Pagina 1 van 3

V-Power

Geplaatst: do 21 okt, 2004 17:08
door Casonline
Net bij de shell wezen tanken (doe ik normal nooit is net iets duurder, maar kon ff niet anders) daar stonden ze V-power te promoten. Ik pak uit automatisme gewoon euro 98 maar, de man in de V-Power overal kwam naar mij toe en vroeg mij waarom ik geen V-Power tank. Ik zeg omdat mijn motertje geen 95 lust. Hij wist me te vertellen dat V-power 97 was (wist ik eigenlijk wel maar moest die vent toch ff uit testen) en er voor zorgde dat mijn kleppen en de rest van de moter weer schoon wordt. Ik vertrouw dat dan niet zo, volgens mij brand dat V-power alle zooi en muk die ervoor zorgt dat het niet gaat lekken los er ben je nog veel verder van huis (letterlijk en figuurlijk). En met 97 heb je toch net iets meer kans op pingelen dan bij 98. Of zou dat allemaal onzin zijn?? En kan ik de volgende keer toch 20 cent :!: :!: :P :roll: besparen omdat V-Power 1 cent :!: :!: goedkoper is.

Geplaatst: do 21 okt, 2004 17:20
door Frank Munneke
ik tank altijd gewoon euro

Geplaatst: do 21 okt, 2004 17:23
door Casonline
***edit***

kwam dit net tegen
Toch maar geen Shell V-Power tanken!
Startproblemen met de 'nieuwe' - schonere - benzines zijn schering en inslag. De benzine is anno heden in iedergeval niet meer wat het geweest is. Shell heeft dat nu toch ook maar toegegeven. Schoorvoetend. Hun wondermiddel V-Power, zo enthousiast gepromoot door de Zandvoorts Wereldkampioen Allard Kalff, dient u niet in uw vervoer van voor 1990 te kieperen. Althans wanneer er geen motormanagmentsysteem aanwezig is en de fabrikant Super 98 voorschrijft. Auto's van 14 jaar en ouder waarvoor Euro 95 is voorgeschreven, geven geen problemen. Blijft natuurlijk de vraag waarom je daar nu die V-Power in zou gooien...

De vent aan de kassa vroeg ook waarom ik geen V-Power tank, en wist me ook te vertellen dat euro 98 er binnenkort uit gaat. Ik zeg dus dan kom ik toch niet meer bij jullie tanken. Waarop hij antwoorde dat het overal zo was :? . Wat moet ik dan tanken???

***edit**

Geplaatst: do 21 okt, 2004 18:26
door Christian
Lijkt me niet vreemd dat 98 eruit gaat. Alle moderne auto's rijden op 95. Voor die drie oldtimers per dag is een extra pomp niet rendabel, denk ik zo.
Oudere auto's die wel 98 nodig hebben, zullen dan 95 moeten tanken en er octaan booster uit een flesje bij moeten doen.

Geplaatst: do 21 okt, 2004 18:39
door rusty
ik tank altijd euro 95, dat deed ik al met m'n 2cv6 blok (180 d km en nog lang niet op) en tank het nu nogsteeds (visablok) heb verder nergens last van. alleen op vakantie en als ik veel in de bergen rij, probeer ik wel 98 te tanken.

Heb jij trouwens een S6 blok? die schijnen er wat beter tegen te kunnen
(S6 staat wel\niet op je kenteken achter het type, bijv: 2CV6 club S6)

je zou het anders gewoon eens moeten proberen, je blok zal er echt niet snel van kapot gaan, hooguit iets minder goed lopen, is dat het geval dan kun je het beste 98 blijven tanken.

Geplaatst: do 21 okt, 2004 18:44
door Casonline
heb in het begin nog wel 95 getank, ben toen eens een paar weken op 98 gaan rijden en de prestaties gingen zeker voor uit, zeker op de snelweg, ben toen maar niet weer terug gestapt.

Maar waar het me om gaat is of er in die v-power nou zooi zit die alle muk los maakt waardoor de boel gaat lekken of niet??? Anders kan ik voortaan gewoon V-Power gaan tanken. Wie weet dit, ik kan er eigenlijk nergens iets over vinden wat er nou precies in die V-Power zit.

Geplaatst: do 21 okt, 2004 18:56
door rusty
ik zou het voor die 20 cent per tank niet riskeren! als je eend lekker loopt op 98 zou ik dat mooi blijven tanken. (trouwens voorlopig stopt alleen SH#LL met de verkoop van 98, bij veel Total (Esso?) stations is het en blijft het voorlopig verkrijgbaar!)

loopt ie na het afstellen van de ontsteking nogsteeds goed?

Geplaatst: do 21 okt, 2004 19:27
door Tom Duckpower
meen te hebben gehoord dat Shell langs de snelweg de 98 weghaalt en die vervangt door V-power diesel....

Re: V-Power

Geplaatst: do 21 okt, 2004 19:42
door Handjes
Casonline schreef:Ik pak uit automatisme gewoon euro 98 maar.
Da's knap, dat bestaat namelijk niet ;). Ik neem aan dat je Super 98 bedoeld?

Volgens mij heeft V-Power weinig extra zin bij Eendjes. Ik dacht dat het juist goed werkte met injectiegestuurde auto's. Een Eend kan er wel op rijden, want het heeft een hoog genoeg octaangetal (97, voor Aca's en Dyanes nog altijd te laat trouwens).

Een Eend kan pertinent niet rijden op euro 95! Behalve als je over het zeldzame motorblok A06/664 of /665 beschikt.

Geplaatst: do 21 okt, 2004 19:56
door Casonline
V-Power Diesel bestaat wel degelijk, het is nieuw.
Maar lijkt me sterk dat ze dan 98 benzine gaan vervangen door diesel???
Maar ja je weet het maar nooit. :?

Geplaatst: do 21 okt, 2004 19:59
door Tom Duckpower
V-power werkt vooral bij de FSI en CGI van resp VW en Mercerdes....

Geplaatst: do 21 okt, 2004 20:02
door Handjes
Tom Duckpower schreef:V-power werkt vooral bij de FSI en CGI van resp VW en Mercerdes....
HPI van PSA ook dan neem ik aan. En de GDI van Mitsubishi. Maar het schijnt ook de uitlaat-(?)klepjes te zuiveren. En die hebben Eendjes natuurlijk ook.
Casonline schreef:V-Power Diesel bestaat wel degelijk
Wie zei er dat het niet bestond dan? Schone(re) diesel wordt al een tijdlang door ik dacht Esso geleverd.

Geplaatst: do 21 okt, 2004 20:19
door Tom Duckpower
Handjes schreef:
Tom Duckpower schreef:V-power werkt vooral bij de FSI en CGI van resp VW en Mercerdes....
HPI van PSA ook dan neem ik aan. En de GDI van Mitsubishi. Maar het schijnt ook de uitlaat-(?)klepjes te zuiveren. En die hebben Eendjes natuurlijk ook.
V-power helpt vooral bij Direct ingespoten benzine motoren, en dat heeft een eend niet...:wink:

Geplaatst: do 21 okt, 2004 22:56
door Bullit
Christian schreef:Lijkt me niet vreemd dat 98 eruit gaat. Alle moderne auto's rijden op 95. Voor die drie oldtimers per dag is een extra pomp niet rendabel, denk ik zo.
Oudere auto's die wel 98 nodig hebben, zullen dan 95 moeten tanken en er octaan booster uit een flesje bij moeten doen.
Er worden nog steeds veel moderne motoren gebouwd die alleen 98 lusten. Ondanks uitgekiende verbrandingskamervormgeving etc moeten moeten moderne motoren (compressie van VW 1.6 11,5:1) soms toch 98 gebruiken. Zolang blijft het dus ook aan de pomp verkrijgbaar.
Ik geloof niet in al die ´merk´benzine, met een hogere klopvastheid ga je niet harder wanneer je de ontstekig er niet op aanpast. De verbrandingswaarde van super en euro 95 is hetzelfde.

B.

Geplaatst: do 21 okt, 2004 23:43
door Punky
Casonline schreef:De vent aan de kassa vroeg ook waarom ik geen V-Power tank, en wist me ook te vertellen dat euro 98 er binnenkort uit gaat. Ik zeg dus dan kom ik toch niet meer bij jullie tanken. Waarop hij antwoorde dat het overal zo was :? . Wat moet ik dan tanken???
Hadden ze het niet over 98 met plumbum (lood) vervanger. Dat hebben ze mij ooit vertelt, de 98 zonder deze vervanger zou wel blijven.

Bij ons in de buurt heeft alleen de BP nog de Loodvervanger 98, de rest alleen zonder. :cry: