Pagina 1 van 2
Warme motor loopt slecht stationair?
Geplaatst: zo 31 aug, 2014 20:58
door Dirk85
Mijn 2cv6 uit 1988 loopt eigenlijk prima stationair. Behalve als de motor warm is. En dan bedoel ik echt warm. Dan wil de motor eigenlijk af slaan.
Afgelopen vrijdag ook. Het was niet warm buiten en ik had ongeveer 60 kilometer gereden. Merendeel 80 kmh weg. Bij terugkeer in het centrum voor de stoplichten deed zich dit meerdere keren voor.
Het lijkt alsof de brandstof in de carburateur door de warmte luchtbellen vormt. Iemand hier tips om dit te verminderen?
Geplaatst: zo 31 aug, 2014 21:50
door Thijs
Probeer eens een andere bobine.
Geplaatst: zo 31 aug, 2014 22:41
door verkuilm
Inderdaad bobine als eerste.
Ik had het ook met de mehari. Bij mij stonden kleppen helemaal verkeerd.
Lucht bellen in carburateur komt eigenlijk niet voor.
Ook bij 40 graden moet ie gewoon prima lopen stationair.
En je CO kan je laten checken bij de garage. Iets van 1,5.
Bij de apk zetten ze het op 0,5 als je pech hebt. Loopt ie ook beroerd warm.
Geplaatst: ma 1 sep, 2014 12:29
door deusjefoo
Zorg er wel voor dat je gelijk een goede bobine koopt. Met goedkope bobines heb ik zelf slechte ervaringen.
Geplaatst: ma 1 sep, 2014 12:35
door Thijs
Ik ook maar om te testen is het prima een gebruikte (koude) bobine te pakken.
Geplaatst: ma 1 sep, 2014 17:26
door Boudewijn
Als de brandstofpomp te weinig druk levert kunnen er gasbellen ontstaan bij warme motor. Dit noemt men een vapour lock. Ik heb dit een keer mee gemaakt met een eend. Een fles met koud water over de pomp en het probleem was (voor even) opgelost. Na montage van een nieuwe pomp was het definitief opgelost.
Geplaatst: ma 1 sep, 2014 21:34
door verkuilm
vapour lock, bij eend nog nooit gezien.
Maar dat de benzinepomp lucht mee pompt, dat kan inderdaad.
Bij ouder pompen, lang stilstaan komt dat voor.
Maar daar merk je stationair nooit wat van.
Alleen plank gas, gaat ie naar 10 minten inhouden.
Al pompt ie half lucht, dat is voor stationair geen probleem.
Even tweehands bobine proberen inderdaad.
Geplaatst: di 2 sep, 2014 07:50
door JanR
Ik denk ook de Bobine
Geplaatst: di 2 sep, 2014 20:14
door Frank Terpstra
Is de olielekkage bij je contactpuntjes inderdaad opgelost met de nieuwe vulpijp? Mocht die er nog steeds zijn dan zou dit misschien het probleem kunnen zijn, olie is immers niet erg bevoordelijk voor de elektrische geleiding bij de contactpuntjes. Overigens stem ik ook voor bobine als de meest waarschijnlijke oorzaak.
Geplaatst: wo 3 sep, 2014 09:28
door Dirk85
Frank Terpstra schreef:Is de olielekkage bij je contactpuntjes inderdaad opgelost met de nieuwe vulpijp? Mocht die er nog steeds zijn dan zou dit misschien het probleem kunnen zijn, olie is immers niet erg bevoordelijk voor de elektrische geleiding bij de contactpuntjes. Overigens stem ik ook voor bobine als de meest waarschijnlijke oorzaak.
Olielekkage is opgelost! Waar het voorheen 'druppelde' na een langere rit ligt er nu niets meer. Vulpijp doet wonderen
Geplaatst: wo 3 sep, 2014 19:09
door achtpeter
Waarom niet eerst en vooral de klepspeling gecontroleerd? Als de kleppen te krap staan, gaat de motor slecht lopen als-ie warm wordt. En dan kunnen ze nog verbranden ook. Dus bij dit soort klachten altijd eerst naar de kleppen kijken.
Ik lees niets over slecht starten bij warme motor, dus de bobine lijkt mij niet de eerste verdachte.
Geplaatst: wo 3 sep, 2014 20:29
door Metdefranseslag
Hoi Dirk, ik ben benieuwd wat voor vulpijp je hebt gekocht want je leest veel slechte verhalen hierover. Maar mooi dat het niet meer lekt.
gr. Michel
Geplaatst: wo 3 sep, 2014 22:55
door verkuilm
ook mijn conclusie
eerst bobine
Maar kleppen zeker verdacht gaat ie warm stationair niet goed lopen inderdaad.
En ik heb er dus schade van, kleppen ingeslagen.
Geplaatst: do 4 sep, 2014 10:11
door Dirk85
achtpeter schreef:Waarom niet eerst en vooral de klepspeling gecontroleerd? Als de kleppen te krap staan, gaat de motor slecht lopen als-ie warm wordt. En dan kunnen ze nog verbranden ook. Dus bij dit soort klachten altijd eerst naar de kleppen kijken.
Ik lees niets over slecht starten bij warme motor, dus de bobine lijkt mij niet de eerste verdachte.
Kleppen staan inderdaad nog op het lijstje. Die zal ik dan maar eens wat eerder gaan behandelen. Ben daar nog beetje huiverig voor. Lijkt me heel moeilijk.
Geplaatst: do 4 sep, 2014 10:14
door Dirk85
Metdefranseslag schreef:Hoi Dirk, ik ben benieuwd wat voor vulpijp je hebt gekocht want je leest veel slechte verhalen hierover. Maar mooi dat het niet meer lekt.
gr. Michel
Ik heb de olievulpijp van Eendenspul gekocht.