Pagina 1 van 1

Afmeting koplampbeugel

Geplaatst: za 28 feb, 2015 15:47
door JoF
Dag,

ik ben bezig met de restauratie van een 2CV6 uit 1982. Bij aanvang van het project was de 2CV niet compleet, ik miste o.a. de koplampbeugel en die heb ik van iemand gratis gehad. Ik heb afgelopen week de koplampbeugel gemonteerd, en het lijkt er op dat hij te smal is (maar schermen en motorkap zijn nog niet gemonteerd, dus het is puur 'op het oog'). Ik heb in het verleden een 18PK eend gerestaureerd, en van dat type staan de koplampen veel dichter bij de motorkap dan bij de latere types. Kan iemand op dit forum bevestigen dat de h.o.h.-afstand van de gaten van de koplampbevestiging 83 centimeter moet zijn (dat heb ik namelijk gemeten).
Alvast bedankt voor het nameten !!
JoF

Geplaatst: za 28 feb, 2015 16:52
door AZL57
als de beugel om de dynamo heen past zal het geen probleem zijn. Als de lampen korter bij elkaar staan dan zal het een beugel van begin jaren '70 zijn voordat de 4kante koplampen werden ingevoerd.

Geplaatst: za 28 feb, 2015 18:43
door Denny
Hoi ik meet ongeveer 94cm hartafstand tussen de koplampen van mijn 87er

Geplaatst: za 28 feb, 2015 19:41
door JoF
Het overzicht is compleet; ik heb op het forum nog een reactie van Punky gevonden, uit 2007 ! Mij lijkt nu dat ik de smalle versie koplampbeugel heb van de moderne eend (heeft namelijk ook ronde buis). Ik heb nog even naar de foto's van mijn 18PK gekeken, en die horizontale beugel van dat type is gewoon recht (die past dus zeker niet vanwege de dynamo die bij de modernere eenden in de weg zit). Wat ik nu heb, zal dus wel een beugel zijn van begin 1970 tot 1975, toen kwamen de rechthoekige koplampen. Het project is een Club uit 1982, met oorspronkelijk rechthoekige koplampen, dus een brede versie. Alleen komen er 'uiteraard' geen rechthoekige koplampen op, maar ronde (metalen, en geen PVC). Ik moet dus op zoek naar een bredere koplampsteun. Wie er eentje heeft liggen: meld het even !!
Bedankt voor jullie reacties !

JoF

Reactie Punky destijds:

Naar mijn weten zijn er 3. Tenminste die heb ik in de garage staan.

Die van de ribbel. Is recht en de lampen zitten dicht bij elkaar. Bobine zit bij een ribbelkapeend op deze steun. Deze steun kan niet in combinatie met een modern blok, omdat deze groter van formaat is. Je moet dan een steun ombouwen. Zie het ribbelkaptopic.

Dan heb je nog die van de moderne eenden. Hierin is ook een smalle en later kwam een bredere ivm de vierkante koplampen. Ronde koplampen kwamen vervolgens ook op de brede ivm kostenbesparing van de productie.

In de schuur heb ik 2 moderne liggen. Van een zijn de staande poten van ronde pijp en bij de andere van een gevormd stuk plaatstaal. Deze laatste lijkt me het modernste. Beide hebben een bocht in de horizontale pijp ivm koeltunnel en plaatsing bobine.

Geplaatst: di 3 mar, 2015 08:02
door rusty
Hi Jof,

ik heb er nog wel een voor je, wil ik graag met je ruilen! (ik de smalle en jij de brede)

die ligt bij mijn ouders in Nistelrode, dus niet verweg voor jou.

ik ben er komende zaterdag, dan kan je langskomen als je wil, stuur me maar ff een PM voor verdere info/ contact.

greetzzzzz

Rusty

Geplaatst: di 3 mar, 2015 09:29
door JoF
Ideaal. Ben ik blij mee, en zaterdag gaat wel lukken. Veghel ('t Ven)-Nistelrode is een afstand van niks, ideaal.
Wil je zo vriendelijk zijn om jouw 06-nummer naar mij te mailen ?

Geplaatst: za 7 mar, 2015 15:50
door JoF
Is geregeld !
Prima ruil, beiden blij en tevreden.

Geplaatst: zo 15 mar, 2015 20:13
door CitRoel
Ik had juist bij mijn oude eendtje de koplampsteun versmald!! Dat oogt zoveel mooier, vind ik... Alleen opletten met de motorkap dicht doen.