Batterijsleutel versus contactsleutel.
Batterijsleutel versus contactsleutel.
Hallo,
ik had graag geweten of een contactsleutel nog nodig is indien men een batterijsleutel aansluit, maw ik zou de funktie van de contactsleutel willen overbodig maken en rechtsreeks een batterijsleutel gebruiken om de 2cv contact te geven en uit te zetten. Mag dat ? Kan dat geen kwaad voor alternator of andere elektrische elementen?
Thanks!
ik had graag geweten of een contactsleutel nog nodig is indien men een batterijsleutel aansluit, maw ik zou de funktie van de contactsleutel willen overbodig maken en rechtsreeks een batterijsleutel gebruiken om de 2cv contact te geven en uit te zetten. Mag dat ? Kan dat geen kwaad voor alternator of andere elektrische elementen?
Thanks!
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 150
- Lid geworden op: zo 13 okt, 2013 16:26
- Locatie: Oostvoorne
Ik heb zo een al een tijdje liggen. Ik wil hem gebruiken als diefstalbeveiliging en tevens is het handig voor nood als je b.v. rook uit je dashboard ziet komen.
Beste plaats is volgens mij in het schutbord net onder de 'pakjesplank' uit het zicht of desnoods erboven in het zicht..
De elektrische aansluitingen zitten dan in de buurt van de accu. De massakabel die nu aan de versnellingsbak zit komt dan aan een van de poten van de schakelaar, (als je hem tactisch plaatst hoef je niet eens een langere kabel te gebruiken). Dan alleen nog een dikke kabel met twee ogen van de schakelaar naar de versnellingsbak.
Maar ik zou hem niet in plaats van een contactslot willen gebruiken om de redenen die anderen hier al gaven.
Beste plaats is volgens mij in het schutbord net onder de 'pakjesplank' uit het zicht of desnoods erboven in het zicht..
De elektrische aansluitingen zitten dan in de buurt van de accu. De massakabel die nu aan de versnellingsbak zit komt dan aan een van de poten van de schakelaar, (als je hem tactisch plaatst hoef je niet eens een langere kabel te gebruiken). Dan alleen nog een dikke kabel met twee ogen van de schakelaar naar de versnellingsbak.
Maar ik zou hem niet in plaats van een contactslot willen gebruiken om de redenen die anderen hier al gaven.
A-type rijder sinds 1980.
Méhari 1977, HY 1967, dagelijks vervoer: Acadiane 1983 en een Berlingo Multispace 1.6 benzine.
Méhari 1977, HY 1967, dagelijks vervoer: Acadiane 1983 en een Berlingo Multispace 1.6 benzine.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 373
- Lid geworden op: za 5 mei, 2007 19:53
- Locatie: enschede
- Contacteer:
Ik heb nog geen negatieve redenen gehoord over het aansluiten van zo'n massa schakelaar. Je moet hem trouwens op de pluskabel plaatsen en starten met een startknop. Ik heb dit zelf nu ook zo ingebouwd. En of je lampen wel of niet branden kun je zelf aanpassen als je dat wilt. Waarom altijd die vraag "waarom zou je dat willen" ? Dat is toch gewoon persoonlijk?