Pagina 1 van 1
kleur van de koeltunnel
Geplaatst: di 2 dec, 2014 21:54
door Denny
Wie kan mij vertellen welke kleur de koeltunnel heeft ( die bruinachtige kleur) ook de koelkappen van de remschijven hebben deze kleur. Graag een kleurnummer. Gr Denny
Geplaatst: di 2 dec, 2014 22:48
door verkuilm
Geplaatst: wo 3 dec, 2014 06:27
door Denny
weet je dat zeker? er staat op de spuitbus chocolat bruin en dat is volgens mij te bruin.Gr Denny
Geplaatst: wo 3 dec, 2014 08:15
door AZL57
Het lijkt me ook te licht. Iets meer richting bordeaux of puur chocolade..zou ik zo zeggen. Maar sommige exemplaren zijn ook gewoon zwart.
Geplaatst: wo 3 dec, 2014 08:46
door David
Is eerder besproken en de ral kleur is 8017 (wel zo goedkoop en gemakkelijk, bij iedere bouwmarkt te laten maken voor een paar euro )
Dat is exact de kleur van de koeltunnel, de motorkapsteun en de remkoelers (bij schijven natuurlijk).
Geplaatst: wo 3 dec, 2014 18:03
door Denny
Dankjewel voor de reacties ik ga in het weekend een spuitbus halen gr Denny
Geplaatst: wo 3 dec, 2014 20:04
door TB
Heb laatst ook koelbeplating staan spuiten. 3 dunne laagjes hoogglans lak erop en had 2 spuitbussen nodig (motip 500ml) totaal. Nu gaat er best wat naast op de kranten eromheen, maar 1 bus lijkt me te krap.
Ik heb voor zwart gekozen omdat ik die spuitbussen voor een habbekrats kon krijgen. Bruin is wel onwijs strak en mooi.
Geplaatst: wo 3 dec, 2014 22:07
door CitroenAZU
Ik zou zijdeglans nemen, hooglans wordt niet mooi voor je koeltunnel.
Spuitbussen van Duplicolor vond ik erg fijn spuiten.
Geplaatst: wo 3 dec, 2014 22:14
door Thijs
Wanneer is de koeltunnel dan zwart en wanneer bruin?
Bij rubber is het in iedergeval zwart.
Geplaatst: do 4 dec, 2014 22:33
door David
Veruit de meeste koeltunnels zijn van origine bruin, maar jarenlange vervuiling en hitte heeft zijn werk gedaan.
Als je ze poetst zie je vaak dat ze erg donkerbruin zijn in plaats van zwart.
De rubber beplating rond de cilinder is idd zwart, maar zijn hedendaags vaak verteerd.
Bovendien is er vaak zoveel vuil en olie in aangekoekt, dat ze ook enigszins een stank veroorzaken als de verwarming aanstaat.
Geplaatst: za 6 dec, 2014 20:30
door pieterc
Ik wil de koeltunnel en het spruitstuk van de motor van een nieuw verfje voorzien. Ik heb geen kleine straalkast maar wat is dan de beste manier om die spullen goed schoon en spuitklaar te krijgen.
Geplaatst: za 6 dec, 2014 21:58
door Denny
goed schuren dan stofvrij maken en ontvetten met wasbenzine of terpentine
Geplaatst: za 6 dec, 2014 23:52
door blanc/rouge2cv
pieterc schreef:Ik wil de koeltunnel en het spruitstuk van de motor van een nieuw verfje voorzien. Ik heb geen kleine straalkast maar wat is dan de beste manier om die spullen goed schoon en spuitklaar te krijgen.
http://www.youtube.com/watch?v=I21qb_Su0CI
Blast It Clean - Soda Blasting
Geplaatst: zo 7 dec, 2014 11:59
door TB
Schuren kan inderdaad, maar dat is veel werk. Ik heb ervoor gekozen de beplating te stralen. Heb zelf geen straalcabine, maar bij mij in de buurt zit een bedrijf waar je per kwartier een straalcabine kunt huren. Uurtje werk en alles was schoon en strak.
Daarna in de epoxy primer gespoten. En vervolgens 3 dunne lagen lak erop. Strak eindresultaat.
Wel of geen hoogglans lijkt me een persoonlijke voorkeur. Ik heb zijdeglans al eens eerder geprobeerd en vond dat juist niet mooi, vandaar hoogglans.
Geplaatst: ma 8 dec, 2014 15:58
door achtpeter
Denny schreef:goed schuren dan stofvrij maken en ontvetten met wasbenzine of terpentine
Altijd vóór het schuren ontvetten