Pagina 1 van 4
The Resurrection of Turbo the Duck
Geplaatst: zo 4 mei, 2014 18:43
door Masso
Goedendag allen,
Na 9 jaar geschorst in d garage als rollende opbergkast ben ik eindelijk eens begonnen met de wederopstanding van mijn 2cv6 special uit '82.
Het wordt een variatie op de Dolly, alles moet nieuw inclusief chassis.
Ik wil het eerst rijdende krijgen met een 602 ruilblok (wie weet of die het doet, kom ik wel achter) & bouw t.z.t. een 652cc turbo blok voor de fun.
Naam: Masso
Beroep: Mafketel
Doel: duckie redden & lol trappen
Dit is mijn andere auto:
http://forum.alfaclub.eu/viewtopic.php? ... highlight=

Ik ben tapatalk gewend, maar ik zal z.s.m. uitzoeken hoe ik het beste foto's op dit forum kan krijgen.
Geplaatst: ma 5 mei, 2014 16:32
door TB
Welkom en succes. Alleen de link naar de alfaclub werkt niet.
Geplaatst: ma 5 mei, 2014 20:57
door Masso
Dank!
Nou doet 'ie et als het goed is

Geplaatst: ma 5 mei, 2014 21:05
door RobM
nou, ik kom wel op de alfa-site maar moet dan eerst inloggen.
als je nu je forumnaam en inlog even post, kunnen we meekijken.
Gr Rob
Geplaatst: ma 5 mei, 2014 21:21
door Masso
Voor mij nieuw...no problemo, ik post zo een andere link.
Geplaatst: ma 5 mei, 2014 22:16
door Masso
Okidoki, my bad,

heb geedit met een andere site, die zou moeten werken voor niet leden.

Geplaatst: ma 5 mei, 2014 22:36
door Masso
Dit moet turbo duckie zo ongeveer worden
Ehm, dit is hoe ie er nu bij staat....tenminste een paar weken geleden...

Geplaatst: ma 5 mei, 2014 22:45
door Masso
Geplaatst: ma 5 mei, 2014 22:51
door Masso
Reservewielbak verrot....
Dorpels verrot...
Voetenbak verrot...
Achterpaneel/staartstuk valt mee, alleen onder randje, schijnt bij de Franse eendjes vaker zo dat ze beter zijn heb ik mogen vernemen.
Back to business: chassis verrot...

Geplaatst: ma 5 mei, 2014 22:55
door Masso
Hop, de zaag erin...
Voetplaten meten/plaatsen
Voetenbak er maar bij voor de schatting...(onscherp, sorry)

Geplaatst: ma 5 mei, 2014 23:02
door Masso
Vind maar een vast punt om te beginnen....alles is verrot! Einde dorpel blijkt niet einde dorpel te zijn....waar pak je een vast punt om vanaf te werken??!
Dan maar aan oude chassis vast (voor even, nieuwe is besteld), en dorpel met voetenbak en gordelbeugel uitmeten
Was een derde schoor van b naar c stijl, knikt de zaak, ook verrot....

Geplaatst: ma 5 mei, 2014 23:08
door Masso
Geplaatst: di 6 mei, 2014 07:40
door Thijs
Heb je de auto ook laten schouwen bij de RDW?
Geplaatst: di 6 mei, 2014 10:16
door deusjevo
Zo, da's een voortvarende start.
Moet je eigenlijk je koets niet een beetje fixeren om hem in verband te houden?
Geplaatst: di 6 mei, 2014 12:55
door Masso
deusjevo schreef:Zo, da's een voortvarende start.
Moet je eigenlijk je koets niet een beetje fixeren om hem in verband te houden?
Ja
Hij is ook gefixeerd, raam portaal, achterterrein en gehele rechterzijde zijn nog vast + geschoord, dwars en tussen A, B en C stijl, alleen bleek de C stijl verrot toen deze knikte, van buiten zag je niks, maar ik had al een vermoeden omdat het snel doorsloeg bij het lassen.
Om de verloren maatvoering van de verrote C stijl/dorpel positie op te lossen heb ik gordelbeugel + vloerplaten + dorpel en voetenbak uitgelijnd en, meest belangrijke, vloerplaten (ook de oude) in de gaten van het (oude) chassis vastgemaakt.
Je hebt ook een overeenkomend gat vloerplaat/voetenbak die je vast kan maken, et voila, je hebt ''em weer.
Torderen doet 'ie niet met raam portaal en bovenste helft schutbord intact, wellicht als je ermee gaat gooien, maar dat doe ik niet.