Eindelijk eendje: Claudette
Re: Eindelijk eendje: Claudette
Bij het afstellen van je ontsteking rekening houden met dat de nokkenas linksom draait. Dus je ontsteking draai je net zo ver rechtsom totdat ledje gaat branden. Brand het al dan het ontstekingshuis linksom terug draaien totdat ledje uit gaat nog tikje verder dan. Weer opnieuw rechtsom totdat ledje net aan gaat. Dit doe je dan op het punt waar een 6mm boor of hulpstuk je vliegwiel in het gaatje door Carter vastzet. Vergeet vooral niet te verwijderen bij proefstation. Leg je autosleutel daar in de buurt.
Patrick
Burton 2CV #1305 [origineel 1982 en na bouw RDW goedgekeurd 2020]
Honda CX500 [1978 verkocht]
Burton 2CV #1305 [origineel 1982 en na bouw RDW goedgekeurd 2020]
Honda CX500 [1978 verkocht]
- IVARIO
- Regelmatige poster
- Berichten: 335
- Lid geworden op: do 23 apr, 2015 23:04
- Locatie: Heist-op-den-Berg (B)
Re: Eindelijk eendje: Claudette
Update:
De Spaanse Mehari doet het ondertussen weer; de reparatie aan de ontsteking is gedaan door de lokale eendenmonteur.
Hij heeft het kunnen doen, zonder dat het motorblok uit elkaar hoefde, dus dat viel erg mee.
Ook het hoge voltage waar mijn eend al een paar jaar last van had, is sinds vandaag opgelost.
Ik had alle massaverbindingen gecheckt en drie verschillende (nieuwe) spanningsregelaars geprobeerd, met allemaal hetzelfde resultaat: tijdens het rijden constant 14.7 a 14.8 volt en stijgend naar 15.2 volt bij knipperlichten aan.
Hoewel dat hoog is, ging er nooit een lampje stuk en ook de accu ging niet "koken".
Zojuist mijn eigen spanningsregelaar nog eens heel goed op het stekkertje gedrukt et voila: hij geeft nu constant 12.5 volt aan... Ik denk dus dat ik al die keren de spanningsregelaars niet voldoende op het stekkertje gedrukt had...
Tot slot: ik heb mijn rode projecteend in elkaar gezet en begin dit jaar verkocht.
Het doel was om hem rijdend en remmend te krijgen en dat is gelukt:
De Spaanse Mehari doet het ondertussen weer; de reparatie aan de ontsteking is gedaan door de lokale eendenmonteur.
Hij heeft het kunnen doen, zonder dat het motorblok uit elkaar hoefde, dus dat viel erg mee.
Ook het hoge voltage waar mijn eend al een paar jaar last van had, is sinds vandaag opgelost.
Ik had alle massaverbindingen gecheckt en drie verschillende (nieuwe) spanningsregelaars geprobeerd, met allemaal hetzelfde resultaat: tijdens het rijden constant 14.7 a 14.8 volt en stijgend naar 15.2 volt bij knipperlichten aan.
Hoewel dat hoog is, ging er nooit een lampje stuk en ook de accu ging niet "koken".
Zojuist mijn eigen spanningsregelaar nog eens heel goed op het stekkertje gedrukt et voila: hij geeft nu constant 12.5 volt aan... Ik denk dus dat ik al die keren de spanningsregelaars niet voldoende op het stekkertje gedrukt had...
Tot slot: ik heb mijn rode projecteend in elkaar gezet en begin dit jaar verkocht.
Het doel was om hem rijdend en remmend te krijgen en dat is gelukt:
Claudette: 2CV6 Spécial van 1987