Pagina 1 van 2
Benzinemeter blijft op nul staan
Geplaatst: zo 16 nov, 2014 16:39
door shorttrack
Hallo,
Ik weet dat dit een veel voorkomend topic is. Ik kan het antwoord alleen niet goed vinden.
Mijn benzinemeter stijgt tot de nul wanneer ik mijn eend op contact zet. Als ik de groene draad meet die onder de achterbank naar de tank gaat meet ik spanning. Betekent dit dat de vlotter kapot is of zijn er andere mogelijke problemen.
Ik haal de tank er liever niet onderuit.
Misschien dat iemand anders hetzelfde probleem heeft gehad en de oplossing weet.
alvast bedankt.
Geplaatst: zo 16 nov, 2014 17:54
door AZL57
mogelijk een een massaprobleem op de tank?
Geplaatst: ma 17 nov, 2014 09:40
door achtpeter
ff systematisch. Als je de groene draad waaraan je spanning hebt gemeten tegen de massa tikt, slaat de meter dan wel uit? Zo nee, benzinemeter kapot. Zo ja, check alles wat verderop zit. Te beginnen de massadraad die van het vlotterdeksel naar ergens aan je chassis zit. Als die het niet is, zul je toch de tank moeten laten zakken.
Geplaatst: ma 17 nov, 2014 12:21
door David
Het laatste is meestal het geval: een slechte massadraad vanaf de tank......
Misschien niet te lang tobben?
Toch ff de tank eronder uit
succes iig!
Geplaatst: ma 17 nov, 2014 12:31
door Thijs
Eerst even leegrijden scheelt wat gedoe met een zware tank...
Geplaatst: di 18 nov, 2014 13:22
door shorttrack
Ik zal dan toch de tank er maar een onderuithalen. Ik probeer dit soort werk een beetje te vermijden aangezien ik thuis niet echt de geschikte middelen heb om de auto goed omhoog te zetten.
Maarja. op deze manier kan ik alles nog een goed nakijken. misschien de vlotter wat onderhoud geven als dat nodig is.
Bedankt voor de reacties
Geplaatst: di 18 nov, 2014 15:02
door David
Adviesje:
draai de boutjes die in de achterabuis zitten er niet helemaal uit, alleen een beetje los.
Tank kun je er zo onderuit trekken.
Scheelt je een hoop gepiel om ze weer terug te krijgen als je op zijn rug onder de auto ligt.
Geplaatst: di 18 nov, 2014 17:57
door AZL57
en een lege tank werkt makkelijker want hij is toch wel zwaar vol. Mijn broer kan erover mee praten toen hij bij de demontage een volle tank op zijn hoofd kreeg

Geplaatst: di 18 nov, 2014 21:03
door Titatommeke
leeg halen is ook vrij simpel(zoals zo veel bij een eend

) vooraan bij het linker spatbord de bezine leiding loshalen en in een jerrykan stoppen. Vervolgens kan of aan zuigen of door mede van een ompressor een overdruk creƫren in de tank. Als het een maal loopt dan blijft het ook lopen. Succes!
Geplaatst: di 18 nov, 2014 22:25
door Spookeend
gewoon ff op de vulopening blazen werkt ook goed.
(ook top tip om een lange tijd stilstaan weer op te heffen met betrekking tot leeglopen benzine pompje....)
Geplaatst: wo 19 nov, 2014 08:11
door Kulio
Als je hem omhoog gekregen heb zet er dan assteunen onder. Een auto die van de krik glijdt kop je niet even terug!
Geplaatst: wo 19 nov, 2014 18:24
door shorttrack
Iedereen bedankt voor de tips.
Ik ga er dit weekend aan beginnen. Ik rijd dan even naar mijn schoonvader. die heeft een boerderij. Dus alle ruimte om er rustig aan te werken
Ik houd jullie op de hoogte.
Geplaatst: zo 23 nov, 2014 16:26
door shorttrack
Update.
Ben er een middag aan bezig geweest. Ik merkt dat het draadje wat van de tank naar het chassi loopt behoorlijk verroest was bij de aansluiting op de tank. Bij het doormeten kwam er maar weinig stroom doorheen. Alles eens flink opgeschuurd en weer terug aangesloten.
Maar helaas dit was niet het probleem.
Omdat ik de tank er niet goed onderuit kreeg kon de vlotter er niet uit halen en heb het maar even zo gelaten. Bij mijn vader thuis licht nog een extra tank en ga wanneer ik bij hem thuis ben er weer aan werken.
Zoals ik al zij kreeg ik de tank er niet goed onderuit. Wellicht dat ik iets niet goed heb gedaan? De tank bleef hangen tussen het chassi. Ik heb veel zitten duwen en trekken maar ik kreeg hem er echt niet onderuit. Is hier misschien een handigheidje of trucje voor?
Geplaatst: zo 23 nov, 2014 16:56
door TomvanRooijen
Ergens in de buurt van de achteras zitten dacht ik nog 2 boutjes, heb je die ook losgehaald?
Geplaatst: ma 24 nov, 2014 09:54
door RobM
heb je de vulpijp wel losgehaald? Daar blijft ie anders ook aan hangen.
den is het inderdaad 4 boutjes en moet ie loskomen.
Gr rob