2cv4 olie // carburateur problemen
Geplaatst: ma 8 sep, 2014 13:32
Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een 2cv4 uit 1976. Als je net zo'n nieuwe eend hebt is het natuurlijk een beetje uitvogelen 'waar hij staat' qua onderhoud. Het viel al gelijk op dat er redelijk wat olieverbruik is, dus heb ik de olievulpijp vervangen voor een metalen exemplaar, puntjes vervangen, bougies vervangen en kleppen gesteld.
Gister een tochtje naar Middelburg en in die luttele 250k toch zeker 0,5 liter olie verbruikt (schatting). De zoektocht ging verder, voor de zekerheid toch maar onderdruk gemeten, ik kom uit op ongeveer -10, prima dus. Daarna de brilrubbers bekeken, en ook deze lijken schoon te zijn. Nu ben ik eigenlijk een beginnend eendpersoon, dus heb ik voor de zekerheid van dat laatste (de brilrubbers) wat foto's genomen. Vinden jullie deze er 'nat' uitzien?



Is er nog een andere plek waar ik een dergelijke hoeveelheid olie kan verliezen? Op het forum stond ook dat het verstandig kan zijn eens een stukje te rijden met 'net genoeg' olie. Eerlijk gezegd, vanwege het structurele verlies van olie, moest ik soms onderweg bijvullen en dan zag ik pas wanneer de auto in ruste was hoeveel er daadwerkelijk inzat. Voordat ik gister naar Middelburg reed zat er niet ietsje pietsje meer dan de bovengrens in. Zou dat een verklaring voor zoveel verlies kunnen zijn?
Dan nog een tweede 'probleem' (uitdaging
) de carburateur trekt valse lucht aan. Bij het afremmen voor het stoplicht hoor je hem even doorlopen, en als je remreiniger erop spuit dan slaatie ineens aan. Bovendien heeft het stelknopje lucht 0,0 effect. Ik denk eraan een nieuwe/revisie erop te zetten maar het is een helse klus te bepalen wat er nou op mag.

Dit staat er op het ponskaartje, maar welke nu te halen? Het typenummer komt nooit helemaal overeen, zou http://www.franzose.de/de/Citroen-2CV/A ... /ANR10215/ deze bijvoorbeeld erop kunnen?[/quote]
Gister een tochtje naar Middelburg en in die luttele 250k toch zeker 0,5 liter olie verbruikt (schatting). De zoektocht ging verder, voor de zekerheid toch maar onderdruk gemeten, ik kom uit op ongeveer -10, prima dus. Daarna de brilrubbers bekeken, en ook deze lijken schoon te zijn. Nu ben ik eigenlijk een beginnend eendpersoon, dus heb ik voor de zekerheid van dat laatste (de brilrubbers) wat foto's genomen. Vinden jullie deze er 'nat' uitzien?



Is er nog een andere plek waar ik een dergelijke hoeveelheid olie kan verliezen? Op het forum stond ook dat het verstandig kan zijn eens een stukje te rijden met 'net genoeg' olie. Eerlijk gezegd, vanwege het structurele verlies van olie, moest ik soms onderweg bijvullen en dan zag ik pas wanneer de auto in ruste was hoeveel er daadwerkelijk inzat. Voordat ik gister naar Middelburg reed zat er niet ietsje pietsje meer dan de bovengrens in. Zou dat een verklaring voor zoveel verlies kunnen zijn?
Dan nog een tweede 'probleem' (uitdaging


Dit staat er op het ponskaartje, maar welke nu te halen? Het typenummer komt nooit helemaal overeen, zou http://www.franzose.de/de/Citroen-2CV/A ... /ANR10215/ deze bijvoorbeeld erop kunnen?[/quote]