warm niet te starten

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
verkuilm
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 507
Lid geworden op: za 7 feb, 2009 14:12
Locatie: Zeist

warm niet te starten

Bericht door verkuilm » zo 10 aug, 2014 21:49

Met de mehari naar corsica gewees. Erg leuk en ging goed.

Een probleem op de laatste 2 dagen. Warm start ie niet.
Vooral na uren rijden in de warmte.
Startmotor maakt ook gek geluid maar draaitde boel goed rond.
Na 10 minuten doet ie het wel.

Vlotter staat precies goed.
Mehari van vriend van mij heeft exact zelfde.

Zou de DG ignition ermee ophouden?
Snap er niks van.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1147
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » zo 10 aug, 2014 22:00

Probeer eens een andere bobine. Warm niet starten is meestal een bobine die naar zijn grootje is.ff afkoelen en hij start weer.

Maar dat is al diverse keren op het forum beschreven.

Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1873
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » zo 10 aug, 2014 22:21

Ik denk dat Schermer gelijk heeft. Soms wil het nog helpen om de voedings stekkers van de bobine te verwisselen, maar lang gaat dat niet goed.
Schultenbräu das ist mein Bier !

verkuilm
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 507
Lid geworden op: za 7 feb, 2009 14:12
Locatie: Zeist

Bericht door verkuilm » zo 10 aug, 2014 22:33

bobine denk ik dus nu ook aan.
Ik dacht eerst van niet, want de bobine is een nieuwe.
ZIt er net paar maanden op.
Maar nwe bobines niet zo goed meer als de oude.

En de mehari 4x4 wordt behoorlijk warm onder de kap door de versnbak bescherm platen.

Bedankt! ga er mee aan de slag.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980

Gebruikersavatar
Hans B
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 157
Lid geworden op: do 12 nov, 2009 18:11
Locatie: Groningen

Bericht door Hans B » ma 11 aug, 2014 08:37

Trap je het gaspedaal wel helemaal in als je de motor warm start?

verkuilm
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 507
Lid geworden op: za 7 feb, 2009 14:12
Locatie: Zeist

Bericht door verkuilm » ma 11 aug, 2014 09:26

Uiteraard! Rijd al 20 jaar 2CV spul ;)

Maar de bobine is nieuw dus vandaar dat ik die niet als verdachte beschouwde.
Maar de kwaliteit van nieuwe onderdelen wordt een steeds lastiger probleem merk ik.
Ik had wel even de stekkers omgedraait. Denk dat ie darrom uit eindelijk wel starten.


Ik had wel reserve bobine mee, maar gisteren uit eindelijk wel starten dus maar even vannaf gebleven. Nou ja de overige 4300km gingen goed gelukkig.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1147
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » ma 11 aug, 2014 09:44

Als je een reservebobine hebt, gewoon even meenemen. Mocht het probleem zich weer voordoen. Even de andere bobine eroo. Als hij dan wel start weet je zeker wat het probleem is. Ik heb ook wel eens twee bobines onder de motorkap gezien, hoef je alleen maar stekkertjes te wisselen.

verkuilm
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 507
Lid geworden op: za 7 feb, 2009 14:12
Locatie: Zeist

Bericht door verkuilm » ma 11 aug, 2014 13:59

gevonden
Uitlaat kleppen helemaal geen spelling meer.
Gek want 5000km geleden alles netjes gesteld.
Maar mischien toch fout gemaakt.

Dat verklaard ook waarom de startmotor zo snel en licht draaiden
bijna geen compressie meer.
En waarom die stationair steeds moeilijker deed.

Alles loopt en klintkt goed dus ik hoop geen schade.

Stom, want ik zat nog te twijfelen om op de camping alles eens te controlleren.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 25 aug, 2014 22:45

mehari veel minder koeling op bobine dus dat is meestal de boosdoener ook bij nieuwe! als het maar warm genoeg is....

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 844
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » di 26 aug, 2014 10:45

"gevonden
Uitlaat kleppen helemaal geen spelling meer.
Gek want 5000km geleden alles netjes gesteld. "


En wéér werd in de eerste plaats de bobine verdacht. Dat ding krijgt op dit forum wel heel vaak de schuld. Hoed u voor hapsnapdiagnoses!

Sable Blanc
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 52
Lid geworden op: za 22 aug, 2015 16:19

Bericht door Sable Blanc » ma 31 aug, 2015 18:34

en hoeveel speling heb je dan gegeven op de kleppen? Ik heb ook startproblemen bij warm weer hier in het zuiden? Der zit een nieuwe bobine, bougiekabels, bougies en onsteking op....
ik heb 20 en 18 gestoken op de klepspeling...

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » di 1 sep, 2015 07:46

officieel is het 0.20 op inlaat en uitlaat, koud gesteld.

maar met startproblemen als alles nieuw is verdenk ik vaak de nieuwe onderdelen, er is een hele periode een slechte serie condensatoren geleverd, als je elektronische ontsteking hebt neem eens een andere (oude) bobine mee en sluit die aan bij een warme start, dikke kans dat het dan wel in een keer lukt, dat duid erop dat je ontsteking niet helemaal op tijd staat of dat de ontsteking zelf niet goed is.

trouwens met warme start altijd eerst gaspedaal helemaal intrappen en dan pas gaan starten.

mocht je nog meer tips nodig hebben post maar, waarschijnlijk is er hier wel iemand met de gouden tip!
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Sable Blanc
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 52
Lid geworden op: za 22 aug, 2015 16:19

Bericht door Sable Blanc » di 1 sep, 2015 08:21

een tip..... 8)
Voor de condensator die het kan begeven onderweg, heb ik een nood oplossing bedacht. (Bijde zijn Duceliers)

Afbeelding
Afbeelding

Zo kan je rustig de weg weer op. En in alle rust thuis een nieuwe condensator plaatsen.

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » di 1 sep, 2015 19:16

Geweldig!
Gaaf gedaan, die ga ik onthouden!

verkuilm
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 507
Lid geworden op: za 7 feb, 2009 14:12
Locatie: Zeist

Bericht door verkuilm » di 1 sep, 2015 20:05

je kan de condensator ook ff weg laten.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980

Plaats reactie