Pagina 1 van 1

2cv special 1985

Geplaatst: ma 14 sep, 2015 21:57
door R. Persoon
Hallo,
Nog niet zo lang geleden een vraag gesteld op dit forum. De reacties waren super! EN ik zal regelmatig kijken of ik ook een bijdrage (ben geen echte technicus) kan leveren om de 2CV rollende te houden.
Sinds mei van dit jaar in het bezit van een 2cv special. Ja, hij ziet eruit als een Charleston maar hij is helemaal dramatisch onder handen genomen. Doel is hem zelf volledig in originele staat terug te brengen dus ook de mooie strakke licht grijze glanzende kleur etc. etc. en ja helemaal zelf!
Als logboek heb ik een website gemaakt waar alle vorderingen worden bijgehouden. Dit zal niet wekelijks zijn want er moet ook gewerkt worden.

http://persoonroger.wix.com/donald

groet,

Roger

Geplaatst: di 15 sep, 2015 10:16
door schermer
Leuk project hoor. De auto ziet er lang niet slecht uit. Maar idd wel een beetje doe het zelf charleston. In je verslag schrijf je dat de eerste demler maar met 1 bout vast zat, maar de 1e demper hoeft helemaal nergens aan vast. De 2 bouten waarmee je hem aan de versnellingsbak vast zet gebruik je alleen bij de montage. De demper zit alleen met de klemmen vast aan de kachelpotten en de tussenpijp naar de 2e demper. Je hangt de demper op aan de bouten en als je de klemmen erop hebt, maar nog niet vast, dan haal je de bouten eruit. De demper hangt dan los. Het is dan ook een stuk gemakkelijker om de klemmen gasdicht te krijgen, anders wringt het nogal.

Geplaatst: di 15 sep, 2015 16:57
door AZL57
die bouten zitten er niet voor niks... zonder krijg je al je trillingen op je spruitstuk...ook geen goed idee..

Geplaatst: di 15 sep, 2015 21:35
door Rossero
Volgens mij horen ze er inderdaad ook gewoon in, echter is de pasvorm van de eerste demper over het algemeen niet geweldig op dit vlak...

Geplaatst: di 15 sep, 2015 23:24
door R. Persoon
Pasvorm was ook niet geweldig. Links iets moeten bij buigen anders kreeg ik rechts niet goed aangesloten. Pas op het laatst de 2 bouten vastgezet. Leek mij steviger en minder trillingen..

Geplaatst: wo 16 sep, 2015 21:14
door DucKKnutsel
Soms is de pasvorm zo belabberd dat je dan beter de bouten onder aan de bak weg te laten. Niet de eerste x dat de aansluit flens naar de 2e demper dan scheurt.

Geplaatst: ma 21 sep, 2015 23:35
door David
Als je zware en goede uitlaatklemmen gebruikt heb je die bevestiging aan de bak niet nodig.

Geplaatst: di 22 sep, 2015 22:47
door verkuilm
Hij hoort wel vast te zitten aan de bak. Zo is het bedoeld iig.
Zonder kan wel inderdaad.

Ik buig die lipje in de juiste vorm en zet het dan alles weer vast.