2cv 4 versnellingsbak op 6 motor
Geplaatst: do 23 apr, 2015 09:33
Volgens mij begin ik nu een thread waarover al veel geschreven is. Al mijn zoektochten op Google en dit forum leverden echter nauwelijks bruikbare info op. Wellicht gebruik ik niet de juiste zoektermen, of is er echt niks over bekend.
In ieder geval, ik heb sinds ongeveer een jaar een 2cv4. Wegens allerhande pech en ongemakken heb ik inmiddels (met hulp van een alleskenner) de bak en motor vervangen. Desalniettemin blijf ik een beetje problemen houden met de snelheid. Het probleem van een 2cv4 is dat je net rond die psychologische 90 / 95 km blijft zitten, en dus in een constante net niet / net wel situatie zit met vrachtwagens. Laatst op de snelweg haalde ik een vrachtwagen in waarna de wind ongunstig voor mij draaide en ik precies bij zijn kop bleef hangen. Beetje flauw dat die vrachtwagen geen millimeter toegaf, maar ik heb 5 kilometer gereden met een heel leger aan geïrriteerde weggebruikers achter mij aan.
Op dat moment was eigenlijk de kogel door de kerk. Hiervoor heb ik een 2cv6 gehad, en ik wil weer terug naar die snelheid. Het is gewoon lekker om een vrachtwagen in te kunnen halen. Natuurlijk is de snelweg niet het ideale terrein van een eend, en doe ik de authentieke staat wat geweld aan. Aangezien dit echter mijn enige auto is, maak ik hierin gewoon een pragmatische keuze.
Mijn vraag is echter, hoe kan je weten of mijn 4bak met trommelremmen geschikt is voor een 6 motor. Kan dit altijd? Of moet je net geluk hebben?
Tis een 2cv4 special uit 1976.
In ieder geval, ik heb sinds ongeveer een jaar een 2cv4. Wegens allerhande pech en ongemakken heb ik inmiddels (met hulp van een alleskenner) de bak en motor vervangen. Desalniettemin blijf ik een beetje problemen houden met de snelheid. Het probleem van een 2cv4 is dat je net rond die psychologische 90 / 95 km blijft zitten, en dus in een constante net niet / net wel situatie zit met vrachtwagens. Laatst op de snelweg haalde ik een vrachtwagen in waarna de wind ongunstig voor mij draaide en ik precies bij zijn kop bleef hangen. Beetje flauw dat die vrachtwagen geen millimeter toegaf, maar ik heb 5 kilometer gereden met een heel leger aan geïrriteerde weggebruikers achter mij aan.
Op dat moment was eigenlijk de kogel door de kerk. Hiervoor heb ik een 2cv6 gehad, en ik wil weer terug naar die snelheid. Het is gewoon lekker om een vrachtwagen in te kunnen halen. Natuurlijk is de snelweg niet het ideale terrein van een eend, en doe ik de authentieke staat wat geweld aan. Aangezien dit echter mijn enige auto is, maak ik hierin gewoon een pragmatische keuze.
Mijn vraag is echter, hoe kan je weten of mijn 4bak met trommelremmen geschikt is voor een 6 motor. Kan dit altijd? Of moet je net geluk hebben?
Tis een 2cv4 special uit 1976.