Pagina 1 van 8

Project 2cv6 1986

Geplaatst: vr 27 feb, 2015 11:07
door Gee
Beste forummers,

Ons rode Eendje, dat al ruim 20 jaar bij ons is, is klaar voor een totale restauratie. Met veel bewondering lees ik de projectverslagen op het forum, en dan denk ik wel eens: waar begin ik aan!? Maar de interesse en de vele adviezen/suggesties van ervaren Duckologen geven moed. En niet geschoten is altijd mis, al doende leert men, van fouten leer je alleen maar, al die clichés zijn ongetwijfeld waar! Dus begin ik met volle moed aan het slopen (dat kan ik in ieder geval -:)
Het eindresultaat moet zo duurzaam mogelijk zijn, zeker wat betreft anti-roest. Dus de koets en losse carosseriedelen worden verzinkt.
En ik neem er alle tijd voor (en die heb ik gelukkig ook). Na het Eendje staat het volgende project al te lonken, een Land Rover Defender uit 1991 (maar da's meer iets voor het Land Rover forum ), waar ik net een jaar mee door Afrika heb gereisd (zie www.geehurkmans.com/Thimba). Kortom: never a dull moment!
Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen, de worstelingen, dilemma's en de succesjes, en zal regelmatig een beroep doen op jullie kennis en ervaring!

Cheers,

Gee


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: vr 27 feb, 2015 12:24
door TB
Succes! Leuk om te volgen.

Als ik de foto's zo zie is het een prima basis.... dus moet lukken.

Geplaatst: vr 27 feb, 2015 15:27
door Gee
TB schreef:Succes! Leuk om te volgen.

Als ik de foto's zo zie is het een prima basis.... dus moet lukken.
Thanks!

Gee

Geplaatst: vr 27 feb, 2015 16:20
door Robcap
Ook hier weer de vraag, heeft de RDW een schouwing gedaan? Kleine moeite, groot plezier.
In ieder geval, super, zo'n project!

Geplaatst: vr 27 feb, 2015 16:42
door RobM
mooie sleutelruimte, grote compressor...
Je hoeft je niet te vervelen.

Gr Rob

Geplaatst: vr 27 feb, 2015 17:04
door Hans B
Hoi Gee,

dat is de eend van Bo, die is regelmatig bij mij op bezoek geweest!
Mooi dat ze in ere wordt hersteld!

De basis is in ieder geval goed, redelijke koets, galva chassis dus dat gaat goedkomen!

Succes,

Hans

Geplaatst: vr 27 feb, 2015 18:19
door Denny
ik zal het in ieder geval gaan volgen. succes

Geplaatst: vr 27 feb, 2015 18:38
door Thijs
galva chassis
Waar zie je dat chassis dan?

Nu vraag ik me af of dat goed gaat komen bij de RDW....

Geplaatst: vr 27 feb, 2015 20:41
door Gee
Thijs schreef:
galva chassis
Waar zie je dat chassis dan?

Nu vraag ik me af of dat goed gaat komen bij de RDW....
Hi,

Chassis is jaren geleden al gegalvaniseerd. Koets is in redelijke staat, maar er is wel wat laswerk nodig aan de dorpels bv. Verder blijft het natuurlijk toch een verrassing wat je zoal tegen komt. Motorblokje en versnellingsbak lopen soepel. Het Eendje wordt/werd het hele jaar door dagelijks gebruikt, en dat zal na renovatie ook zo zijn. Vandaar de inzet op een duurzame restauratie.

Cheers,

Gee

Geplaatst: vr 27 feb, 2015 21:55
door Gee
Hans B schreef:Hoi Gee,

dat is de eend van Bo, die is regelmatig bij mij op bezoek geweest!
Mooi dat ze in ere wordt hersteld!

De basis is in ieder geval goed, redelijke koets, galva chassis dus dat gaat goedkomen!

Succes,

Hans
Hi Hans,

Klopt!

Cheers,

Gee

kale koets

Geplaatst: vr 3 apr, 2015 11:34
door Gee
Vandaag koetsje eraf gehaald. Het ziet er - zeker als ik het vergelijk met andere roestoratie-projecten op het forum - eigenlijk nog redelijk goed uit!
De achterschermen nog even laten zitten. Die zijn eens ooit aan de binnenschermen gelast om een gat te camoufleren! Eens kijken hoe ik die weer netjes van elkaar kan scheiden.
Ik denk de volgende onderdelen te gaan vervangen door zincor plaatdelen:

kofferbak (complete unit)
voetenbak
paravans links en rechts
dorpels
binnenschermen

Het chassis is gegalvaniseerd, en ook na ruim 15 jaar ziet dat er nog prima uit!
Nu eerst dat chassis maar eens verder ontmantelen, schoonmaken en van een zwarte beschermlaag voorzien.
Wat raden jullie aan om daar op te spuiten?

Cheers,

Gee


Afbeelding
even luchten

Afbeelding

Afbeelding
chassis weer naar binnen om verder aan te werken

Afbeelding
galva chassis na ruim 15 jaar

Afbeelding

Afbeelding
schutbord is goed hard

Afbeelding
voetenbak ventileert goed

Afbeelding
voetenbak van binnen

Afbeelding

Afbeelding
stijl rechterkant

Afbeelding
dorpel rechts

Afbeelding
staartstuk is hard

Afbeelding
kofferbak

Afbeelding
aansluiting bodemplaat kofferbak

Afbeelding
binnenscherm links

Afbeelding
frame voorruit is hard

Afbeelding
paravan rechtsvoor

Geplaatst: za 4 apr, 2015 14:23
door Denny
goed bezig. ik ben met een zelfde project bezig. succes en ga zo door.

Geplaatst: zo 5 apr, 2015 10:13
door verkuilm
Dat ziet er uit of het wel te doen is, de koets.
Zie op de eerdere foto dat het niet orginle motor is, keer vervangen waarschijnlijk.

Dat galvaniseren, is hier al ergens hele discusie over.
Zelf vind ik het nogal kostbaar.
En persoonlijk denk ik niet nodig. Als je de koets goed overspuit.
Blijft daarna ook echt heeeeeel lang goed.
Orgineel zit er nauwlijks verf op.

Geplaatst: zo 5 apr, 2015 16:00
door Gee
verkuilm schreef:Dat ziet er uit of het wel te doen is, de koets.
Zie op de eerdere foto dat het niet orginle motor is, keer vervangen waarschijnlijk.

Dat galvaniseren, is hier al ergens hele discusie over.
Zelf vind ik het nogal kostbaar.
En persoonlijk denk ik niet nodig. Als je de koets goed overspuit.
Blijft daarna ook echt heeeeeel lang goed.
Orgineel zit er nauwlijks verf op.
Ja, Motor is vervangen na ongeluk.
Hoe zie je dat trouwens, dat die niet origineel is?

Gee

Geplaatst: zo 5 apr, 2015 19:42
door Michiel van G.
dat de motor niet origineel is kun je zien aan de koppeling. Er zit een dik vliegwiel op met 3-vinger koppeling en dat is het 'oude' type. Officieel hoort er een diafragmakoppeling in met dun vliegwiel.