warm niet te starten
warm niet te starten
Met de mehari naar corsica gewees. Erg leuk en ging goed.
Een probleem op de laatste 2 dagen. Warm start ie niet.
Vooral na uren rijden in de warmte.
Startmotor maakt ook gek geluid maar draaitde boel goed rond.
Na 10 minuten doet ie het wel.
Vlotter staat precies goed.
Mehari van vriend van mij heeft exact zelfde.
Zou de DG ignition ermee ophouden?
Snap er niks van.
Een probleem op de laatste 2 dagen. Warm start ie niet.
Vooral na uren rijden in de warmte.
Startmotor maakt ook gek geluid maar draaitde boel goed rond.
Na 10 minuten doet ie het wel.
Vlotter staat precies goed.
Mehari van vriend van mij heeft exact zelfde.
Zou de DG ignition ermee ophouden?
Snap er niks van.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
bobine denk ik dus nu ook aan.
Ik dacht eerst van niet, want de bobine is een nieuwe.
ZIt er net paar maanden op.
Maar nwe bobines niet zo goed meer als de oude.
En de mehari 4x4 wordt behoorlijk warm onder de kap door de versnbak bescherm platen.
Bedankt! ga er mee aan de slag.
Ik dacht eerst van niet, want de bobine is een nieuwe.
ZIt er net paar maanden op.
Maar nwe bobines niet zo goed meer als de oude.
En de mehari 4x4 wordt behoorlijk warm onder de kap door de versnbak bescherm platen.
Bedankt! ga er mee aan de slag.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
Uiteraard! Rijd al 20 jaar 2CV spul
Maar de bobine is nieuw dus vandaar dat ik die niet als verdachte beschouwde.
Maar de kwaliteit van nieuwe onderdelen wordt een steeds lastiger probleem merk ik.
Ik had wel even de stekkers omgedraait. Denk dat ie darrom uit eindelijk wel starten.
Ik had wel reserve bobine mee, maar gisteren uit eindelijk wel starten dus maar even vannaf gebleven. Nou ja de overige 4300km gingen goed gelukkig.
Maar de bobine is nieuw dus vandaar dat ik die niet als verdachte beschouwde.
Maar de kwaliteit van nieuwe onderdelen wordt een steeds lastiger probleem merk ik.
Ik had wel even de stekkers omgedraait. Denk dat ie darrom uit eindelijk wel starten.
Ik had wel reserve bobine mee, maar gisteren uit eindelijk wel starten dus maar even vannaf gebleven. Nou ja de overige 4300km gingen goed gelukkig.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
gevonden
Uitlaat kleppen helemaal geen spelling meer.
Gek want 5000km geleden alles netjes gesteld.
Maar mischien toch fout gemaakt.
Dat verklaard ook waarom de startmotor zo snel en licht draaiden
bijna geen compressie meer.
En waarom die stationair steeds moeilijker deed.
Alles loopt en klintkt goed dus ik hoop geen schade.
Stom, want ik zat nog te twijfelen om op de camping alles eens te controlleren.
Uitlaat kleppen helemaal geen spelling meer.
Gek want 5000km geleden alles netjes gesteld.
Maar mischien toch fout gemaakt.
Dat verklaard ook waarom de startmotor zo snel en licht draaiden
bijna geen compressie meer.
En waarom die stationair steeds moeilijker deed.
Alles loopt en klintkt goed dus ik hoop geen schade.
Stom, want ik zat nog te twijfelen om op de camping alles eens te controlleren.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
-
- Gebruiker
- Berichten: 52
- Lid geworden op: za 22 aug, 2015 16:19
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
officieel is het 0.20 op inlaat en uitlaat, koud gesteld.
maar met startproblemen als alles nieuw is verdenk ik vaak de nieuwe onderdelen, er is een hele periode een slechte serie condensatoren geleverd, als je elektronische ontsteking hebt neem eens een andere (oude) bobine mee en sluit die aan bij een warme start, dikke kans dat het dan wel in een keer lukt, dat duid erop dat je ontsteking niet helemaal op tijd staat of dat de ontsteking zelf niet goed is.
trouwens met warme start altijd eerst gaspedaal helemaal intrappen en dan pas gaan starten.
mocht je nog meer tips nodig hebben post maar, waarschijnlijk is er hier wel iemand met de gouden tip!
maar met startproblemen als alles nieuw is verdenk ik vaak de nieuwe onderdelen, er is een hele periode een slechte serie condensatoren geleverd, als je elektronische ontsteking hebt neem eens een andere (oude) bobine mee en sluit die aan bij een warme start, dikke kans dat het dan wel in een keer lukt, dat duid erop dat je ontsteking niet helemaal op tijd staat of dat de ontsteking zelf niet goed is.
trouwens met warme start altijd eerst gaspedaal helemaal intrappen en dan pas gaan starten.
mocht je nog meer tips nodig hebben post maar, waarschijnlijk is er hier wel iemand met de gouden tip!
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
-
- Gebruiker
- Berichten: 52
- Lid geworden op: za 22 aug, 2015 16:19