Pagina 1 van 3

Remblokjes zonder moeite terugduwen.

Geplaatst: do 12 jun, 2014 22:15
door ami6
Hallo,

Lijkt het jullie normaal dat ik de remblokjes met de hand en zonder moeite kan terugduwen, ik hoef zelf niet hefboom te maken met een schroevendraaier, met één vinger kan ik de blokjes terugduwen.

de remklauwen werden gereviseerd met nieuwe o-ringen een zestal maand geleden en toen is de ellende begonnen, steeds eenmaal duwen op het rempedaal voooralleer ik druk opbouw.Het lijkt er me sterk op dat de remblokjes steeds verder en verder van de schijf gaan staan naarmate ik rij.
Als de auto stilstaat en ik duw op het pedaal dan onmiddellijk druk, duw ik hem enkele meters vooruit dan weer pompen... Schijven werden inmiddels ook vervangen maar geen resultaat, ook lagers in bak werden vervangen, geen resultaat, ik begin toch wel de zuigers in de remklauwen te vermoeden van slechte o-ringen ofzo... een idee?

bedankt voor het meedenken!

oli.

Geplaatst: do 12 jun, 2014 23:23
door Titatommeke
Alles héél goed ontlucht? Tijdens bouwen van project auto ook elende gehad met de remmen die veroorzaakt werd door lucht. Ps wij waren er van overtuigd dat het heel goed ontlucht was voordat de expert kwam

Geplaatst: do 12 jun, 2014 23:35
door ami6
Tja,

wat is alles héél goed ontlucht?
Na drie maal met een ezybleed en nog enkele malen herhaald met de oude methode pompen houden pompen... komt geen belletje meer uit hoor.
begin een beetje ten einde raad te raken met die remmen...

Geplaatst: do 12 jun, 2014 23:39
door ami6
en wat had de expert dan anders gedaan dan jullie?

Geplaatst: vr 13 jun, 2014 07:46
door backfire
Met één vinger lijkt mij niet goed, lijkt mij dan toch iets van de retour in de hrc.

Geplaatst: vr 13 jun, 2014 08:31
door ami6
Hallo,

ja, iets moet zorgen dat de retour te makkelijk gaat, maar hetzelfde fenomeen op een nieuwe en een oude HRC... ?
Zelfs indien het om een luchtbel gaat, dan kan ik toch geen lucht zo makkelijk samenpersen denk ik? Niet?

Mocht ik nu proberen om de remblokjes (zuigers) één voor één zachtjes volledig terugduwen in hun klauw, dan iets tussen de schijf en de zuiger plaatsen (stuk hout ) en dan pas ontluchten, zou dat eventueel een oplossing kunnen zijn? En welke zuigers moet ik dan beginnen, dichtst bij ontluchtingsnippel of verst ? Duw ik ze terug terwijl de ontluchtingsnippel openstaat of toe?

De o-ringen die in de klauwen zitten komen van de graaf vermoed ik, in een klein doosje die lijkt op een lucifer doosje met veel kleurtjes erop.
waar halen jullie die ringen? Zelde merk?

Thank's!

Geplaatst: vr 13 jun, 2014 08:43
door 2896BH33
Als de remvloeistof er niet zichtbaar ergens uit loopt kan het alleen de HRC zijn. Dan zit inwendig de zaak niet in de goede volgorde of de HRC is niet goed op het schutbord gemonteerd.
Stijgt het vloeistofniveau in het reservoir als je de blokken terugdrukt?

Geplaatst: vr 13 jun, 2014 08:51
door verkuilm
Heb je een nieuwe HRC?
Ik had op mijn mehari een nieuwe HRC, niets dan gekloot.
Gewoon niet goed. Was ook van DG. Was de tweede HRC met een defect.
Vriend van mij ook problemen met nieuwe HRC.

Wat ook kan:
Heb je niet nog een setje oude remklauwen?
Die eens proberen.
Ik heb O ringen DG ook gebruikt voor mn voorremmen en opzicht geen problemen mee.
Maar dat is een jaar geleden. Mischien is dat produkt inmiddels ook niet meer goed.

Geplaatst: vr 13 jun, 2014 09:09
door backfire
Lucht kun je heel makkelijk samendrukken, het is maar een leiding van een paar mm. Lucht werkt als een veer en zal de zuiger dan ook weer terugduwen.

Als je de zuiger terug duwt moet het peil in je reservoir omhoog gaan.

Geplaatst: vr 13 jun, 2014 14:09
door ami6
Hallo,

als lucht als een veer werkt, dan moeten de blokjes teruggeduwd worden tegen de schijf , dit is nu niet het geval.
En hoe denken jullie dat dit enkel gebeurd als de wagen rijdt, verrolt, en niet als de auto stilstaat?

Thank's alvast!

Geplaatst: vr 13 jun, 2014 16:43
door Titatommeke
Is het bij beide kanten dat je hem heel makkelijk terug duwt? Hoe zit het eigenlijk met de trommels achter? Is de druk daar wel goed? Ik weet dat er twee systemen in zitten maar als daar druk is neem ik aan dat de hrc correct is.

Geplaatst: vr 13 jun, 2014 16:47
door ami6
Hallo,

ik heb reeds de voorste remleiding afgesloten, dus enkel achter remmen en dan is de pedaal onmiddellijk keihard en slaan de achterste wielen onmiddellijk toe. ik concludeer daaruit dat de achterste remmen meer dan ok zijn.

Geplaatst: vr 13 jun, 2014 18:09
door Thijs
Ontlucht de boel nou eerst eens voordat je verder gaat zoeken.

Geplaatst: vr 13 jun, 2014 22:35
door AZL57
zet de auto eens iets schuin met de kant van ontluchting nippel omhoog. Soms helpt dit.

trouwens hoeveel vrije slag heb je op je pedaal voordat de stift op de zuiger van de HRC drukt?

Geplaatst: za 14 jun, 2014 10:53
door ami6
Thijs schreef:Ontlucht de boel nou eerst eens voordat je verder gaat zoeken.
Dit vind ik grappig, ik heb reeds zeker twintig maal ontlucht...

Vrije slag is : stift is 1 mm speling voordat ze aandrukt op de hrc.