probleem met koppeling
Geplaatst: do 12 jun, 2014 21:44
Ik heb nu al een paar honderd km met de dyane gereden en heb een eigenaardig probleem.
Als ik de auto start en ik trap de koppeling in dan kan ik makkelijk naar 1ste schakelen.
Nadat ik een aantal km gereden heb gaat dit niet meer zo vlot. Het lijkt alsof de koppeling niet helemaal ontkoppelt. En bij het schakelen naar 1ste is er wat gekraak. (ja ik sta dan volledig stil)
De volgende dag is er bij het vertrekken teurg hetzelfde fenemeen. In het begin geen probleem, na wat km's moeilijk in 1ste schakelen.
Er is een centrifugaal koppeling aanwezig maar die lijkt direct te pakken als de motor draait. (toerental waarschijnlijk nog niet goed afgeregeld). Ik denk niet dat dit iets met het probleem te maken heeft.
Ik gebruik nog steeds de oude koppelingskabel.
Ik heb er al veel over nagedacht maar kan niet direct een oorzaak van dit fenomeen bedenken.
Heeft iemand een idee alvorens ik de motor en bak terug demonteer?
Als ik de auto start en ik trap de koppeling in dan kan ik makkelijk naar 1ste schakelen.
Nadat ik een aantal km gereden heb gaat dit niet meer zo vlot. Het lijkt alsof de koppeling niet helemaal ontkoppelt. En bij het schakelen naar 1ste is er wat gekraak. (ja ik sta dan volledig stil)
De volgende dag is er bij het vertrekken teurg hetzelfde fenemeen. In het begin geen probleem, na wat km's moeilijk in 1ste schakelen.
Er is een centrifugaal koppeling aanwezig maar die lijkt direct te pakken als de motor draait. (toerental waarschijnlijk nog niet goed afgeregeld). Ik denk niet dat dit iets met het probleem te maken heeft.
Ik gebruik nog steeds de oude koppelingskabel.
Ik heb er al veel over nagedacht maar kan niet direct een oorzaak van dit fenomeen bedenken.
Heeft iemand een idee alvorens ik de motor en bak terug demonteer?