Pagina 1 van 2

oeioei

Geplaatst: ma 27 apr, 2015 16:56
door elfried
al rijdend grote plof vanmorgen als ik van de nachtdienst naar huis reed
bougie was losgeknald ,nergens nog te bespeuren
ong 8km op 1 cilinder tegen 50 kmper uur naar huis gereden,ging nog vrij vlot
vanmiddag even nieuwe bougie proberen monteren en het ging eigenlijk normaal
de draad is blijkbaar niet beschadigd en ik kon hem ook vast zetten
met een grote smile het contact om ,maar wat bleek, starten deed ie wel maar volgens mij draait nog slechts op 1 cilinder.
motorblokje staat hevig te schudden en ik hoor een constante snelletakketakketak
paar minuutjes laten draaien en de kant van de oude bougie daar wordt de uitlaat warm van maar van de kant van de nieuwe bougie niet
geen vonk daar dan?
weet iemand wat ik nu best verder kan doen?
ik hoop dat het blokje niet teveel schade heeft opgelopen...

mvg

Geplaatst: ma 27 apr, 2015 18:55
door schroef
Heb je niet eerst in het bougiegat gekeken of er soms de restanten van de bougie of andere troep in zit?

Geplaatst: ma 27 apr, 2015 18:59
door AZL57
kan ook een beschadigde klep zijn. Even checken.

Geplaatst: di 28 apr, 2015 20:04
door elfried
compressie op beide cilinders 7,5 bar
in ieder geval gelijk maar is dit een normale compressie?
nu heb ik op de bougie die eruit geslagen is geen vonk bij starten
ligt het nu aan de bobine of aan de 123 ?
hoe kan ik de bobine testen?
is maar paar maanden oud...

Geplaatst: di 28 apr, 2015 20:12
door schermer
Misschien simpel, maar is de bougiekabel niet beschadigd doordat de bougie eruit knalde? Misschien simpele test en kijken of de bougie met de andere kabel vonkt en een andere bougie proberen.

Geplaatst: di 28 apr, 2015 20:19
door Titatommeke
De bougies van de motor zijn toch in serie geschakeld? Dan zouden beide bougies moeten werken. Dan zou het een andere reden moeten hebben dat hij maar op een cilinder loopt :oops:

Geplaatst: di 28 apr, 2015 20:50
door schroef
Als de 123 kapot is, vonkt de andere bougie ook niet.

Geplaatst: vr 23 okt, 2015 10:28
door elfried
weet iemand hoe ik precies een helicoil moet plaatsen want de boegie kan ik er niet meer indraaien.zit volledig los.
welke -de grootte dikte -heb ik precies nodig?
bestaat er een setje voor ,zoja waar te bestellen?

mvg

Geplaatst: vr 23 okt, 2015 10:29
door elfried
of heeft iemand een paar goede cilinderkoppen liggen voor een 602 CC?

mvg

Geplaatst: vr 23 okt, 2015 11:02
door Rossero
Ik zou er geen nieuwe kop op zetten, gewoon een helicoil plaatsen. Dit zou bij vrijwel iedere garage moeten kunnen en mag eigenlijk ook niet teveel kosten. Een setje is op internet wel te vinden, zou alleen niet weten welke maat je voor een bougie nodig hebt.

Geplaatst: vr 23 okt, 2015 18:59
door David
Burton levert kant en klare helicoil setjes.
Werken prima!

Geplaatst: vr 23 okt, 2015 20:15
door Rossero
Ik kan ze daar niet vinden voor de bougie, alleen voor m7. Ze hebben wel draadbussen voor bougies maar niet het bijbehorende gereedschap

Geplaatst: za 24 okt, 2015 07:36
door voeteir
Bij meejteslander motoren revisie (op de N9 in balgerhoeke) zullen ze je zeker kunnen helpen om een helicoil te zetten.

Volgens mij is de schroefdraad M14X1,25.

Geplaatst: za 24 okt, 2015 09:12
door Kulio
Titatommeke schreef:
De bougies van de motor zijn toch in serie geschakeld? Dan zouden beide bougies moeten werken. Dan zou het een andere reden moeten hebben dat hij maar op een cilinder loopt.
De bougies staan niet serie maar parallel geschakeld.

Geplaatst: za 24 okt, 2015 10:05
door AZL57
Bobines kunnen beschadigd raken als je op een bougie rijdt.