Pagina 1 van 1
Sproeiers carburateur
Geplaatst: vr 23 jan, 2015 20:54
door Thijs
Aangezien de carburateur in mijn auto niet helemaal top is wil ik een andere monteren.
Het gaat om de dubbeltraps carburateur.
Nu dacht ik altijd dat de Dyane 6 een andere carburateur had dan de 2CV6.
Na de Haynes en de Vraagbaak te hebben geraadpleegd blijkt dat nergens uit.
De carburateurs welke ik hier heb liggen hebben de sproeiers met de waardes:
87,5 en 102
Volgens de Haynes moet dit echter 82,5 en 125 zijn.
Maar volgens de vraagbaak moet het 70 en 120 zijn.
Ik heb hier 2 carburateur-revisiesets liggen en die hebben er beide de waardes 90 en 105 in zitten.
Nu ben ik het kwijt.....
Wat zijn nou de juiste waardes? Zijn de carburateurs en de sproeiers anders van de Dyane dan van de 2CV?
Geplaatst: vr 23 jan, 2015 21:23
door Marco250
Heb hier een boek van Citroën voor mij liggen, op m'n knie, met daarin alle carburateurs van de jaren zeventig
AMI 8 en Dyane 6, merktekens 179-195: sproeierbezetting 120 -70; andere A typen merkteken 126: sproeierbezetting 125-87,5.
Geplaatst: vr 23 jan, 2015 21:33
door schermer
Wat voor motor heb je precies en wat voor auto/bouwjaar?? 87.5 en 102 is de standaard voor de 2cv6 635motor. Maar uit ervaring met de moderne benzine rijd 87.5 110 een stuk lekkerder.
Geplaatst: vr 23 jan, 2015 21:40
door Thijs
Het gaat mij nu om de AM2 motor, dus ook met de Turbo-pijp.
Alleen maakt het volgens de boeken allemaal niks uit.
Die merktekens kan ik trouwens nergens ontdekken op de carburateurs.
Geplaatst: vr 23 jan, 2015 22:20
door Jan2cvservice
Weet je zeker dat het de carburateur is.?
Er wordt namelijk altijd vrij snel naar de carburateur gewezen
Maar in 85% van de gevallen is het iets anders...
Groet jan
Geplaatst: vr 23 jan, 2015 22:42
door verkuilm
Wat is de klacht precies? Want dit is gissen.
De carbus zijn allemaal zelfde van 602 motor. de enkeltrap laat ik er ff buiten.
Allen de sproeier bezetting wisselt. En dat heeft te maken met de compressie van de motor.
De laatste eendjes hebben idd 102 voor uit mn hoofd de eerste trap.
Maar de oudere, zoals mijn 1978 120.
Bij laatste type blok is 110 echt een stuk beter rijden idd.
En bij mijn 1978 2cv6 heb ik er 125 ingedaan. Met 120 geen rijden. enorm inhouden.
Maar de rest moet als eerste goed zijn, kleppen en de ontstekking.
Geplaatst: vr 23 jan, 2015 23:10
door David
Gewoon gaan rijden en uitproberen.
Goed bijhouden welke je monteert en de rijeigenschappen testen.
Het is soms van auto tot auto verschillend.
Geplaatst: vr 23 jan, 2015 23:32
door Marco250
Marco250 schreef:Heb hier een boek van Citroën voor mij liggen, op m'n knie, met daarin alle carburateurs van de jaren zeventig
AMI 8 en Dyane 6, merktekens 179-195: sproeierbezetting 120 -70; andere A typen merkteken 126: sproeierbezetting 125-87,5.
Bedenk inderdaad wel dat dit boek van de jaren zeventig is!