Pagina 1 van 2

brilrubber lekt links

Geplaatst: ma 13 apr, 2015 14:13
door Joey_Brinkmann
heb een motorblok volledig gereviseerd en t loopt super enzo. maar het brilrubber aan de linkerkant (benzinepomp kant) blijft lekken. na minuut of 2 lopen begint t te druppen daar.

onderdruk gemeten en die is goed. heb de kop er al 2 keer afgehad, de bril rubbers zijn mooi soepel enzo maar nog geen resultaat.

iemand hier ervaring ermee??

Geplaatst: ma 13 apr, 2015 16:24
door Geert
Ja,
ik heb de brilrubbers wel een keer of vier opnieuw gedaan.
Eerst , zoals aanbevolen door een "kenner"met die blauwe pasta, daarna zonder.
De laatste keer heb ik de brilrubbers eerst met motorolie in gesmeerd, zodat ze wat soepeler over de gaten in het carter gingen, en Bingo : opgelost.
Volgens mij is het niet zo erg moeilijk, maar moet je zorgen dat ze meteen goed over die gaten "zitten". Motorolie kan daarbij net iets makkelijker werken omdat het dan een beetje beter schuift.
Als jouw brilrubbers van die wangetjes aan de binnenzijde hebben, moet je goed opletten dat die goed in de gaten passen, en niet vervormen.


Ik ben erg benieuwd naar andere tips en ervaringen .



"men"heeft mij verteld dat er stugge en soepele brilrubbers in omloop zijn, maar ik weet niet zeker of dit klopt.

Geplaatst: ma 13 apr, 2015 18:14
door AZL57
de veertjes die de rubbers aandrukken ook even checken of ze nog genoeg drukken.

Geplaatst: ma 13 apr, 2015 22:52
door Boudewijn
Ik heb goede ervaringen met de Viton brilrubbers, nadat ik 2 keer rubber brilrubbers had geplaatst en deze bleven lekken.

Geplaatst: di 14 apr, 2015 15:40
door TB
Heb nooit problemen met de gewone rubberen brilrubbers. Viton rubbers hoor ik wel goede dingen over, maar met gewone rubbers moet het ook lekvrij kunnen.

Weet je zeker dat de stoterstangbuisjes niet beschadigd zijn bij het plaatsen van de kop?

Geplaatst: di 14 apr, 2015 19:39
door Joey_Brinkmann
het is opgelost door de buisjes in de kop te flaren geheel lek vrij meteen

Geplaatst: di 14 apr, 2015 19:55
door Geert
Joey_Brinkmann schreef:het is opgelost door de buisjes in de kop te flaren geheel lek vrij meteen
Sorry ??

Geplaatst: di 14 apr, 2015 21:02
door AZL57

Geplaatst: di 14 apr, 2015 21:09
door TB
Begrijp dus dat je buisjes wel wat beschadigd waren? Flaren?

Geplaatst: wo 15 apr, 2015 00:26
door Joey_Brinkmann
nee dat niet.

maar via deze manier gedaan:

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 09ffad40b9

daardoor sluit die beter af en kan het niet langs t buisje gaan lekken

Geplaatst: wo 15 apr, 2015 01:52
door blanc/rouge2cv
Ik denk dat hij de buisjes wat wijder heeft gemaakt zodat ze goed strak sluiten .
Flaren is wijd uitlopen je weet wel zoals de spijkerbroeken vroeger .

Geplaatst: wo 15 apr, 2015 08:03
door Joey_Brinkmann
blanc/rouge2cv schreef:Ik denk dat hij de buisjes wat wijder heeft gemaakt zodat ze goed strak sluiten .
Flaren is wijd uitlopen je weet wel zoals de spijkerbroeken vroeger .
precies! sorry voor mijn korte omschrijvingen steeds. heb mn hand gebroken dus typen gaat lastig.

Geplaatst: wo 15 apr, 2015 17:33
door Geert
Weer wat geleerd :)

Geplaatst: wo 15 apr, 2015 18:27
door TB
Duidelijk!

Geplaatst: wo 15 apr, 2015 19:38
door blanc/rouge2cv
ik moet zeggen dat ik het eerst ook niet wist en op het net was weinig daarover te vinden alleen maar apparaten om te flaren , en toen zag ik iets over spijkerbroeken staan en toen begreep ik het :-)