Ploffen houd niet op
Ploffen houd niet op
Ik ben ten einde raad, het geplof van mijn geit houd niet op. Volledig carbu gereviseerd, vlotter hoogte oké, kleppen gesteld, trekt geen valse lucht, nieuwe electronische ontsteking gestoken, nieuwe bougies, nieuwe lucht filter. Ik moet wel zeggen er zit een gatje in mijn tussenpijp. Ik denk er aan een nieuwe carbu te steken, bij de revisie had ik gemerkt dat er wat speling op de asjes van de gasklep zaten. Ik denk dat hij teveel benzine krijgt.
Hallo Sven, je spreekt jezelf tegen: als de carburateur "volledig gereviseerd "" is, dan hoort er geen speling op het asje van de gasklep te zitten! Die speling is er volgend jou wel en daar trekt hij dan valse lucht. Dat is een bekende reden voor "ploffen in de carburateur" . Door de valse lucht wordt het mengsel te arm (waarom denk jij dat hij teveel benzine krijgt??) Je kunt het testen of er valse lucht aangezogen wordt: laat de motor stationair draaien, en dan smeer je met een kwastje benzine bij de as van de gasklep, als het toerental van de motor dan stijgt dan is er te veel speling op de as.
my other car is......... ook een eend.
Iets ruimte hoeft geen probleem te zijn. Ploffen duidt naar mijn weten eerder op een ontstekingsprobleem.
Kun je aangeven wanneer ie ploft? Is het bij koude motor, of wanneer je een tijd rijdt? Of constant?
En wat voor geplof is het? Terugslag in t luchtfilter, inhouden?
Ik vind het lastig op afstand, maar ik zou de elektronische ontsteking eruit halen en terug naar puntjes. Kijken of dat verschil maakt. Ze kunnen ook gewoon stuk zijn namelijk. Of je begint bij de bobine, is wat minder werk. Je zult dingen moeten gaan uitsluiten.
Kun je aangeven wanneer ie ploft? Is het bij koude motor, of wanneer je een tijd rijdt? Of constant?
En wat voor geplof is het? Terugslag in t luchtfilter, inhouden?
Ik vind het lastig op afstand, maar ik zou de elektronische ontsteking eruit halen en terug naar puntjes. Kijken of dat verschil maakt. Ze kunnen ook gewoon stuk zijn namelijk. Of je begint bij de bobine, is wat minder werk. Je zult dingen moeten gaan uitsluiten.
Laatst gewijzigd door TB op za 20 jun, 2015 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
Hoe bedoel je goed? Afgesteld dmv het lampje erop? Dat is niet 100% nauwkeurig, maar voldoet wel goed. Beter stel je m met een stroboscooplamp af.
Maar dan nog, de ontsteking moet gaan vervroegen bij hogere toerentallen. En als ie dat niet goed doet, dan gaat ie niet goed lopen.
Maar dan nog, de ontsteking moet gaan vervroegen bij hogere toerentallen. En als ie dat niet goed doet, dan gaat ie niet goed lopen.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
Stationair alles goed, bij gas geven echter schudden, horten en stoten. Kleppen zijn gesteld doordat ik de indruk had dat het ploffen maar aan 1 zijde was ( bougie langs deze kant iets meer aangeladen). Ontsteking getest met stroboscoop en stond goed. Compressietest nog niet gedaan. Vermoed niet dat het daaraan zal liggen.
Hoe kan daar dan ineens zo een verschil in zitten? Ben benieuwd of het probleem dan ook opgelost is.
Nog een vraag over de ontsteking. Heb je gecontroleerd of de vervroeging werkt? Je hebt t met zo een stroboscooplamp gecontroleerd, dus als je gas gaat geven moet je het streepje dat je hebt gezet zien verplaatsen.
Nog een vraag over de ontsteking. Heb je gecontroleerd of de vervroeging werkt? Je hebt t met zo een stroboscooplamp gecontroleerd, dus als je gas gaat geven moet je het streepje dat je hebt gezet zien verplaatsen.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987