Koolstof drukgroep vervangen 2cv/dyane

Alle vragen over het reviseren van een versnellingsbak kun je hier stellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dyane
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 695
Lid geworden op: zo 9 apr, 2006 20:44
Contacteer:

Koolstof drukgroep vervangen 2cv/dyane

Bericht door Dyane » zo 19 jul, 2015 20:18

Wie kan mij vertellen hoe je de koolstof drukgoep verwijderd van de koppelingshendel. Het lijkt eenvoudig (en misschien is het dat ook) maar het lukt niet. Ik kan mij niet voorstellen dat de vork er voor af moet. Zijn er mensen die ervaring hebben met de gelagerde variant?

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2160
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » ma 20 jul, 2015 00:00

Een beetje kantelen en er naar boven uitschuiven volgens mij.
Zelf heb ik dat lager omgebouwd door het koolstof er uit te halen, het gat iets uit geruimt en er met kit een modern 2cv druklager in vastgemaakt.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Gebruikersavatar
Dyane
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 695
Lid geworden op: zo 9 apr, 2006 20:44
Contacteer:

Bericht door Dyane » ma 20 jul, 2015 08:51

Hoi andre,

Ik heb dat geprobeerd. Aan de zijde waar niet de olieleiding ingaat zit een afgevlakt gedeelte. Je moet hem dan zo kantelen dat hij er uit zou moeten. De olieleiding moet je opzij schuiven. Maar dan zit hij nog klem. want de andere zijde is namelijk wel rond piefje. Ik heb het geprobeerd door de gaffel in te drukken zodat de druklager naar voren komt en je meer ruimte hebt om te kantelen, maar dat lukt gewoon net niet, omdat hij dan tegen de prisas vastloopt. In aangespannen stand valt er weinig te kantelen.

Gebruikersavatar
Dyane
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 695
Lid geworden op: zo 9 apr, 2006 20:44
Contacteer:

Bericht door Dyane » ma 20 jul, 2015 08:52

Oh en er zijn ook drukgroepen met een lager erin. Heb ik gekocht en daar zit weer geen afgevlakt gedeelte in... :-(

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2160
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » ma 20 jul, 2015 09:02

Tja, het enige wat ik dan kan bedenken is iets meer geweld gebruiken.
Bij mij is die gaffel behoorlijk afgesleten door een gaar druklager in het verleden.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Gebruikersavatar
Dyane
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 695
Lid geworden op: zo 9 apr, 2006 20:44
Contacteer:

Bericht door Dyane » ma 20 jul, 2015 09:11

Maar het druklager er af halen zonder de gaffel los te maken moet dus kunnen. Klopt het dat je de drukgroep wel naar voren moet halen door deze als het waren te laten koppelen.. De Prisas zit namelijk wat in de weg.

Plaats reactie