Pagina 1 van 4

The Resurrection of Turbo the Duck

Geplaatst: zo 4 mei, 2014 18:43
door Masso
Goedendag allen,
Na 9 jaar geschorst in d garage als rollende opbergkast ben ik eindelijk eens begonnen met de wederopstanding van mijn 2cv6 special uit '82.

Het wordt een variatie op de Dolly, alles moet nieuw inclusief chassis.
Ik wil het eerst rijdende krijgen met een 602 ruilblok (wie weet of die het doet, kom ik wel achter) & bouw t.z.t. een 652cc turbo blok voor de fun.

Naam: Masso
Beroep: Mafketel
Doel: duckie redden & lol trappen

Dit is mijn andere auto: http://forum.alfaclub.eu/viewtopic.php? ... highlight=

Afbeelding
Ik ben tapatalk gewend, maar ik zal z.s.m. uitzoeken hoe ik het beste foto's op dit forum kan krijgen.

Geplaatst: ma 5 mei, 2014 16:32
door TB
Welkom en succes. Alleen de link naar de alfaclub werkt niet.

Geplaatst: ma 5 mei, 2014 20:57
door Masso
Dank!
Nou doet 'ie et als het goed is Afbeelding

Geplaatst: ma 5 mei, 2014 21:05
door RobM
nou, ik kom wel op de alfa-site maar moet dan eerst inloggen.
als je nu je forumnaam en inlog even post, kunnen we meekijken.


Gr Rob

Geplaatst: ma 5 mei, 2014 21:21
door Masso
Voor mij nieuw...no problemo, ik post zo een andere link.

Geplaatst: ma 5 mei, 2014 22:16
door Masso
Okidoki, my bad, Afbeelding heb geedit met een andere site, die zou moeten werken voor niet leden. Afbeelding

Geplaatst: ma 5 mei, 2014 22:36
door Masso
Dit moet turbo duckie zo ongeveer worden
Afbeelding

Ehm, dit is hoe ie er nu bij staat....tenminste een paar weken geleden...

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: ma 5 mei, 2014 22:45
door Masso
Afbeelding

Afbeelding

Dat een reservewiel doorrot is voor mij nieuw....en ik rij Alfa....Afbeelding

Afbeelding

Duo verrotti, twee kleuren in een potti....Afbeelding

Afbeelding

Tegelen een optie? Wel solide als je erop springt, alleen niet als je een bocht neemt...Afbeelding

Afbeelding

Hop aan de slag! Alles eraus, pardon, ik bedoel dehors... Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: ma 5 mei, 2014 22:51
door Masso
Reservewielbak verrot....

Afbeelding

Dorpels verrot...

Afbeelding

Voetenbak verrot...

Afbeelding

Achterpaneel/staartstuk valt mee, alleen onder randje, schijnt bij de Franse eendjes vaker zo dat ze beter zijn heb ik mogen vernemen.

Afbeelding

Back to business: chassis verrot...Afbeelding



Afbeelding

Geplaatst: ma 5 mei, 2014 22:55
door Masso
Hop, de zaag erin...

Afbeelding

Afbeelding

Voetplaten meten/plaatsen

Afbeelding

Voetenbak er maar bij voor de schatting...(onscherp, sorry)

Afbeelding

Geplaatst: ma 5 mei, 2014 23:02
door Masso
Vind maar een vast punt om te beginnen....alles is verrot! Einde dorpel blijkt niet einde dorpel te zijn....waar pak je een vast punt om vanaf te werken??!Afbeelding

Dan maar aan oude chassis vast (voor even, nieuwe is besteld), en dorpel met voetenbak en gordelbeugel uitmeten

Afbeelding

Was een derde schoor van b naar c stijl, knikt de zaak, ook verrot....Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: ma 5 mei, 2014 23:08
door Masso
Wat een ellende jongens...Afbeelding

Afbeelding

Okee, aan het lassen Afbeelding

Afbeelding

Hmm, hoe die gebogen plaat vervangen...., akhaa, wisten jullie dat eendjes uit 22mm precisie buis gemaakt is? Kooiverwarming Afbeelding

Afbeelding

Zooo, voor vullen we op, gaat goed komen....

Afbeelding

Geplaatst: di 6 mei, 2014 07:40
door Thijs
Heb je de auto ook laten schouwen bij de RDW?

Geplaatst: di 6 mei, 2014 10:16
door deusjevo
Zo, da's een voortvarende start. :D
Moet je eigenlijk je koets niet een beetje fixeren om hem in verband te houden?

Geplaatst: di 6 mei, 2014 12:55
door Masso
deusjevo schreef:Zo, da's een voortvarende start. :D
Moet je eigenlijk je koets niet een beetje fixeren om hem in verband te houden?
Ja :D

Hij is ook gefixeerd, raam portaal, achterterrein en gehele rechterzijde zijn nog vast + geschoord, dwars en tussen A, B en C stijl, alleen bleek de C stijl verrot toen deze knikte, van buiten zag je niks, maar ik had al een vermoeden omdat het snel doorsloeg bij het lassen.

Om de verloren maatvoering van de verrote C stijl/dorpel positie op te lossen heb ik gordelbeugel + vloerplaten + dorpel en voetenbak uitgelijnd en, meest belangrijke, vloerplaten (ook de oude) in de gaten van het (oude) chassis vastgemaakt.

Je hebt ook een overeenkomend gat vloerplaat/voetenbak die je vast kan maken, et voila, je hebt ''em weer.

Torderen doet 'ie niet met raam portaal en bovenste helft schutbord intact, wellicht als je ermee gaat gooien, maar dat doe ik niet.