Valet parking schiphol (Centralparking)
Geplaatst: di 9 jun, 2015 21:38
Gisteren was er een uitzending van omroep Max over de valet parking op Schiphol. Ik heb hier drie weken geleden gebruik van gemaakt, wel een ander bedrijf dan in de documentaire, en hierbij mijn waarschuwing:
Geef je sleutels niet uit handen. De "chauffeurs" van Centralparking zijn brokken piloten.
Op 18-5 ben ik op vakantie gegaan en het reisburo had mij tevens de valet parking van Centralparking er bij verkocht.
Je moet dan 15 minuten voordat je op Schiphol bent bellen en er staat dan een chauffeur klaar die jouw kenteken herkend en zijn hand opsteekt. We zijn twee keer voorbij gereden maar hebben niemand gezien. Toen maar eens geparkeerd. Op dat moment kwam er een chauffeur een auto afleveren en ik heb hem gevraagd of hij van Centralparking was. Dat bleek niet het geval te zijn maar hij wees mij op een groepje mannen die een eindje verder stonden deze zouden van Centralparking zijn. Ik heb de heren aangesproken en na wat overleg was er één bereid om een formulier in te vullen en de sleutels in ontvangst te nemen. Daarna ging hij zonder de auto af te sluiten weer bij het groepje staan. Een weinig professionele uitstraling.
Bij het ophalen van de auto hebben we een half uur moeten wachten. De "chauffeur" stapte uit en ik kreeg gelijk een formulier en een pen in de handen geduwd en of ik even voor teruggaaf wilde tekenen. Ik vond dit een vreemde manier van doen, men zou verwachten dat de chauffeur eerst zou zeggen dat je de auto moet controleren. Ik heb voor dat ik tekende eerst rond de auto gelopen en in het donker leek alles in orde. De dag er op, bij daglicht, bleek echter dat het linker achter spatbord lakschade en een deuk had.
Ik heb Centralparking diverse mails gestuurd, maar je krijgt alleen een (standaard) mail terug hoe je verzekerd bent (2 x dezelfde mail). Op mijn vraag hoe zij verzekerd zijn krijg ik geen reactie. Na wat mail verkeer kreeg ik de vraag dat ze een offerte voor de reparatie willen. Ik heb terug gemaild wat het nut er van is en of ze dan de schade gaan betalen. Nee zij achten zich niet aansprakelijk.
Voor alle duidelijkheid, de schade is niet aan de eend (gelukkig) maar aan mijn andere toekomstige klassieker de Fiat Panda die tot dan 19 jaar schadevrij heeft rond gereden .
Ik heb geen hoop dat ik de schade vergoed zal krijgen, maar wil iedereen waarschuwen voor dit soort praktijken. Parkeer gewoon op P3 is goedkoper en veiliger.
http://nos.nl/artikel/2040227-verslagge ... loven.html
Geef je sleutels niet uit handen. De "chauffeurs" van Centralparking zijn brokken piloten.
Op 18-5 ben ik op vakantie gegaan en het reisburo had mij tevens de valet parking van Centralparking er bij verkocht.
Je moet dan 15 minuten voordat je op Schiphol bent bellen en er staat dan een chauffeur klaar die jouw kenteken herkend en zijn hand opsteekt. We zijn twee keer voorbij gereden maar hebben niemand gezien. Toen maar eens geparkeerd. Op dat moment kwam er een chauffeur een auto afleveren en ik heb hem gevraagd of hij van Centralparking was. Dat bleek niet het geval te zijn maar hij wees mij op een groepje mannen die een eindje verder stonden deze zouden van Centralparking zijn. Ik heb de heren aangesproken en na wat overleg was er één bereid om een formulier in te vullen en de sleutels in ontvangst te nemen. Daarna ging hij zonder de auto af te sluiten weer bij het groepje staan. Een weinig professionele uitstraling.
Bij het ophalen van de auto hebben we een half uur moeten wachten. De "chauffeur" stapte uit en ik kreeg gelijk een formulier en een pen in de handen geduwd en of ik even voor teruggaaf wilde tekenen. Ik vond dit een vreemde manier van doen, men zou verwachten dat de chauffeur eerst zou zeggen dat je de auto moet controleren. Ik heb voor dat ik tekende eerst rond de auto gelopen en in het donker leek alles in orde. De dag er op, bij daglicht, bleek echter dat het linker achter spatbord lakschade en een deuk had.
Ik heb Centralparking diverse mails gestuurd, maar je krijgt alleen een (standaard) mail terug hoe je verzekerd bent (2 x dezelfde mail). Op mijn vraag hoe zij verzekerd zijn krijg ik geen reactie. Na wat mail verkeer kreeg ik de vraag dat ze een offerte voor de reparatie willen. Ik heb terug gemaild wat het nut er van is en of ze dan de schade gaan betalen. Nee zij achten zich niet aansprakelijk.
Voor alle duidelijkheid, de schade is niet aan de eend (gelukkig) maar aan mijn andere toekomstige klassieker de Fiat Panda die tot dan 19 jaar schadevrij heeft rond gereden .
Ik heb geen hoop dat ik de schade vergoed zal krijgen, maar wil iedereen waarschuwen voor dit soort praktijken. Parkeer gewoon op P3 is goedkoper en veiliger.
http://nos.nl/artikel/2040227-verslagge ... loven.html