Pagina 1 van 1

Hulp bij afstellen stationair

Geplaatst: di 10 jun, 2014 19:00
door Tha_Duck
Stomme vraag, maar woont er toevallig iemand in de buurt die samen met mij het stationair toerental wil afstellen? Sinds gisteren valt de motor ineens uit als hij stationair moet draaien, met de choke uit blijft ie prima lopen.

Heb een beetje haast ivm vakantie en mijn vaste monteur is er niet deze week :(

Geplaatst: di 10 jun, 2014 19:45
door backfire
Ik woon in den bosch, is het een optie om langs te komen?

Geplaatst: di 10 jun, 2014 20:27
door Tha_Duck
backfire schreef:Ik woon in den bosch, is het een optie om langs te komen?
net te ver om er op een fatsoenlijke tijd te zijn, is al gauw 45 min met de Eend.

Thanks in ieder geval, ik hou het even in het achterhoofd!

Geplaatst: wo 11 jun, 2014 15:42
door dyane_maniac
als ie ineens uitvalt bij stationair is het vaak de stationair sproeier (die je m,et sleutel 8 kan losdraaien aan de voorzijde (buitenkant) van de carburateur) die verstopt zit. er uit halen doorblazen en weer terug plaatsen. 5 minuten werk inclusief je motorklep openen ;)

Geplaatst: wo 11 jun, 2014 16:30
door Tha_Duck
dyane_maniac schreef:als ie ineens uitvalt bij stationair is het vaak de stationair sproeier (die je m,et sleutel 8 kan losdraaien aan de voorzijde (buitenkant) van de carburateur) die verstopt zit. er uit halen doorblazen en weer terug plaatsen. 5 minuten werk inclusief je motorklep openen ;)
Stomme vraag, maar heb je een foto van wat er dan precies los moet? Sorry, ik ben een beetje blond :(

Iemand anders had al hulp aangeboden via de mail, erg tof! Maar als ik het zelf kan fixen zou het nog toffer zijn :)

Of is het de enige m8 die er zit als je vanaf de voorkant van de auto de carburateur ziet zitten?

Geplaatst: wo 11 jun, 2014 20:34
door Tha_Duck
Net doorgeblazen maar 0,0 verschil :-(

Echt bizar, zondag was er nog niks aan de hand en maandag na dichtstoppen van wat gaatjes in de uitlaat is het mis. Als ik koppeling intrap valt de motor bijna gelijk uit.

Kan de sproeier ook gewoon defect zijn?

Geplaatst: do 12 jun, 2014 07:40
door dyane_maniac
Heb je die gaten erg dichtgestopt? Dan kan de opening misschien te klein geworden zijn. Maar dat lijkt me onwaarschijnlijk hoor. Daar zou je meer van merken bij volle belasting/ hoge snelheid

Geplaatst: do 12 jun, 2014 10:09
door backfire
Gaatjes in de uitlaat? Of is je tussendemper zo rot dat deze dicht is gaan zitten na je reparatie?

Geplaatst: do 12 jun, 2014 10:31
door Tha_Duck
backfire schreef:Gaatjes in de uitlaat? Of is je tussendemper zo rot dat deze dicht is gaan zitten na je reparatie?
Neuh, bij de klemmen wat spleetjes dicht gemaakt. Niet echt heel boeiend in mijn ogen. Stationair stopte er ook mee na 5 minuten stationair lopen waarbij ik bezig was met de uitlaat opwarmen.

Tussendemper volgens mij in orde en bij het rijden tot 120/130 km/uur geen enkel probleem. Geen haperingen of ander gedoe. Motor loopt eigenlijk heel goed voor het gevoel.

Geplaatst: do 12 jun, 2014 11:23
door Tha_Duck
dyane_maniac schreef:Heb je die gaten erg dichtgestopt? Dan kan de opening misschien te klein geworden zijn. Maar dat lijkt me onwaarschijnlijk hoor. Daar zou je meer van merken bij volle belasting/ hoge snelheid
Zoals gezegd, bij rijden geen enkel issue. En gaatjes betreft bij de klemmen, is niet in de uitlaat gekomen sowieso. Enkel aan de buitenkant rond de klemmen even afgedicht.

Geplaatst: do 12 jun, 2014 11:45
door Tha_Duck
Nog even wat extra info ingewonnen en krijg het advies om aan de CO stelschroef te gaan draaien.

Nu is dat natuurlijk makkelijk te doen, maar als ik het verkloot heb ik dan een motor die geheel niet meer loopt of nog steeds stationair niet?

Geplaatst: do 12 jun, 2014 16:22
door backfire
Co schroef kun je gewoon verstellen, je verkloot daar niets mee. Maaaaaar tel wel het aantal slagen welke je draait,zodat je deze ook weer terug kunt draaien ;)

Geplaatst: do 12 jun, 2014 21:38
door Tha_Duck
Ik ben de beste 8)

:) Hij loopt weer! 6 slagen naar links tot de schroef er bijna uit was en toen weer 3 terug en beetje pielen aan de stationair schroef en hij loopt nu als een mak lammetje!