfbouw
Hallo,
Het lijkt mij heel leuk om een 2cv Charleston zelf te bouwen. Het "probleem" is echter dat ik niet weet waar ik moet beginnen. Ik heb rondgezocht bij andere sites, maar daar vind ik alleen burtons en andere kitcars.
Is er ergens een soort super handleiding waarin alles staat?
Alvast dank!
Het lijkt mij heel leuk om een 2cv Charleston zelf te bouwen. Het "probleem" is echter dat ik niet weet waar ik moet beginnen. Ik heb rondgezocht bij andere sites, maar daar vind ik alleen burtons en andere kitcars.
Is er ergens een soort super handleiding waarin alles staat?
Alvast dank!
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
Je mag rustig ff een x langs komen bij ons in de knutselschuur is niet zo ver van af jou.
Ik heb hier nog wel wat projecten staan die misschien wel geschikt zijn voor dat wat jij wil.
Wil je weten waar je deze knutselschuur kan vinden stuur je maar ff een pm
Greetz
Ik heb hier nog wel wat projecten staan die misschien wel geschikt zijn voor dat wat jij wil.
Wil je weten waar je deze knutselschuur kan vinden stuur je maar ff een pm
Greetz
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics
Mij is de vraag nog niet helemaal duidelijk.
Heb je al een donoreend als basis ?
Dan gaat het dus voornamelijk om kleur en stickers ?
Originele kleurcodes zijn bekend en kun je bij elke grote verfboer laten mengen.
Diverse webshops verkopen de sticker sets.
Bekleding en andere accessoires zijn ook gewoon te koop
Heb je al een donoreend als basis ?
Dan gaat het dus voornamelijk om kleur en stickers ?
Originele kleurcodes zijn bekend en kun je bij elke grote verfboer laten mengen.
Diverse webshops verkopen de sticker sets.
Bekleding en andere accessoires zijn ook gewoon te koop
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987
@DucKKnutsel: dank voor het aanbod. Ik ben nu nog in de "informatie" fase. Zodra ik begin lijkt me dat heel leuk.
@Duckson: zou je een linkje willen sturen naar je post? (ik kan hem niet vinden)
Voor nu heb ik nog niets; geen donoreend, geen interieur/ophaning of motorblok.
Ik wil inderdaad graag beginnen met een "kale" donnoreend als chassis en dan alles er in bouwen.
Zijn er boeken/handleidingen/howto's? Ik begrijp de omvang van dit project en ben bereid er tijd en middelen in te steken.
Alvast dank!
@Duckson: zou je een linkje willen sturen naar je post? (ik kan hem niet vinden)
Voor nu heb ik nog niets; geen donoreend, geen interieur/ophaning of motorblok.
Ik wil inderdaad graag beginnen met een "kale" donnoreend als chassis en dan alles er in bouwen.
Zijn er boeken/handleidingen/howto's? Ik begrijp de omvang van dit project en ben bereid er tijd en middelen in te steken.
Alvast dank!
Is in principe toch niet zo heel moeilijk. Er staan leuke charlestons te koop die nog moeten worden gerestaureerd. Koop er een, haal uit elkaar zet weer in elkaar en vervang alles wat verrot is. Klaar! Heet gaat aleen om de stickers, wieldoppen, bumpers en binnenbekleding, is allemaal te koop en verder is het eigenlijk een gewone eend.
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
@Thijs en Ak350: Ik weet wat een Charleston is. Ik ben wel nieuw in deze 'scene', dus niet van alles op de hoogte.
Wat ik graag zou willen is een zelfbouw eend maken (liefst in de Charleston uitvoering) op eenzelfde manier als kan volgens 2cvkitcarclub.nl
Van wat ik er nu van begrepen heb bestaat er geen kit-car-charleston, vandaar deze topic.
Als een zelfbouw-idee voor een Eend niet bestaat dan is het idee van Schermer het alternatief.
Wat ik graag zou willen is een zelfbouw eend maken (liefst in de Charleston uitvoering) op eenzelfde manier als kan volgens 2cvkitcarclub.nl
Van wat ik er nu van begrepen heb bestaat er geen kit-car-charleston, vandaar deze topic.
Als een zelfbouw-idee voor een Eend niet bestaat dan is het idee van Schermer het alternatief.
Hoi Henk Jan,
Wij willen je best helpen, maar er ontstaat wat verwarring als je praat over een kitcar.
Bij een kitcar word de eend carrosserie verwijdert en vervangen door een andere carrosserie. waardoor een nieuw type auto ontstaat.
Jij wilt gewoon een charleston bouwen, dit heeft niets met een kitcar te maken. Je wilt de eend carrosserie behouden.
Elke eend kan je als een bouwpakket uit elkaar schroeven.
Zoek gewoon een goede donoreend, gebruik die als basis en vervang wat nodig is.
Wij willen je best helpen, maar er ontstaat wat verwarring als je praat over een kitcar.
Bij een kitcar word de eend carrosserie verwijdert en vervangen door een andere carrosserie. waardoor een nieuw type auto ontstaat.
Jij wilt gewoon een charleston bouwen, dit heeft niets met een kitcar te maken. Je wilt de eend carrosserie behouden.
Elke eend kan je als een bouwpakket uit elkaar schroeven.
Zoek gewoon een goede donoreend, gebruik die als basis en vervang wat nodig is.
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987