Pagina 1 van 1
Geplaatst: zo 7 nov, 2004 20:15
door melloyello
Lelijke Eend schreef:Kitcar op basis van een 2cv ? En kan je als 'polyesterboer' ook leuke dingen maken voor in/op/aan je Eend ?
Ja, en ja.
Melloyello heeft als chassis een 2cv, bak is GS1220 en blok BMW.
Polyester delen voor een eend zijn er al, en als ik de prijzen daarvan hoor, voor niet al te veel geld.
Maar ik merk dat er toch een zekere weerzin bestaat tegen plastic in het voordeel van blik. Voor restauratieprojecten is dat heel begrijpelijk, voor orginaliteitsfreaks ook. En voor de rest? Polyesterpanelen zijn over het algemeen wat dikker dan blik, dus de pasvorm en afwerking daarvan zal wat aanpassingen vergen. Verder heeft polyester andere materiaaleigenschappen, zodat niet ieder onderdeel klakkelos nagemaakt kan worden.
Maar heb je specifieke vragen, schroom niet en stel ze. Ik zal ze graag beantwoorden.
Timo
Geplaatst: zo 7 nov, 2004 20:33
door Lelijke Eend
Ik heb nog spatborden en andere zooi aan m'n Eend zitten, dus dat is geen probleem, maar wat kost het om bijvoorbeeld een polyester 'uitbreiding' van m'n dashboard (Special) te laten maken zodat ik daar wat leuke metertjes in kan proppen ?
Geplaatst: zo 7 nov, 2004 20:58
door melloyello
Punky schreef:Ik neem aan dat je ook regelmatig opdrachten krijgt van medekitcarbouwers. Dat polyster zal ook wel eens scheuren of iets dergelijks.
We houden af en toe een poets- en reparatiesessie. Echt scheuren van polyester komt weinig voor. Of men moet vergeten zijn de motorkap vast te zetten......
Timo
Geplaatst: zo 7 nov, 2004 21:07
door melloyello
Lelijke Eend schreef:Ik heb nog spatborden en andere zooi aan m'n Eend zitten, dus dat is geen probleem, maar wat kost het om bijvoorbeeld een polyester 'uitbreiding' van m'n dashboard (Special) te laten maken zodat ik daar wat leuke metertjes in kan proppen ?
Het grootste probleem dat je tegenkomt, is de mal. Heb je eenmaal de mal, dan kost het polyester niet zo veel meer. Maar vaak is het zo dat er maar behoefte is aan één produkt. En dan wordt dat produkt wel erg kostbaar als je eerst een model moet maken, dan een produktiemal en dan pas een produkt.
Timo
Geplaatst: zo 7 nov, 2004 21:10
door Lelijke Eend
Dan ga ik wel vouwen met staalplaat
Geplaatst: ma 8 nov, 2004 09:12
door Punky
melloyello schreef:Maar heb je specifieke vragen, schroom niet en stel ze. Ik zal ze graag beantwoorden.
Timo
Deze uitnodiging is altijd welkom. Om het een beetje overzichtelijk te houden heb ik er ff een aparte topic van geprutst.
Dus alle vragen over polyster kunnen in het vervolg hier worden gesteld.
Geplaatst: di 9 nov, 2004 13:00
door Christian
melloyello schreef:Maar heb je specifieke vragen, schroom niet en stel ze. Ik zal ze graag beantwoorden.
Timo
Ik heb wel een paar vragen, maar niet over polyester.
Dat gele monster heeft namelijk al enige tijd mijn bewondering.
Kun je iets vertellen over de prestaties?
Hoe lang doe je over 0-100?
Heb je niet veel last van onderstuur?
Hoe doet een GS-bak het aan een BMW blok (boven de 8.000 toeren)?
Ikzelf heb de ambitie om zoiets in een burton te bouwen.
Christian
Geplaatst: di 9 nov, 2004 13:09
door Lelijke Eend
Misschien kan je iets voor het 2cv forum fabriceren ? Een gadget ofzo.
Geplaatst: di 9 nov, 2004 19:35
door melloyello
Christian schreef:melloyello schreef:Maar heb je specifieke vragen, schroom niet en stel ze. Ik zal ze graag beantwoorden.
Timo
Ik heb wel een paar vragen, maar niet over polyester.
Dat gele monster heeft namelijk al enige tijd mijn bewondering.
Kun je iets vertellen over de prestaties?
Hoe lang doe je over 0-100?
Heb je niet veel last van onderstuur?
Hoe doet een GS-bak het aan een BMW blok (boven de 8.000 toeren)?
Ikzelf heb de ambitie om zoiets in een burton te bouwen.
Christian
Hoe de acceleratie is heb ik nooit gemeten, maar die schop in je rug in elke versnelling bij het gasgeven is gewoonweg heerlijk. Top ligt op een dikke 140km/u. Dan maakt hij ongeveer een 5500 toeren. Maar niet de topsnelheid is belangrijk, maar hoe je er komt! Dat ding blijft gewoon dóórgaan. Onderstuur wel wat last van, maar ach, dat geeft een betere rechtuitstabiliteit bij het uitacceleren na de bocht.
Timo