Pagina 1 van 1
Accu leeg
Geplaatst: vr 5 jun, 2015 11:47
door Kulio
Mijn Dyane is net het "Peerd van ome Loek". Gisteren nog kerngezond en vandaag met een accu zonder spanning.
Wat kan het nog meer zijn dan een defecte accu? De accu is nog geen jaar oud, dat wil niet zeggen dat hij geen interne sluiting kan hebben. Er zit een 123 ontsteking is die de stroom door de bobine na een minuut afsluit.
Ik heb niet gecontroleerd of hij wel bij laadt. Maar als hij gisteren meteen startte zal er nog voldoende lading in de accu hebben gezeten en ik heb de auto gisteren alleen maar 3 meter verplaatst.
Elke suggestie is welkom.
Geplaatst: vr 5 jun, 2015 12:09
door LPGo
Waarschijnlijk heb je toch ergens een lekstroom... Accu opladen en daarna als je hem wegzet een accuklem eraf halen... Als hij dan na 2 weken weer niet start is je accu kapot..
Heb je er een radio inzitten die stroom trekt of iets anders?? Binnenverlichting aangelaten e.d.
Als je weet hoe je met een multimeter om moet gaan kun je ook meten of je lekstroom hebt dan weet je het zeker..
P.s. ik zou mijn onderschrift wijzigen als ik jouw was... Je hebt een electronische ontsteking en problemen....
Geplaatst: vr 5 jun, 2015 12:32
door Thijs
Waar baseer je het op dat je accu leeg is?
Wat heb je geconstateerd?
Geplaatst: vr 5 jun, 2015 12:49
door Kulio
Thijs schreef:
Waar baseer je het op dat je accu leeg is?
Wat heb je geconstateerd?
Ik heb met de voltmeter 0,8V over de accuklemmen gemeten.
Ik heb geen licht of radio of iets anders aangehad.
Zou het kunnen zijn dat er in de bekabeling ergens een kortsluiting ontstaan is? Maar dan zou toch ergens een zekering opgeblazen moeten zijn lijkt me.
Geplaatst: vr 5 jun, 2015 14:57
door Titatommeke
0.8V?
Dat is wel echt bizar laag voor een loodzuur accu.
Ik ben bang dat je accu dan toch overleden moet zijn.
Je kan proberen om een volle accu te pakken en dan tussen de min pool en min klem je multimeter te plaatsen. Dan kan je kijken hoeveel stroom er loopt. Dit kan tot 10 ampère bij de meeste meters.
stroomt er stroom dan moet er ergens iets aanstaan of kortsluiten.
Niet alles is afgezekerd. Al zou bij een goede kortsluiting de temperatuur dermate hoog worden dat de kabel doorbrand. En dat moet je ruiken.
Geplaatst: za 6 jun, 2015 09:40
door verkuilm
Dat is wel erg weinig volts. Goed gemeten? accu nu wel defect denk ik.
Eerst vol geladen accu erin. En dan is kijken of ie goe start.
Vervolgens meten of je wel 14,4 hebt met lopende motor. ZO nee laadt ie niet.
Vervolgens kijken of je een lekstroom hebt.
Alles uit zetten. Plus pool los, ampere meter er tussen. en die dan op plus aanlsuiten.
Mag geen stroom lopen. Mag niet meer zijn dan zeg 0,001 ampere.
Bij lekstromen gaan er zeker geen zekeringen stuk. Ook als je kabelboom defect is, wat zeker kan, gaat er niet altijd een zekering eruit. Je koplampen zijn bv ongezekerd.
Wat ik met meerdere eenden heb gehad, binnen verichting stond nog aan. Alleen die was dan zo slecht gaf bijna geen licht. Dus dan zie je het niet.
Geplaatst: za 6 jun, 2015 15:53
door Kulio
Niks aan de hand! Accu opgeladen. Geen lekstroom gemeten. Auto gestart. Accu spanning loopt op tot 13,5 V dus hij laadt bij.
Ik vermoed dat ik het portier niet goed gesloten en de binnenverlichting de accu uitgeput had.
Topic kan gelukkig dicht.
Geplaatst: za 6 jun, 2015 22:04
door Thijs
Binnenverlichting via een deurcontact?
Spannend