Pagina 1 van 2

warm niet te starten

Geplaatst: zo 10 aug, 2014 21:49
door verkuilm
Met de mehari naar corsica gewees. Erg leuk en ging goed.

Een probleem op de laatste 2 dagen. Warm start ie niet.
Vooral na uren rijden in de warmte.
Startmotor maakt ook gek geluid maar draaitde boel goed rond.
Na 10 minuten doet ie het wel.

Vlotter staat precies goed.
Mehari van vriend van mij heeft exact zelfde.

Zou de DG ignition ermee ophouden?
Snap er niks van.

Geplaatst: zo 10 aug, 2014 22:00
door schermer
Probeer eens een andere bobine. Warm niet starten is meestal een bobine die naar zijn grootje is.ff afkoelen en hij start weer.

Maar dat is al diverse keren op het forum beschreven.

Geplaatst: zo 10 aug, 2014 22:21
door Boudewijn
Ik denk dat Schermer gelijk heeft. Soms wil het nog helpen om de voedings stekkers van de bobine te verwisselen, maar lang gaat dat niet goed.

Geplaatst: zo 10 aug, 2014 22:33
door verkuilm
bobine denk ik dus nu ook aan.
Ik dacht eerst van niet, want de bobine is een nieuwe.
ZIt er net paar maanden op.
Maar nwe bobines niet zo goed meer als de oude.

En de mehari 4x4 wordt behoorlijk warm onder de kap door de versnbak bescherm platen.

Bedankt! ga er mee aan de slag.

Geplaatst: ma 11 aug, 2014 08:37
door Hans B
Trap je het gaspedaal wel helemaal in als je de motor warm start?

Geplaatst: ma 11 aug, 2014 09:26
door verkuilm
Uiteraard! Rijd al 20 jaar 2CV spul ;)

Maar de bobine is nieuw dus vandaar dat ik die niet als verdachte beschouwde.
Maar de kwaliteit van nieuwe onderdelen wordt een steeds lastiger probleem merk ik.
Ik had wel even de stekkers omgedraait. Denk dat ie darrom uit eindelijk wel starten.


Ik had wel reserve bobine mee, maar gisteren uit eindelijk wel starten dus maar even vannaf gebleven. Nou ja de overige 4300km gingen goed gelukkig.

Geplaatst: ma 11 aug, 2014 09:44
door schermer
Als je een reservebobine hebt, gewoon even meenemen. Mocht het probleem zich weer voordoen. Even de andere bobine eroo. Als hij dan wel start weet je zeker wat het probleem is. Ik heb ook wel eens twee bobines onder de motorkap gezien, hoef je alleen maar stekkertjes te wisselen.

Geplaatst: ma 11 aug, 2014 13:59
door verkuilm
gevonden
Uitlaat kleppen helemaal geen spelling meer.
Gek want 5000km geleden alles netjes gesteld.
Maar mischien toch fout gemaakt.

Dat verklaard ook waarom de startmotor zo snel en licht draaiden
bijna geen compressie meer.
En waarom die stationair steeds moeilijker deed.

Alles loopt en klintkt goed dus ik hoop geen schade.

Stom, want ik zat nog te twijfelen om op de camping alles eens te controlleren.

Geplaatst: ma 25 aug, 2014 22:45
door Ramon
mehari veel minder koeling op bobine dus dat is meestal de boosdoener ook bij nieuwe! als het maar warm genoeg is....

Geplaatst: di 26 aug, 2014 10:45
door achtpeter
"gevonden
Uitlaat kleppen helemaal geen spelling meer.
Gek want 5000km geleden alles netjes gesteld. "


En wéér werd in de eerste plaats de bobine verdacht. Dat ding krijgt op dit forum wel heel vaak de schuld. Hoed u voor hapsnapdiagnoses!

Geplaatst: ma 31 aug, 2015 18:34
door Sable Blanc
en hoeveel speling heb je dan gegeven op de kleppen? Ik heb ook startproblemen bij warm weer hier in het zuiden? Der zit een nieuwe bobine, bougiekabels, bougies en onsteking op....
ik heb 20 en 18 gestoken op de klepspeling...

Geplaatst: di 1 sep, 2015 07:46
door rusty
officieel is het 0.20 op inlaat en uitlaat, koud gesteld.

maar met startproblemen als alles nieuw is verdenk ik vaak de nieuwe onderdelen, er is een hele periode een slechte serie condensatoren geleverd, als je elektronische ontsteking hebt neem eens een andere (oude) bobine mee en sluit die aan bij een warme start, dikke kans dat het dan wel in een keer lukt, dat duid erop dat je ontsteking niet helemaal op tijd staat of dat de ontsteking zelf niet goed is.

trouwens met warme start altijd eerst gaspedaal helemaal intrappen en dan pas gaan starten.

mocht je nog meer tips nodig hebben post maar, waarschijnlijk is er hier wel iemand met de gouden tip!

Geplaatst: di 1 sep, 2015 08:21
door Sable Blanc
een tip..... 8)
Voor de condensator die het kan begeven onderweg, heb ik een nood oplossing bedacht. (Bijde zijn Duceliers)

Afbeelding
Afbeelding

Zo kan je rustig de weg weer op. En in alle rust thuis een nieuwe condensator plaatsen.

Geplaatst: di 1 sep, 2015 19:16
door David
Geweldig!
Gaaf gedaan, die ga ik onthouden!

Geplaatst: di 1 sep, 2015 20:05
door verkuilm
je kan de condensator ook ff weg laten.