Pagina 1 van 1

verhoogd stationair toerental

Geplaatst: do 23 okt, 2014 13:44
door bartvds
Ik heb de laatste tijd de indruk dat, wanneer ik gas los en bvb. wacht aan een verkeerslicht, het stationair toerental hoger blijft dan normaal. Ik kan dan ook bijna niet meer naar eerste gaan zonder (erg) gekraak. Ligt dat aan iets in de carburator? Ik heb niets gedaan aan de carburator wat dit zou kunnen veroorzaken.

Bart

Geplaatst: do 23 okt, 2014 14:28
door dyane_maniac
controleer even of je gaspedaal goed omhoog komt. ik heb een keer gehad dat het tonnetje aan de gaskabel (waarmee die aan het pedal zit) tegen het schutbord aanliep. zoiets kan ook bij de carburateur het geval zijn (dat de klep niet helemaal goed sluit)

Geplaatst: do 23 okt, 2014 14:28
door schroef
Torsieveertje van de gasklepas gebroken waarschijnlijk, dan gaat de gasklep niet helemaal dicht.

Geplaatst: do 23 okt, 2014 15:17
door backfire
Of de veer aan de koeltunnel gebroken/ los

Geplaatst: do 23 okt, 2014 20:37
door gillis
Heb dat ook gehad, probleem was wat Schroef zegt.
je kan het merken dat wanneer je even kort flink gas geeft en het toerental dan wel laag "mooi" stationair wordt...dan is het dat veertje!

Door het vacuüm dat er ontstaat door even hoog toeren...zuigt hij de klep dicht..eigenlijk moet dat veertje dat dus doen...

Geplaatst: do 23 okt, 2014 21:54
door David
@Gillis
Wat een leuke Avatar foto heb jij. Heb jij dat diorama gemaakt?
Of de foto ergens gejat :wink: :wink:

Geplaatst: do 23 okt, 2014 22:12
door gillis
David schreef:@Gillis
Wat een leuke Avatar foto heb jij. Heb jij dat diorama gemaakt?
Of de foto ergens gejat :wink: :wink:
Ja, had eerst een andere...misschien nog wel mooier..
Allebei met wat google-en gevonden...
Dus, jep! Ge...l...-eend. :roll:

Geplaatst: vr 24 okt, 2014 09:41
door Titatommeke
Het zou ook kunnen dat de klep van de tweede trap van je carburateur niet helemaal meer sluit. Had ik vorig jaar tijdens de rit naar het vakantie adres. Bleek dat het asje door vuiligheid en gemis aan smering bleef steken, waardoor de klep niet goed sloot.

Geplaatst: ma 24 nov, 2014 19:57
door bartvds
Ik heb ondertussen een gereviseerde carburator gemonteerd en m'n motortje spint terug als een poesje, wat een verschil! Als ik nu mijn kleppendeksels nog afgedicht krijg ... (zie topic dekselse lekkende kleppendeksels)

Bart