Pagina 1 van 3
restauratie 2cv6 charleston
Geplaatst: di 12 mei, 2015 18:27
door GerritB
moi,
na aankoop van een 2cv6 charleston ben ik gisteren begonnen de auto te demonteren. De eend is nog rotter dan dat ik verwacht en gehoopt had. maar dat mag de pret niet bederven.
hierbij een paar foto"s, dit zijn niet alle foto's van het roest maar wel een kort impressie.
ik heb inmiddels de rechter deuren er uit en het dak er af. ik ga vanavond weer verder.
nu heb ik al even snel gekeken naar hoe de ramen er uit moeten, maar krijg het nog niet voor elkaar, heeft iemand een tip hoe ik de ramen er gemakkelijk uit krijg en de rubbers heel hou?
gr. Gerrit
Geplaatst: di 12 mei, 2015 19:22
door Bull Frog Bleu
Met je vingers kan je van binnenuit de rubbers naar buiten drukken. In een hoekje beginnen. En ja...als het al 30 jaar zit moet je kracht gebruiken.
Is zo te zien een behoorlijk project. Ga je chassis ook vervangen? Zo ja laat de eend eerst schouwen bij de RDW. Anders kan het straks enkel doorgaan voor onderdelen.
Geplaatst: di 12 mei, 2015 20:00
door schermer
Het kan helpen om het met zijn tweeen te doen. Dan duwt er een tegen het raam naar buiten terwijl de ander het rubber probeert om te buigen.
Geplaatst: di 12 mei, 2015 21:54
door GerritB
Chassis vervangen weet ik nog niet, er zitten wel wat gaten in maar misschien is dit nog wel te herstellen. Ik ga dit ff bekijken als de koets er af is. Is het wel verstand om het chassis te lassen?
Bedankt voor de info, ik ga het proberen.
gr Gerrit
Geplaatst: di 12 mei, 2015 22:23
door RobM
Als straks blijkt dat je chassis toch wel erg rot is en toch vervangen moet worden, dan moet je eerst je hele eend weer in elkaar zetten om hem te laten schouwen.
Het lijkt allemaal een vreselijk gezeur om het daar over te hebben ( en er zijn al mensen op afgeknapt die we nooit meer terug zien) maar het blijft een onderdeel van de restauratie die veel mensen over het hoofd zien.
Als je liever wilt dat we het er niet over hebben moet je dat maar even aangeven, dat is ook prima.
Gr Rob
Geplaatst: di 12 mei, 2015 22:30
door GerritB
Ik dacht dat ik ook met het losse chassis naar de rdw mag? Ik ga alles niet weer terugplaatsen voor dat nummer dan las ik hem wel over of sla het nummer er zelf in.
gr Gerrit
Geplaatst: wo 13 mei, 2015 10:05
door RobM
GerritB schreef:Ik dacht dat ik ook met het losse chassis naar de rdw mag?
nee, de 3-eenheid chassis, koets en motor moeten nog bij elkaar zijn.
GerritB schreef:....dan las ik hem wel over of sla het nummer er zelf in.
gr Gerrit
en dan krijg je een aanrijding en volgt op verzoek van de verzekering een voertuigindentficatie en zegt de RDW: is mee gekenoeid, en zegt de verzekering: dan hebben we dit voertuig nooit verzekerd. En betalen dus niet uit
Nogmaals, het is een ontzettend gezeur. Ik wil de pret niet bederven. Ik hecht er nogal aan dat papieren en nummers kloppen. Mijn vorige door mezelf gerestaureerde eend was zó verkocht omdat het nummerverhaal in orde was. Ook nog een argument om het op de juiste manier te doen.
Gr Rob
Geplaatst: wo 13 mei, 2015 10:18
door GerritB
Bedankt voor de info, ik zal mijn chassis even goed bekijken en dan ff informeren bij de rdw.
Gr Gerrit
Geplaatst: wo 13 mei, 2015 11:19
door JustARoadster
Je kan m beter weer ff in elkaar zetten en voor 50 euro even bij de rdw laten schouwen. Kost je een halve dag maar dan zit je in ieder geval veilig. Met gerotzooi aan chassisnummers krijg je alleen maar ellende.
Geplaatst: wo 13 mei, 2015 13:27
door Roel l'Hiver
Gerrit, je hebt een mooie Eend!
Ik ben vanmorgen met mijn Eend bij de RDW geweest voor herinslag chassisnummer, het oude nummer was wat onleesbaar geworden in de loop der tijd en vanwege allerlei Eendenredenen.
De keurmeesters van de RDW zijn allemaal bijzonder aardige mannen en ze nemen hun taak serieus. Dat moet ook wel want er wordt verschrikkelijk veel gerommeld. De nummers van mijn auto werden grondig gecontroleerd, tezamen met de historie. Gelukkig was het bij mijn Eend in orde, maar als dat niet zo was geweest was mijn mooie Eend per direct gereduceerd tot blauwe bloembak en dat had mijn pret de komende tijd behoorlijk verziekt.
Dus, neem onze raad aan, laat eerst schouwen voor je er bulten tijd en geld in gaat steken! Dat vergroot alleen maar je plezier straks als ie klaar is!
Ik ga je restauratieverhaal hier volgen, bij mij begint het, nu mijn Eend een paar jaartjes klaar is, ook al weer te kriebelen!
Veel plezier!
Geplaatst: wo 13 mei, 2015 19:55
door Thijs
....dan las ik hem wel over of sla het nummer er zelf in.
gr Gerrit
Dan ben je aan het investeren in een Plantenbak die niet eens de weg op mag.
Mocht je hem willen verkopen dan kan dat nog knap lastig worden aangezien steeds meer kopers weten waar ze op moeten letten (en dat is dus het VIN)......
Geplaatst: za 16 mei, 2015 17:59
door GerritB
bedankt voor de info. ik heb het chassis even goed op de brug bekeken. het chassis is nog wel te redden. dus het chassis wordt gerepareerd en dus behouden. hier ga ik zelf niet aan beginnen maar een constructie bedrijf zal dat gaan uitvoeren.
vandaag 4 achterdeuren, spatbord voor en goede bekleding van 1 stoel gescoord.
gr. Gerrit
Geplaatst: za 23 mei, 2015 17:58
door GerritB
Moi,
ik heb de eend bijna volledig uit elkaar ( heb nog geen foto gemaakt, komt volgende week wel) alleen de stuurkolom moet nog los. Kan iemand mij vertellen hoe dat moet? Onder bij het stuurhuis heb ik hem al los, nu zie ik twee moeren onder de tellerunit alleen deze zijn rond? Iemand tips?
Gr Gerrit
Geplaatst: za 23 mei, 2015 21:21
door Denny
wat ik begrepen heb zijn dat speciale moeren die je er niet of zeer moeilijk af krijgt dus heb ik me laten vertellen dat het makkelijker is om de beugel door te slijpen .
Geplaatst: za 23 mei, 2015 21:25
door GerritB
Ik hdb nu op internet gevonden dat de beugel ook kan blijven zitten en de moeren ook, dat je de stang er tussenweg kan trekken?! Veel kruipolie bij de stuurstang er in, 2 imbusboutjes van het stuurslot los en bou onderaan los?! Klopt dit?