AZ op naam zetten

Wat is een goede prijs voor een eend, een onderdeel of de reparatie.
Plaats reactie
henk
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 76
Lid geworden op: ma 5 nov, 2007 21:53

AZ op naam zetten

Bericht door henk » za 3 mei, 2014 08:46

Hoi,

sinds november 2013 ben ik de trotse eigenaar van een AZ1958. Compleet, op een achterluchtje na. Met papieren, kentekenpaat (1x), chassisplaatje en de ouderdomsrimpels :wink:

Nu de vraag: ik wil deze voiture uiteraard op mijn naam zetten om ermee de weg op te kunnen gaan (zijn ze voor gemaakt niet waar). Kan ik er nu zo mee naar de RDW voor een nederands kenteken op naam? Hij/zijn moet natuurlijk nog wel in de revisie (is wel rolbaar). Weet iemand dit en hoe zit het met de verzekering, moet die daarvoor gekeurd zijn (of iets dergelijks)?
(vergeef het me als hier al eerder iets over gezegd is op het forum).

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » za 3 mei, 2014 08:49

Het belangrijkste voor de RDW dat ze compleet is. Dus papieren in orde en ook al het bodywerk erop zit en dat ze rijdt. Tegenwoordig ook in APK waardige staat ook al moet de revisie nog beginnen. Omdat de auto ouder is als 30jaar moet je hiervoor een aparte afspraak maken via de website van de RDW.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

henk
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 76
Lid geworden op: ma 5 nov, 2007 21:53

Bericht door henk » za 3 mei, 2014 08:53

BasvanEerden schreef:Het belangrijkste voor de RDW dat ze compleet is. Dus papieren in orde en ook al het bodywerk erop zit en dat ze rijdt. Tegenwoordig ook in APK waardige staat ook al moet de revisie nog beginnen. Omdat de auto ouder is als 30jaar moet je hiervoor een aparte afspraak maken via de website van de RDW.
dat is snel :)

Bas (naamgenoot): bedoel je met APK-waardige staat: klaar voor APK-keuring? Terwijl de revisie nog mag beginnen? Dus niet alleen rolbaar, maar ook: remmen goed werkend, geen rotte plakken op cruciale plekken, verlichting in orde? Dat kan nog wel even duren dan :cry:

Gebruikersavatar
BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1596
Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
Locatie: Abbenes
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » zo 4 mei, 2014 08:44

De auto moet rijden en remmen. Als je bij de keuring bent wel aangeven bij de keurmeester dat de auto nog opgeknapt moet worden. Dan wil de keurmeester weten of je de auto wilt schouwen ivm chassiswissel of koetswissel. Je hebt keurmeesters die respect hebben voor oldtimers en omgekeerd.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

henk
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 76
Lid geworden op: ma 5 nov, 2007 21:53

Bericht door henk » zo 4 mei, 2014 10:12

BasvanEerden schreef:De auto moet rijden en remmen. Als je bij de keuring bent wel aangeven bij de keurmeester dat de auto nog opgeknapt moet worden. Dan wil de keurmeester weten of je de auto wilt schouwen ivm chassiswissel of koetswissel. Je hebt keurmeesters die respect hebben voor oldtimers en omgekeerd.
Ok, bedankt! rijden (rollen) en remmen (handrem) doet die. De rest komt wel t.z.t. Foto's volgen dan.

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2677
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » zo 4 mei, 2014 18:35

gezien het feit het hier een auto pre-apk (1958) betreft moet hij wel degelijk aan de APK eisen voldoen voordat je hem kunt importeren. Bij deze auto's moet hij door de RDW APK gekeurd worden, daarna hoeft dat niet meer. Maar simpel schouwen gaat hier dus niet lukken.

Plaats reactie