Dyane of 2CV?
Om eerlijk te zijn vind ik 3800 euro voor een Dyane een pittig bedrag.
Hij moet dan echt wel in een redelijk goede en originele staat zijn.
Daarbij komt ook, dat als je nog niet zeker weet of het wel jouw ding is, je van een 2cv behoorlijk wat makkelijker afkomt als van een Dyane.
En gezien het te betalen bedrag zou ik dan eerder voor een 2cv gaan.
Misschien dan iets meer neertellen, maar dan wel je er wel zeker van dat je altijd je centjes weer terugkrijgt.......toch?
Hij moet dan echt wel in een redelijk goede en originele staat zijn.
Daarbij komt ook, dat als je nog niet zeker weet of het wel jouw ding is, je van een 2cv behoorlijk wat makkelijker afkomt als van een Dyane.
En gezien het te betalen bedrag zou ik dan eerder voor een 2cv gaan.
Misschien dan iets meer neertellen, maar dan wel je er wel zeker van dat je altijd je centjes weer terugkrijgt.......toch?
Nog even:
Niet dat een Dyane niet leuk is, of de moeite niet waard zou zijn......
Zeker wel!
Maar realiseer je dat 2cv's gewoon meer gevraagd zijn als Dyane's.
En of dat ooit verandert, geen idee.
Vroeger was een "hoge AK" geen drol waard, iedereen wilde een "lage" (zo werd dat in de jaren 70 genoemd).
Nu schrik je als je de prijzen ziet.........
Nou succes met al je afwegingen!!
Mocht je hem aanschaffen, plaats even wat foto's.
Ben erg nieuwsgierig!!
Niet dat een Dyane niet leuk is, of de moeite niet waard zou zijn......
Zeker wel!
Maar realiseer je dat 2cv's gewoon meer gevraagd zijn als Dyane's.
En of dat ooit verandert, geen idee.
Vroeger was een "hoge AK" geen drol waard, iedereen wilde een "lage" (zo werd dat in de jaren 70 genoemd).
Nu schrik je als je de prijzen ziet.........
Nou succes met al je afwegingen!!
Mocht je hem aanschaffen, plaats even wat foto's.
Ben erg nieuwsgierig!!
-
- Heavy user
Die 3800 euro is inderdaad goed betaald voor een Dyane.
Dan mag er eigenlijk niks meer aan mankeren.
Hoewel er op MP nog wel hogere prijzen betaald worden. Het is uiteindelijk altijd een vraag en aanbod verhaal.
Wat de keuze in het type betreft is het uiteindelijk toch een kwestie van smaak.
De Dyane is gewoon een betere auto, daar kun je niet opheen.
De vraag is gewoon: Vind je de Dyane net zo leuk als de Eend?
Ik dus wel en velen met mij... maar het blijft een smaakkwestie.
Dan mag er eigenlijk niks meer aan mankeren.
Hoewel er op MP nog wel hogere prijzen betaald worden. Het is uiteindelijk altijd een vraag en aanbod verhaal.
Wat de keuze in het type betreft is het uiteindelijk toch een kwestie van smaak.
De Dyane is gewoon een betere auto, daar kun je niet opheen.
De vraag is gewoon: Vind je de Dyane net zo leuk als de Eend?
Ik dus wel en velen met mij... maar het blijft een smaakkwestie.
-
- Veelvuldig poster
Ik heb 8 jaar geleden een Dyane voor 3500 gekocht met 62000 echte km en geen spatje roest er op en ik heb nooit spijt gehad. De onderhoudskosten zijn laag gebleven; het meeste heb ik zelf gedaan. Op een gegeven moment heb ik een zuiger laten vervangen en tegelijkertijd de koppelingsplaat. Dat koste mij nog geen 500 Euro.
Als de auto verder goed onderhouden is blijft hij een groot deel van z'n waarde houden. Dat in tegenstelling met nieuwe auto's.
Als de auto verder goed onderhouden is blijft hij een groot deel van z'n waarde houden. Dat in tegenstelling met nieuwe auto's.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
Geen turbo
Geen problemen!
-
- Veelvuldig poster
-
- Beginner
prijzen 2cv's in Zwitserland
Kijk eens voor interessante 2cv prijzen op www.ricardo.ch. Dan zie je aardige prijzen.wim 2 schreef:Ik woon in frankrijk, misschien dat het hier nog makkelijker is om aan onderdelen van een dyane of 2cv te komen dan in Nederland, of niet?
Alhoewel de prijzen van een 2cv hier ook al hoog zijn, soms misschien nog duurder als Nederland.
Maar er worden nog altijd 2cv's vanuit frankrijk naar nederland geimporteerd dus,.......
-
- Veelvuldig poster
Voor de dyane zijn wel degelijke goede daken te koop
bij http://maisondelahousse.com/ goed kwaliteit en pasvorm
bij http://maisondelahousse.com/ goed kwaliteit en pasvorm
Niets meer vernomen van de Dyane welke ik deze of volgende week zou kunnen bezichtigen, dus het zal eind volgende week worden, hopelijk.
Verder nog 2 mooie dyane's gespot op de franse marktplaats, niet zo heel ver bij ons vandaan, zie link!
http://www.leboncoin.fr/voitures/775393681.htm?ca=20_s
http://www.leboncoin.fr/voitures/771716813.htm?ca=20_s
Maar we gaan eerst 5 daagjes naar Nederland, morgenvroeg vertrekken we.
Ik hou jullie op de hoogte met verdere ontwikkelingen.
Oh ja, vanmorgen nog een toer gemaakt met een 2cv kenissen in het dorp, hebben er 1,was hartstikke leuk beviel prima dat spartaanse rijden.
Verder nog 2 mooie dyane's gespot op de franse marktplaats, niet zo heel ver bij ons vandaan, zie link!
http://www.leboncoin.fr/voitures/775393681.htm?ca=20_s
http://www.leboncoin.fr/voitures/771716813.htm?ca=20_s
Maar we gaan eerst 5 daagjes naar Nederland, morgenvroeg vertrekken we.
Ik hou jullie op de hoogte met verdere ontwikkelingen.
Oh ja, vanmorgen nog een toer gemaakt met een 2cv kenissen in het dorp, hebben er 1,was hartstikke leuk beviel prima dat spartaanse rijden.
-
- Veelvuldig poster
Denk eraan, die tweede van 2800 Euro heeft een Carte Grise de Collection of tewel een oldtimer kenteken. Daarmee mag je alleen in het eigen en aangrenzende district rijden. Dus als je hem naar NL wilt rijden ben je in overtreding.
De kans dat je daarmee problemen krijgt is betrekkelijk klein, maar bij een eventuele aanrijding kan je problemen met de verzekering krijgen. Het beste is de auto met een ambulance of met een triangel op te halen.
Het zou kunnen zijn dat de RDW bij overschrijven een Carte Grise de Collection niet zo maar accepteert.
De kans dat je daarmee problemen krijgt is betrekkelijk klein, maar bij een eventuele aanrijding kan je problemen met de verzekering krijgen. Het beste is de auto met een ambulance of met een triangel op te halen.
Het zou kunnen zijn dat de RDW bij overschrijven een Carte Grise de Collection niet zo maar accepteert.
Geen injectie
Geen turbo
Geen problemen!
Geen turbo
Geen problemen!
-
- Gebruiker
Beste Wim 2,
Als Dyane liefhebber juig ik de keus van Dyane, tov een 2cv, toe ! Doen!
Mijn advies voor aanschaf is, neem iemand mee (die er verstand van heeft) 2 zien meer dan 1. Beoordeel de auto goed ter plaatse. Controleer of alles klopt (auto en papieren) Zorg ervoor dat je de benodigde papieren (voor een NL kenteken) meekrijgt.
De voorwaarden voor CGN en CGC zijn inmiddels veranderd. Je mag met een oldtimer met CGC (hangt af van de voorwaarden) gewoon door heel Frankrijk rijden.
Er is mogelijkheid voor een tijdelijk transito kenteken om de auto naar NL te rijden.
Dan moet je wel zeker weten dat de auto die reis kan maken, je moet een kenteken regelen en de bijbehorende verzekering.
Het meest makkelijke is om de gekochte Dyane te vervoeren op een aanhanger. Huur van een aanhanger valt vaak mee.
Als je meer info wilt, stuur pb.
Als Dyane liefhebber juig ik de keus van Dyane, tov een 2cv, toe ! Doen!
Mijn advies voor aanschaf is, neem iemand mee (die er verstand van heeft) 2 zien meer dan 1. Beoordeel de auto goed ter plaatse. Controleer of alles klopt (auto en papieren) Zorg ervoor dat je de benodigde papieren (voor een NL kenteken) meekrijgt.
De voorwaarden voor CGN en CGC zijn inmiddels veranderd. Je mag met een oldtimer met CGC (hangt af van de voorwaarden) gewoon door heel Frankrijk rijden.
Er is mogelijkheid voor een tijdelijk transito kenteken om de auto naar NL te rijden.
Dan moet je wel zeker weten dat de auto die reis kan maken, je moet een kenteken regelen en de bijbehorende verzekering.
Het meest makkelijke is om de gekochte Dyane te vervoeren op een aanhanger. Huur van een aanhanger valt vaak mee.
Als je meer info wilt, stuur pb.
Hee, ik hoor een eend !
-
- Veelvuldig poster
-
- Gebruiker
Dan zou een carte grise de collection gunstiger zijn voor mij, vooral om de 5 jaar de controle techniek is interessant.
Heb nu een mooie totaal gerestaureerde dyane zien staan wel duur maar voor mij als leek misschien beter een duurdere totaal gerestaureerde te kopen dan een goedkopere en hier later nog een hoop kosten aan krijg die ik niet voorzien had.
Wat denken jullie van deze, volgens de advertentie een model dat je niet veel meer tegenkomt.
http://www.leboncoin.fr/voitures/778889625.htm?ca=20_s
Heb nu een mooie totaal gerestaureerde dyane zien staan wel duur maar voor mij als leek misschien beter een duurdere totaal gerestaureerde te kopen dan een goedkopere en hier later nog een hoop kosten aan krijg die ik niet voorzien had.
Wat denken jullie van deze, volgens de advertentie een model dat je niet veel meer tegenkomt.
http://www.leboncoin.fr/voitures/778889625.htm?ca=20_s