Pagina 1 van 2
ami6 m4 ombouwen naar ander type motor
Geplaatst: do 26 feb, 2015 08:58
door björn
hoi allemaal, het is even geleden dat ik hier actief was.
sommige van jullie volgen mij op facebook en hebben daar mee gekregen dat ik 2 weken terug een warmloper heb gehad met onze ami6
nu speelt het in mijn hoofd WAT TE DOEN?
ga de m4 opknappen of doe ik er een 602 of 652 in maken.
ik merk dat het meekomen met het verkeer wel uit maakt.
heb in verleden altijd 602 en meer gereden.
zijn er hier mensen met ami ombouw ervaring?
ik heb een visa liggen maar past dit op de bak?
moet er een andere bak in? ik heb een mehari bak op het oog met grote trommels.
heeft mij in het verleden goed gewerkt met een visa en grote trommels.
graag hoor ik van jullie
Geplaatst: do 26 feb, 2015 10:16
door achtpeter
Het probleem met die ombouw zal niet alleen de bak zijn, maar ook het aanpassen van het verwarmingssysteem, de uitlaat, het omleggen van de benzineleiding van rechts naar links en nog wat bijkomstigheden.
Geplaatst: do 26 feb, 2015 10:48
door Titatommeke
Persoonlijk zou ik het zoveel mogelijk orgineel proberen te houden. Misschien valt de schade aan het blok nog mee en is het met een setje andere cilinders en zuigers al opgelost.
Scheelt denk ik een hoop werk.
Geplaatst: zo 15 mar, 2015 15:55
door björn
Ben intussen wat verder met met Hoe slecht het huidige blok is.
vind origineel heel leuk maar worden de onderdelen steeds schaarser van.
Dus ik ga toch ombouwen. Als iemand een 6 bak voor mij heeft met trommels. Of een 6 motorfiets visa met geschiedenis hoor ik het ook graag.
hoor ik het graag.
Aanstaande zaterdag ga ik naar de A markt.
bjorn2cv@gmail.com
Geplaatst: zo 15 mar, 2015 16:03
door björn
Ben intussen wat verder met met Hoe slecht het huidige blok is.
vind origineel heel leuk maar worden de onderdelen steeds schaarser van.
Dus ik ga toch ombouwen. Als iemand een 6 bak voor mij heeft met trommels. Of een 6 motorfiets visa met geschiedenis hoor ik het ook graag.
hoor ik het graag.
Aanstaande zaterdag ga ik naar de A markt.
bjorn2cv@gmail.com
Geplaatst: wo 18 mar, 2015 22:08
door björn
Zo voor zaterdag een lekker lijstje gemaakt voor onderdelen.
zijn er nog mensen die spullen gaan verkopen?
Een 123 ontstekingsmechanisme adapter voor visa blok bijvoorbeeld?
Geplaatst: vr 20 mar, 2015 11:52
door Joey_Brinkmann
bmw blokske erin! haha
Geplaatst: vr 20 mar, 2015 12:35
door björn
ja is ook leuk
Geplaatst: vr 20 mar, 2015 14:47
door Bartje
Hi Björn,
wil je niet een nieuw 602 blok bouwen met alleen de koppen van een M4?
Da zier er dan uit als een M4, maar met het robustere onderblok van een latere 2cv met oliefilter etc.
M4 koppen hebben welliswaar iets slechtere stromingseigenschappen als late 2cv/M28 koppen, maar misschien kan je door koppen flowen daar iets verbeteren.
Ik kom morgen ook naar de A-markt, hopelijk zie ik je sowieso daar. laat maar weten als je hierover nadenkt.
Groeten, Bart
Geplaatst: ma 23 mar, 2015 19:23
door björn
Zo zag mijn olie in de kleppendeksel er uit.
Geplaatst: wo 8 apr, 2015 18:25
door björn
Ben intussen deze week hard aan de bak met de ombouwen van de ami.
Nu zoek ik een carburateur rubber dat naar het luchtfilter loopt. Dyane model. Kan iemand mij hier aan helpen?
Geplaatst: wo 8 apr, 2015 19:51
door Bull Frog Bleu
Past een gewoon 2cv filter niet?
Zit zo te zien ook met ontluchting van je olievulpijp en de aansluiting op koeltunnel.
Geplaatst: wo 8 apr, 2015 22:49
door Thijs
Dat rubber is gewoon nieuw te koop.
Geplaatst: vr 3 jul, 2015 08:16
door björn
Zo we zijn een aantal weken verder. Ami loopt super met de 2cv motor.
Ik constateerde alleen een olie lekkage aan de bestuurders kant.
Ik dacht eerst aan klepdeksel rubbers. Had ze vervangen met een paar die al een tijd in de laa lagen,dus paar nieuwe er in.
Maar bleef lekkage houden. Ik begon hem al te knijpen met anderhalve week voor de vakantie blok eruit voor bijvoorbeeld brilrubbers.
Tot dat Rusty mij vertelde kijk je oliedruk censor even na. En ja dat was de boosdoener.
Na 10 min draaien zag ik druppels er uit komen.
Geplaatst: vr 3 jul, 2015 17:19
door AZL57
beter druppels dan alle olie tijdens een ritje van 1km naar de bakker in een frans dorpje
Ben 2 dagen zoet geweest om een andere sensor te vinden.