Visa voor ambulance gele eend?

Alles over visa-conversies.
Denny
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 428
Lid geworden op: zo 16 feb, 2014 11:02
Locatie: stevensweert

Bericht door Denny » di 12 mei, 2015 21:14

vraag over de olie pijp revisie. waar heb jij de afdichtring van gemaakt om de vulpijp weer te sluiten? ik heb een setje uit zutphen maar heb mijn twijfels over de afdichting. omdat als ik het met de handen aandraai al weer losschiet (doordraait)

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3019
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » di 12 mei, 2015 21:34

Dat is een kunststof ring met aan de binnenkant een sleufje waar de blikken randjes in vallen.
Daar omheen dan een slangklem.
Dit kan nooit uit elkaar gaan.

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » di 12 mei, 2015 22:04

Het revisiesetje met de kunstofring komt uit belgie bij vgs vandaan. Heb ik daar gehaald mede voor de betere ring.

En ik kan melden het werkt super!!!

Vanmiddag even gemeten en ik had 30!!!!! centimeter onderdruk

Ook de compressie, gemeten na de eerste 25 kilometer, is dik in orde, 9 bar.

Het oude 2cv blokje kwam niet verder dan 7,5
Laatst gewijzigd door schermer op zo 17 jul, 2016 20:34, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » di 12 mei, 2015 22:25

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De turbopijp, gemaakt van een stuk 50mm rvs uit een melkmacine. Het past echt net, nu iets beter, ik heb de pijp in de bankschroef iets ovaal gamaakt.

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » di 12 mei, 2015 22:33

Afbeelding

Na het eerste ritje de bakolie vervangen voor dit spul. Pete sparrow gooit het ook in zijn bakken en die zet er dan een bmw blok aan. (hij gebruikt alleen de superlightweight versie)

Wel apart om iets dat op dunne smurfensot lijkt in je versnellingsbak te gooien, maar het werkt wel, veel beter schakelen en ik hoor de tandwielen in zijn 4 veel minder.

Maar toen:

Afbeelding

Na de eerste lange rit een olielek, vanachter de onsteking. Dit hadden we niet afgesproken, hier word papa niet blij van.
De ring met de keerring van de adapter bleek niet goed gecentreerd, ik moest een boutgaatje iets uitvijlen en sindsdien, geen druppel meer.

En nu na de eerst 500 km kan ik zeggen dat het echt lekker rijd, veel soepeler en lekker veel trekkracht. Ik merk op snelheid ook niet dat het vliegwiel lichter is, hij blijft mooi op toeren en gaat niet "zoeken" Maar trekt wel eeeerg lekker.

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » di 12 mei, 2015 22:43

Zelfs mijn vriendin (het is eigenlijk haar eend) die het er eerst niet zo mee eens was "met een visa is het geen eend meer" moet nu toegeven dat het wel erg lekker rijd, ook stiller. En daarbij moest er echt wat gebeuren, het oude blok had een olielek, maar waar? Toen we het blok eruit haalden was het antwoord: waar niet! Wat een oliezooi zeg. Maar misschien reviseer ik dat blokje ook nog wel eens.

azuiper
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 22 feb, 2012 20:30
Locatie: Netherlands

Bericht door azuiper » vr 15 mei, 2015 00:30

hoi Schermer, leuk om te lezen dat de 123-adaptor inmiddels gebruikt wordt - wat betreft de koelkappen, deze zijn nieuw leverbaar, zie http://www.vgs2cv.be/index.php/nl/websh ... lar-detail - zonder intentie reclame te maken voor enige firma, enkel om een forum-lid te helpen in de zoektocht naar schaars te vinden onderdelen.
BARE METAL CAR

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » vr 15 mei, 2015 13:28

Dankjewel azuiper, adapter en ontsteking werken perfect. De koelkappen van vgs had ik ook gevonden. Ik vind ze alleen nogal prijzig. Maar beter duur dan niet te koop. Dus voorlopig zitten de oude er weer op. Ze zien er niet uit, maar doen nog wat ze moeten doen, namelijk de lucht rond de cilinder en kop geleiden.

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2662
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » vr 15 mei, 2015 14:04

Dempen die kappen nou niet ook meer geluid dan die van een 2cv? Zou wel mooi zijn als ze uitwisselbaar zijn :P
Verbruik: Afbeelding

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » vr 15 mei, 2015 15:52

Ja die rubberen kappen dempen het geluid wel meer. Maar helaas zijn ze niet uitwisselbaar. Ik heb wel ergens gelezen dat de metalen kappen van een 2cv met wat buig en knipwerk ook op de visa passen. De laatste serie eenden is geloof ik ook met rubberen kappen uitgerust.

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » zo 17 mei, 2015 20:26

Zooo, dit weekend met de eend met visamotor en aanhanger naar de waggelmeeting geweest. En ik kan zeggen, dat reed erg lekker. Heen continu 90 met een uitschietertje naar 110 en terug vrijwel continu 100. Ik kon dan nog in de eerste trap van de carburateur blijven rijden. Eigenlijk aldoor gas over. Motortje heeft zich perfect gedragen, nul olieverbruik en de olie is ook nog steeds goudkleurig. Ook ig even gereden in een andere visa eend. Een 665 met de orginele ontsteking, maar wel een powertube. Mijn motortje was toch duidelijk een stuk feller en draaide ook veel makkelijker hogere toeren. Al met al nog steeds zeeeeer tevreden.

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1146
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » wo 17 jun, 2015 21:47

De visa heeft er nu 1500 km op zitten en draait nog steeds erg lekker, olieverbruik is eigenlijk nul. Afgelopen week voor het eerst met het hele gezin, volle bepakking en een volgeladen aanhanger op pad, naar ZOB. En ook dat ging soepeltjes, genoeg trekkracht. Het afgedraaide vliegwiel zorgt er niet voor dat het toerental fluctueert bij volgas, of het trekken van de aanhanger, waar ik wel even bang voor was. OP zaterdag via de snelweg naar Helmond, motor was lekker warm en de snelweg leeg. Dus ik dacht, eens kijken wat er nu in zit. Nou dat viel alles mee, 135 op de teller en 125 op de tom tom :P Nog nooit zo snel in de eend gereden. Dit is wel met een eendenbak, meteen dyane/acadiane versnellingsbak moet hij nog iets sneller kunnen. Maar voorlopig zeeeer tevreden, stiller, soepeler, lekt geen olie en gewoon lekker 110 rijden, wat wil je nog meer. :twisted:

Plaats reactie