Nieuwe chassis in België

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Plaats reactie
dietervh
Beginner
Beginner
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 16 jun, 2013 22:31

Nieuwe chassis in België

Bericht door dietervh » ma 24 nov, 2014 22:32

All,

heb er even over nagedacht maar ga mijn Dyane 4 volledig restaureren als nieuw.

Doel is dus ook om een nieuwe chassis te plaatsen. In de huidige zitten teveel roestplekken en bovendien heeft mijn voorganger die voorzien van een dikke laag rubber (kan niet goed meer op de naam komen, maar het vuile product waardoor je niet goed kan zien of de chassis eronder wel roest is of niet).

Nu zijn er maar een aantal gekende verdelers in België die het chassis leveren, maar waarom aan deze prijs? Als ik in de Nederlandse shops ga kijken, zie ik de meeste chassis de deur uitgaan voor de helft van de prijs van die uit België.

Heeft iemand ervaring met het importeren van een Nederlandse chassis en die dan ook laten goedkeuren in België?

Andere tips met betrekking tot het aankopen van een chassis zijn ook altijd welkom.

Bedankt voor de tips alvast,

Groeten,

Dieter

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3067
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » ma 24 nov, 2014 22:50

Met de aankoop van een chassis in België kan ik je niet helpen maar moet je in België de auto ook eerst laten schouwen bij de 'RDW' voordat je gaat demonteren?
Dit moet in Nederland wel.

dietervh
Beginner
Beginner
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 16 jun, 2013 22:31

Bericht door dietervh » ma 24 nov, 2014 23:05

Dag Thijs,

de wagen is een aantal maanden terug naar de keuring geweest. Dus dat zit goed.

Groeten,

Dieter

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2677
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » di 25 nov, 2014 17:34

ik zou informeren bij jouw verdeler wat er aan certificaten bij het geleverde chassis zit.
Als die ook geleverd worden hier in Nederland, dan zou ik het denk ik wel weten...
Verbruik: Afbeelding

verkuilm
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 525
Lid geworden op: za 7 feb, 2009 14:12
Locatie: Zeist

Bericht door verkuilm » di 25 nov, 2014 18:40

Er is wel een verschil in chassis.
Bij mehari club cassis kan je het goed zien.
Je hebt orgineel, duurder helaas.
En imitatie. Voldoet maar is wel echt een minder produkt, vind ik dan.

Dat is dus de eerste vraag. Zijn het wel dezelfde chassis's?
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980

Gebruikersavatar
bartvds
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 207
Lid geworden op: wo 3 feb, 2010 03:51
Locatie: België

Bericht door bartvds » wo 26 nov, 2014 18:04

Dieter,

Ik heb enige tijd geleden ook mijn 2cv gerestaureerd en een nieuw chassis gekocht. Ik heb uiteindelijk gekozen voor een origineel gegalvaniseerd chassis uit Tienen omdat dit vooral veel interessanter is qua levensduur tegenover een niet gegalvaniseerd. De imitatiechassis op de markt schieten voor mij tekort (idem voor de imitatie carrosseriestukken), de pasvorm is dikwijls heel slecht. Bij aankoop van het nieuwe chassis moet je de papieren van de oorspronkelijke wagen meebrengen en liefst ook het stuk chassis met het originele chassisnummer uitslijpen en ook meenemen (indien nog beschikbaar of nog leesbaar). Zij slaan dan ter plaatse het originele chassisnummer volgens je papieren in het nieuwe chassis en je krijgt een officieel attest mee voor de schouwing. Bij mij gaf dat op de schouwing geen enkel probleem. Het attest moet je uiteraard goed bewaren bij je papieren.

Bart
Bordeaux/zwarte Charleston van '81

TimVS
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 526
Lid geworden op: do 4 jan, 2007 10:53
Locatie: Overpelt, België

Bericht door TimVS » di 9 dec, 2014 22:31

Hallo Dieter,

Voor aan de belgische regels te voldoen zijn er twee leveranciers en 3 types:
- Imitatie chassis van Cassis
- 'orgineel chassis' van Cassis
Beide verkocht door cqs in Tienen
- Wheels chassis
Verkocht door A.m.i.s. in Brussel.
Dit zijn de enige die in aanmerkinging komen als je in belgie door de keuring wil raken.

Let er ook op dat ze in Belgie aangekocht moeten worden.

Succes

pedro
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 66
Lid geworden op: vr 14 feb, 2014 09:18
Locatie: Antwerpen

Bericht door pedro » do 1 jan, 2015 20:50

Ik heb een tijdje geleden contact gehad met een keuringsstation hier in het Antwerpse omtrent dezelfde vraag en naar hetgeen ik heb vernomen zou het De Graaf chassis ook toegelaten worden in België.
Dyane 1971: under construction (voorlopig stopgezet)

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1920
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » do 1 jan, 2015 21:11

Als je die overweegt Dan zou ik even via pb kontakt nemen. Of mijn restauratie draadje doorlezen.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

TimVS
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 526
Lid geworden op: do 4 jan, 2007 10:53
Locatie: Overpelt, België

Bericht door TimVS » za 3 jan, 2015 12:43

Een de graaf kan enkel goedgekeurd worden als de auto eerst in vb nederland wordt ingeschreven

Plaats reactie