Pagina 1 van 1

Valet parking schiphol (Centralparking)

Geplaatst: di 9 jun, 2015 21:38
door Boudewijn
Gisteren was er een uitzending van omroep Max over de valet parking op Schiphol. Ik heb hier drie weken geleden gebruik van gemaakt, wel een ander bedrijf dan in de documentaire, en hierbij mijn waarschuwing:

Geef je sleutels niet uit handen. De "chauffeurs" van Centralparking zijn brokken piloten.

Op 18-5 ben ik op vakantie gegaan en het reisburo had mij tevens de valet parking van Centralparking er bij verkocht.
Je moet dan 15 minuten voordat je op Schiphol bent bellen en er staat dan een chauffeur klaar die jouw kenteken herkend en zijn hand opsteekt. We zijn twee keer voorbij gereden maar hebben niemand gezien. Toen maar eens geparkeerd. Op dat moment kwam er een chauffeur een auto afleveren en ik heb hem gevraagd of hij van Centralparking was. Dat bleek niet het geval te zijn maar hij wees mij op een groepje mannen die een eindje verder stonden deze zouden van Centralparking zijn. Ik heb de heren aangesproken en na wat overleg was er één bereid om een formulier in te vullen en de sleutels in ontvangst te nemen. Daarna ging hij zonder de auto af te sluiten weer bij het groepje staan. Een weinig professionele uitstraling.
Bij het ophalen van de auto hebben we een half uur moeten wachten. De "chauffeur" stapte uit en ik kreeg gelijk een formulier en een pen in de handen geduwd en of ik even voor teruggaaf wilde tekenen. Ik vond dit een vreemde manier van doen, men zou verwachten dat de chauffeur eerst zou zeggen dat je de auto moet controleren. Ik heb voor dat ik tekende eerst rond de auto gelopen en in het donker leek alles in orde. De dag er op, bij daglicht, bleek echter dat het linker achter spatbord lakschade en een deuk had.
Ik heb Centralparking diverse mails gestuurd, maar je krijgt alleen een (standaard) mail terug hoe je verzekerd bent (2 x dezelfde mail). Op mijn vraag hoe zij verzekerd zijn krijg ik geen reactie. Na wat mail verkeer kreeg ik de vraag dat ze een offerte voor de reparatie willen. Ik heb terug gemaild wat het nut er van is en of ze dan de schade gaan betalen. Nee zij achten zich niet aansprakelijk.

Voor alle duidelijkheid, de schade is niet aan de eend (gelukkig) maar aan mijn andere toekomstige klassieker de Fiat Panda die tot dan 19 jaar schadevrij heeft rond gereden .

Ik heb geen hoop dat ik de schade vergoed zal krijgen, maar wil iedereen waarschuwen voor dit soort praktijken. Parkeer gewoon op P3 is goedkoper en veiliger.
http://nos.nl/artikel/2040227-verslagge ... loven.html

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: wo 10 jun, 2015 15:12
door deusjevo
Ik zou sowieso nooit gebruik maken van zo'n valetparking.
Autosleutels uit handen geven, dacht het niet.
Binnen notime zijn ze gekopieerd en als je pech hebt is volgende dag je auto weg. :(

Geplaatst: do 11 jun, 2015 09:36
door Dirk85
Ik zou dat ook echt nooit doen. Daarvoor ben ik veel te zuinig op mijn auto's.

Geplaatst: do 11 jun, 2015 16:15
door TB
Kan me voorstellen dat het al niet fijn voelde toen je de sleutels af gaf.

Bedankt voor de waarschuwing. Had t stuk bij Max gezien en echt ongelofelijk dat dit bestaat. Zo zie je maar weer.

Hopelijk kan de schade geregeld worden, maar wordt een lastig verhaal denk ik. Immers is er na het afleveren/ophalen mee gereden en ook nog ergens geparkeerd gestaan.

Geplaatst: do 11 jun, 2015 17:49
door Boudewijn
Ja het is moeilijk te bewijzen dat de schade door hun veroorzaakt is. De schade is best zelf te herstellen, maar waar ik mij het meest aan erger is dat het bedrijf met opmerkingen komt als "hoe ben je verzekerd" en " stuur maar een offerte". Als je dan vraagt wat het nut is van de offerte als ze toch niet gaan betalen, dan reageren ze nergens meer op.

Geplaatst: do 11 jun, 2015 23:49
door AK350
Ik zag op internet ook dat als je je auto aflevert er gevraagd word een overeenkomst te tekenen.
Hier een alinea van de aansprakelijkheid :
7.2.V.P.is niet aansprakelijk voor beschadigingen aan het voertuig van de reiziger die ontstaan tijdens het vervoer en/of in de periode dat het voertuig geparkeerd staat. Parkeren gebeurt op eigen risico van de reiziger. Reiziger wordt geacht zijn voertuig afdoende verzekerd te hebben.V.P.is op geen enkele wijze aansprakelijk te stellen voor diefstal. Diefstal voor, tijdens of na de parkeerperiode kan niet op V.P.verhaald worden.
Het lijkt er niet op dat Valet parking een beetje klantgericht is of verantwoordelijksheids gevoel heeft. Alles word op de klant afgeschoven.

Geplaatst: vr 12 jun, 2015 18:20
door Boudewijn
Op hun website staan ook heel veel positieve ervaringen. Als klant kun je echter nergens je ervaring toevoegen. Ik heb hun, via een ander mail adres, gevraagd hoe ik een ervaring kan toevoegen, maar krijg er geen antwoord op. Hebben ze dus allemaal zelf zitten verzinnen.
http://centralparking.nl/ervaringen/

Geplaatst: vr 12 jun, 2015 22:09
door deusjevo
http://qubeparking.nl/we-are-back/#comment-436

Doen ze op Qube parking ook....