H4 versus Duplo aansluiting

Orange
Beginner
Beginner
Berichten: 36
Lid geworden op: do 13 jun, 2013 11:06
Locatie: Zuid Holland

H4 versus Duplo aansluiting

Bericht door Orange » ma 5 mei, 2014 15:37

Wil mijn vierkante koplampen met Duplo vervangen voor rond met H4.
Klopt het dat de fittingen hetzelfde zijn, zodat de bedrading kan blijven ?
Dank !

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » ma 5 mei, 2014 15:48

jep aansluiting van de lamp (peertje) is hetzelfde!

wel moet je de draadjes van je stekker ff loshalen door er een klein schroevendraaiertje van voren naast te steken.

maak eerst een foto van welke kleur waar zit!!

succes!
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Robcap
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 243
Lid geworden op: vr 29 mar, 2013 11:35
Locatie: Jabeek

Bericht door Robcap » ma 5 mei, 2014 16:09

Kun je ook H4 in die vierkante koplampen zetten (dat is wat ik graag wil) of moet je dan andere reflectoren en lenzen hebben??
Ook dank.
Groet, Rob
Afbeelding
2CV6 uit 1980,Verte Embrun

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1870
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » ma 5 mei, 2014 16:25

daar heb je ringen voor; die zorgen dat je H4 in de duplo fitting past.

helemaal fantastisch zal dan niet werken, de reflector is immers afgestemd op een duplo lamp. Maar het is wel een stap vooruit.

Of je er mee door de apk komt is even de vraag.

Ik kreeg eens twee van die ringen van een actief lid van de 2cv klub bij veenendaal in de buurt. Die hebben ze vast wel.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » ma 5 mei, 2014 16:39

Je kunt bij een bekende kitcar fabrikant h4 lampen bestellen met een duplo voet. Die passen goed in je lamp, maar of het ook een goed lichtbeeld geeft?? Maar in ieder geval wel meer licht.

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1870
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » ma 5 mei, 2014 21:04

ach ja, die heb ik ook wel eens gezien.

de lichtopbrengst van lampen loopt dramatisch terug als de spanning iets zakt. Je zou voor de grap de spanning op de koplamp eens moeten meten (met de lamp er nog aan)
Ik denk dat je meer wint qua lichtopbrengst met een pluskabel van de accu en dan schakelen met een relais, dan met een H4

mooiste is natuurlijk: relais én een H4.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Orange
Beginner
Beginner
Berichten: 36
Lid geworden op: do 13 jun, 2013 11:06
Locatie: Zuid Holland

Bericht door Orange » di 6 mei, 2014 13:39

Dank !

Robcap
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 243
Lid geworden op: vr 29 mar, 2013 11:35
Locatie: Jabeek

Bericht door Robcap » di 6 mei, 2014 14:34

Ook dank! Daar kan ik wel wat mee.
Groet, Rob
Afbeelding
2CV6 uit 1980,Verte Embrun

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 844
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » di 6 mei, 2014 17:11

Dat relais is een goed idee. H4? Bij Ducktrail komen we nu en dan vastgesmolten fittingen tegen in de eenden met H4. Blijkbaar is overgangsweerstand/slecht contact bij de lampvoet een probleem. Ik weet niet of de productiefout in de lampvoet of de fitting zit.

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1870
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » wo 7 mei, 2014 09:48

Dat is bijzonder; de massa van zowel een duplo lamp als van een H4 gaat via een kabeltje de draadboom in. Als de boel gaat smelten aan de lampvoet dan is het een mogelijkheid dat de massadraad in de draadboom slecht kontakt maakt, waardoor de stroom via de lampvoet naar het chassis loopt.
Ik heb in mijn eend met 2,5 mm2 kabel een massa-draadboom gemaakt. Ook handig voor de knipperlichten voor: nooi meer slecht kontakt.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Orange
Beginner
Beginner
Berichten: 36
Lid geworden op: do 13 jun, 2013 11:06
Locatie: Zuid Holland

Bericht door Orange » wo 7 mei, 2014 19:08

De metalen lampekap, moet ie eigenlijk geaard worden ?
De kunstof isn't, so..

Gebruikersavatar
2cvmaarten
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 627
Lid geworden op: do 28 mei, 2009 20:18
Locatie: Ulestraten

Bericht door 2cvmaarten » wo 7 mei, 2014 19:16

Waarom/waarvoor zou je die lampekap willen aarden?? je geeft zelf al het antwoord denk ik :wink:
Citroen 2cv6 special 1986

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3023
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » wo 7 mei, 2014 21:11

De metalen lampekap, moet ie eigenlijk geaard worden ?
Dit gaat je niet lukken als je ook wilt rijden met de auto.
De installatie in een auto heeft geen aarding nodig.
Bij een huisinstallatie is dit een veiligheidsdraad aangezien met een hoge spanning wordt gewerkt.
Bij een auto is dit maar 12V en een zwevend geheel ten opzichte van de aarde.

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1870
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » do 8 mei, 2014 21:09

daar kan je op verschillende manieren naar kijken.

De eend heeft af-fabriek een systeem waarbij de min via de koets loopt. Dus geen aparte draden. Ik heb al verschillende storingen gelezen waar iets niet werkte omdat er een probleem in deze min zat. Delen die geverfd zijn en tegenelkaar aangeschroefd maken ook zeer slecht kontakt.
Ik heb in mijn eend een extra kabel van het massapunt naast de accu naar achter gelegd voor alle lampen achterop (en de benzinemeter en de achterruitverwarming), en een extra kabel naar voren voor alle electra daar. Ik denk daar in de toekomst veel storingen mee te voorkomen.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Sable Blanc
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 52
Lid geworden op: za 22 aug, 2015 16:19

Bericht door Sable Blanc » di 8 sep, 2015 16:10

Ik snap het niet, kan je nu gewoon H4 lampen derin stoppen.? Met de juiste fitting welliswaar.
Der zijn H4 er met een geel kapje erop. Hier in frankrijk mag dat wel denk ik.... ik heb nu de ouwe gele nog erin zitten. Wel flauwtjes qua verlichting.

Plaats reactie