Optima6 volt accu voor een 1952 AU ?

Laadt je accu niet meer bij? Kookt je accu over?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
evea
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 27 okt, 2010 18:31
Locatie: Shah Alam, Maleisie

Optima6 volt accu voor een 1952 AU ?

Bericht door evea » ma 6 apr, 2015 07:04

Forumleden,

ik denk dat de 2 jaar oude 6volt accu van mijn 1952 2CV AU is langzaam aan het overlijden is want zelfs na een dag aan de oplader is het starten moeizaam.
Alhier in Maleisie krijgen vanwege de warmte accu's vreselijk op hun donder dus 2 jaar is niet eens zo gek.

Omdat het hier moeilijk is om aan 6volts accu's te komen en ook omdat ik denk/hoop dat een betere kwaliteit accu het langer uithoud, zat ik er aan te denken een Optima 6volt startaccu te bestellen. Lekvrij dus kan verscheept worden (vanuit Australie).

Afbeelding

50AH en maar liefst 800Amp startvermogen.

Enige vraag is, kan de startmotor van een 9pk dat wel aan? Heeft iemand daar ervaring mee? Techneuten onder jullie: advies welkom.

Hartelijk dank
Arnout

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » ma 6 apr, 2015 08:01

Lijkt me geen probleem mits de accu gewoon past op de plaats waar nu de accu staat. Dus of de afmetingen gelijk zijn. En het voltage is gewoon 6V.

50Ah. Hierdoor heeft deze accu een langere adem.

Dat max startvermogen kan de accu leveren, maar dat doet ie niet altijd zegmaar.

Zie het als een vat vol water. Met een klein gaatje erin loopt ie langzaam leeg. En met een groter gat erin loopt het vat sneller leeg.

Hoe deze accu's met de warmte in Maleisië om gaan (levensduur) durf ik je niet te zeggen.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4962
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » ma 6 apr, 2015 08:52

de startmotor pakt zoveel stroom als hij nodig heeft dus het vermogen van de accu maakt niets uit. Ik heb goede dingen gehoord van deze gel accu's. Ze zien er alleen niet uit. Maar er bestaan kunststoffen bakken die er precies uit zin als een oude accu daar kun je deze inzetten. :wink:
diverse Citroens, wat anders.

Plaats reactie