Goofblikscha's groene Dyane!

Hier kun je jezelf voorstellen, of met je nieuwe 2cv gaan pronken.
Goofblikscha
Beginner
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 29 jun, 2014 21:58
Locatie: Valthermond

Goofblikscha's groene Dyane!

Bericht door Goofblikscha » wo 6 aug, 2014 06:15

Afbeelding by Goofblikscha, on Flickr

Afbeelding by Goofblikscha, on Flickr

Stel je voor... in 1982 koop je (met spoed) een nieuwe Dyane 6 Commerciale in de kleur rouge de castille. De verkoper kan je nog verleiden tot de aanschaf van achterruitverwarming (a 90 gulden) en een afsluitbare tankdop (a 20 gulden). Op de vervroegde afleverdatum wordt er fl. 12.200,- door de bank overgemaakt naar Citroën Amsterdam, en krijgt de dyane een plekje in het amsterdamse straatbeeld. Tot tenminste 1998 blijft de auto dierbaar familie bezit, maar uiteindelijk wordt het toch tijd voor wat nieuws. Vervolgens verdwijnt de Dyane tot 2012 in een stoffige schuur... Na ontdekt te zijn wordt de dyane langzaam weer tot leven gewekt, en krijgt hij in korte tijd meerdere eigenaren met elk hun eigen visie op het toekomstige leven van de dyane...

Sinds 2 maanden ben ik de eigenaar geworden van deze dyane! Mijn naam is Lars Wullink, ik ben maritiem offier en ik werk aan boord van een schip als stuurman/machinist. Ik ben 26 jaar en heb ondertussen aardig wat citroëns op mijn naam gehad. Ik ben opgegroeid in 2cv's, dyanes en acadianes. Zelf heb ik 2 acadianes, 4 dyanes en 3 eenden gehad, voornamelijk als hobby/ sloop projectjes, nog voordat ik mijn rijbewijs had.

Na een paar jaar 2-cilinder loos gaat het toch weer kriebelen. Een goede vriend van mij had deze dyane te koop staan en kon ik hem voor een zeer leuk bedrag overnemen. Minpunten? Keuze genoeg; de motor heeft versleten zuigers, de versnellingsbak had nagenoeg geen 2e versnelling meer, hij had 4 kleuren plaatwerk en zag er erg ruw uit. Pluspunten? Het is een redelijk rijdbare dyane! Er zit een pak rekeningen bij van aanschaf tot 1998, hij heeft daardoor aantoonbaar 130.000km gelopen en hij is (voor mij) origineel waar het telt.

Afbeelding by Goofblikscha, on Flickr

Afbeeldingby Goofblikscha, on Flickr

Afbeelding by Goofblikscha, on Flickr

Ook ik heb mijn eigen visie voor het leven van deze dyane... Puristen (zoals ik eigenlijk zelf ook ben, maar ik kon het niet laten) mogen nu wegkijken... Na het wegwerken van diverse schades ben ik begonnen met het zoeken naar een leuk idee voor de dyane. Mijn moeder had een bamboo groene dyane toen ik klein was, dat was voor mij toendertijd toch wel zo'n apparte auto...

Bamboo dus! Maar ja, ik ben net student af, heb vrij weinig geld... Hoe verder? Nou naar de gamma voor een pot buitenverf op kleur gemend en een stapeltje schuurpapier en afplaktape dan maar!

Afbeelding by Goofblikscha, on Flickr

Na een uurtje met een verfspuit gehobbied te hebben was hij groen:

Afbeeldingby Goofblikscha, on Flickr

En na wat poetsen en afbouwen had ik ineens mijn droomdyane voor een zeer klein budget!

Afbeelding by Goofblikscha, on Flickr

Afbeelding by Goofblikscha, on Flickr

Afbeelding by Goofblikscha, on Flickr

Afbeelding by Goofblikscha, on Flickr

Afbeelding by Goofblikscha, on Flickr

Afbeelding by Goofblikscha, on Flickr

Het project is nog lang niet klaar natuurlijk. Ik heb de versnellingsbak ondertussen vervangen, volgend verlof staat een motorwissel op de planning. (hij rijdt super met zijn originele motor maar de zuigers 'klapperen' en hij houdt zijn olie niet meer binnen. Misschien nog te redden met revisie, maar dat zie ik wel als het blokje op de werkbank staat!

Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1873
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » wo 6 aug, 2014 06:57

Mooi verhaal Lars.
Welkom op het forum en veel plezier met je Dyane.
Schultenbräu das ist mein Bier !

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » wo 6 aug, 2014 07:59

Zie er leuk uit!
Mooie kleur dat bamboo .

Gebruikersavatar
Metdefranseslag
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 152
Lid geworden op: wo 6 nov, 2013 22:06
Locatie: coevorden
Contacteer:

Bericht door Metdefranseslag » wo 6 aug, 2014 08:58

Mooi verhaal en ziet er goed uit. Gekocht bij een eendengarage in de omgeving van Hardenberg?
M.v.g, Michel
Met de Franse slag heb ik menig strijd gewonnen

voeteir
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
Locatie: meetjesland

Bericht door voeteir » wo 6 aug, 2014 09:36

Ziet er goed uit.
Veel succes ermee.

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2664
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » wo 6 aug, 2014 09:46

Och ik ben zo'n purist, maar deze auto ziet er uitstekend uit zo!
Ik zou ook de binnenkant nog even meenemen. Rouge de Castille matcht niet zo lekker met Vert Bamboo 8)
Verbruik: Afbeelding

Goofblikscha
Beginner
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 29 jun, 2014 21:58
Locatie: Valthermond

Bericht door Goofblikscha » wo 6 aug, 2014 16:29

ik ben als het om eenden en dyane's gaat normaal ook een boutjes en moertjes purist. Ik kan blij worden van een origineel plastic afdekdopje of een productiestempel. Zo'n eend of dyane komt er ook nog wel een keer ;-)
Nee op het moment vloekt de binnenkant een beetje ;-) ik heb aal een stukje geprobeerd maar er zit te veel troep (siliconen?) Op de lak waardoor de verf niet hecht. Ik moet nog even kijken hoe ik dat schoon ga krijgen.

@michel: dat klopt!

pedro
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 66
Lid geworden op: vr 14 feb, 2014 09:18
Locatie: Antwerpen

Bericht door pedro » di 26 aug, 2014 15:56

Ziet er erg goed uit om met spuitbusjes gedaan te hebben!
Dyane 1971: under construction (voorlopig stopgezet)

SaXoKe
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 131
Lid geworden op: vr 4 sep, 2009 14:06
Locatie: Achel (België)
Contacteer:

Bericht door SaXoKe » wo 27 aug, 2014 00:26

Mooie dyane!
Geniet ervan.
Het groen is erg mooi op de dyane
Saxo 1.5D VTS 2002
Berlingo III XTR 1.6HDi92 2009
Lomax 224 1968
2CV4 1973

God Save The TWIN

Gebruikersavatar
citroofreak
Beginner
Beginner
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 18 okt, 2013 01:43
Locatie: Coevorden

Bericht door citroofreak » vr 26 sep, 2014 19:35

Ik heb die Dyane wel es in omgeving Hardenberg zien rijden. Mooi ding! Ik woon zelf in Coevorden en ben eigenaar van 2 eenden. Misschien es een minimeet houden??
2 linkerhanden is nog altijd beter dan 1 rechter en er niks mee doen

Gebruikersavatar
Metdefranseslag
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 152
Lid geworden op: wo 6 nov, 2013 22:06
Locatie: coevorden
Contacteer:

Bericht door Metdefranseslag » ma 20 okt, 2014 10:06

Hoi, heb je een andere gevonden?
Gr. Michel
Met de Franse slag heb ik menig strijd gewonnen

Gebruikersavatar
Metdefranseslag
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 152
Lid geworden op: wo 6 nov, 2013 22:06
Locatie: coevorden
Contacteer:

Bericht door Metdefranseslag » do 30 okt, 2014 20:41

Hoi, was vandaag bij Pasman voor apk en vertelde dat mijn eend bij een voormalige eendengarage in nieuw-weerdinge gestaan heeft. Ik begreep dat jij daar ook bekend was en dat de dyane nog steeds van jou was. Bovenstaande vraag kan dus geschrapt worden.
M.v.g.,
Michel
Met de Franse slag heb ik menig strijd gewonnen

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » vr 31 okt, 2014 11:45

Zo te zien wordt deze dyane nu op marktplaats aangeboden.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Goofblikscha
Beginner
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 29 jun, 2014 21:58
Locatie: Valthermond

Bericht door Goofblikscha » za 8 nov, 2014 23:27

Haha Ja.... Heel stiekum is mijn oog gevallen op een acadiane. Er staat niets vast, en de dyane hoeft zeker niet weg hoor! Daarvoor rijdt hij echt veel te fijn. Maar mocht ik hem kwijt kunnen en er een aca voor terug kunnen kopen zeg ik geen nee!

Het a-type gevoel is helemaal terug, dus een 2 pitter zal er blijven hoe dan ook.

@metdefranseslag: Ja ik heb toen ik klein was veel bij die garage rondgelopen! van mijn 10e tot mijn 12e heb ik daar auto's gewassen op zaterdag en daarna tot de sluiting van de garage meegeholpen met het sleutelen. Ik heb er enorm veel geleerd, en toen het bedrijf dicht ging heb ik nog een paar aanhangers met onderdelen en een acadiane gekocht....
Welke eend heb jij?

Goofblikscha
Beginner
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 29 jun, 2014 21:58
Locatie: Valthermond

Bericht door Goofblikscha » za 8 nov, 2014 23:35

citroofreak schreef:Ik heb die Dyane wel es in omgeving Hardenberg zien rijden. Mooi ding! Ik woon zelf in Coevorden en ben eigenaar van 2 eenden. Misschien es een minimeet houden??
Als jij nou eens benzine in dat monster van jou houdt :twisted:
Afbeelding20140921_192843 by Goofblikscha, on Flickr

Of niet mijn schuurvloer met koelvloeistof volstort:
Afbeelding20140627_155030 by Goofblikscha, on Flickr

Aap. 8)

Plaats reactie