Pagina 1 van 1
gejank bij hoge toeren
Geplaatst: ma 8 nov, 2004 16:53
door Ramon
vanochtend had ik in eens als de moter goed warm was, en ik trok hem lekker door 5500 toeren ofzo begon ie heel raar te janken iemand ideen.
toch wel moeilijk als je het niet hoort maar maybe heeft iemand het zelfde ooit gehad.
Geplaatst: ma 8 nov, 2004 17:15
door Gast
Je V snaar?
Geplaatst: ma 8 nov, 2004 18:04
door Ramon
het is geen gepiep (v snaar) of klinkt dat ook nog anders?
het is niet mijn normale gejank zoals in zij eerste versnelling
Geplaatst: di 9 nov, 2004 09:18
door Job
heb je dat geluid in alle versnellingen of maakt dat niet uit.
als je je eend in z'n vrij hebt staan en dan flink gas geeft, hoor je dat gepiep dan ook?
als je harder gaat rijden vrdwijnt het gepiep dan?
Job
Geplaatst: di 9 nov, 2004 11:41
door Lelijke Eend
Ik ben er niet 100% zeker van, maar volgens mij neemt de weerstand van de dynamo toe naar mate het toerental hoger wordt. Daardoor kan het zijn dat pas bij 60 in z'n 2 de snaar begint te piepen.
Even de snaar demonteren is niet zo moeilijk en dan heb je in ieder geval zekerheid of het de snar is of niet.
Nog een simpelere optie: voel even hoe strak je snaar staat. Als deze even strak staat als een uitgelubberde waslijn uit 1824 dan moet je em even opspannen. Baadt het niet, schaadt het niet (mits je het ding ook weer niet te strak spant).
Geplaatst: wo 10 nov, 2004 23:08
door Joos
Ik heb eens ergens wat opgevangen over pingelen bij plankgas en berg op (hoge belasting).
Is daar iets van aan?
Pingelen is toch het spontaan ontbranden?
Geplaatst: wo 10 nov, 2004 23:32
door Lelijke Eend
Jup, pingelen is spontaan ontbranden van de benzine op meerdere plaatsen in de cylinder voor deze op het bovenste dode punt staat.
Ik denk dat af en toe even plankgas wel goed is om alle troep uit je motor te blazen (bij een Eend dan).
Geplaatst: zo 14 nov, 2004 12:52
door Ramon
volgens mij is het opgelost
mijn dynamo is nu kapot, en ook vervangen en nu is het geluid weg!