AK400 slapend kenteken en alleen los chassis

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Plaats reactie
dannylub
Beginner
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 10 aug, 2015 21:01

AK400 slapend kenteken en alleen los chassis

Bericht door dannylub » ma 19 okt, 2015 21:53

Ik heb een vraagje? Kan je een slapend kenteken van eenAK400 weer wekken met alleen een los verrot chassis+deel 1 en deel 2.

Volgt er dan ook een identiteits onderzoek bij de ruw?

Ik heb wel een koets,motor e.d mr die horen dus niet bij dat chassis.

Marco250
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 227
Lid geworden op: wo 2 mar, 2011 23:38
Locatie: Sint Pancras

Bericht door Marco250 » ma 19 okt, 2015 23:58

Ik denk, ik zeg, volgens mij kan dit niet.
Want was het niet zo dat je maar één ding tegelijk aan een auto verandert mag hebben?
Of de motor, of de koets en of het chassis.
Ik zou de RDW bellen, en deze vraag voorleggen! Keurmeester thuis laten komen vooronderzoek laten doen en je weet sowieso waar je aan toe bent.
Speld deze mensen vooral niets op de mouw, vertel gewoon het (r)echte verhaal.

Er worden slapende kentekens te koop aangeboden op MP, bij de RDW slapen ze niet hoor :idea:

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1868
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » wo 21 okt, 2015 18:32

Waar staat het nummer ingeslagen? Bij een moderne eend zit er een alu plaatje op de koets waar het chassisnummer ook nog een keer in staat. Hoe is dat bij een AK400?? Heb je dat plaatje nog? (of: waar kan je dat laten maken?)

Als het nummer in het chassis staat zou het wel kunnen werken. je maakt er een rijdende auto van, juiste alu plaatje op de koets, gaat langs de RDW en die kijken of de koets en het chassis bij elkaar horen. Er staat nergens geregistreerd welk motornr bij welk chassinr hoort. Op het moment dat jij bij de RDW bent wordt dat geregistreerd en vastgelegd. Vanaf dat moment hoort dat blok dus bij dat chassisnr.

bij mij laatste schouwing keken ze echt minutieus of het alu plaatje niet van de koets was geweest. lampje er bij, 2 man er boven. Mocht je daarmee aan ge gang gaan dan wel kunstmatig verouderen.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2662
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » wo 21 okt, 2015 20:03

Dit wordt heel lastig. Je kunt het alleen als je de complete originele auto hebt, verklaringen van Citroën dat alles bij elkaar hoort én de auto moet in APK+ waardige conditie zijn.
Verbruik: Afbeelding

dannylub
Beginner
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 10 aug, 2015 21:01

Bericht door dannylub » wo 21 okt, 2015 22:47

Ja dacht wel dat t het lastig zou worden...

Marco250
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 227
Lid geworden op: wo 2 mar, 2011 23:38
Locatie: Sint Pancras

Bericht door Marco250 » do 22 okt, 2015 01:15

RobM schreef: Er staat nergens geregistreerd welk motornr bij welk chassinr hoort. Op het moment dat jij bij de RDW bent wordt dat geregistreerd en vastgelegd. Vanaf dat moment hoort dat blok dus bij dat chassisnr.

Gr Rob
Rob,

Mijn overbuurman is RDW keurmeester, hij heeft mijn eerste besteleend gekeurd en mijn derde. Die jongens zijn niet gek, of liggen niet te slapen. Ook zij weten dat er bij het museum van Citroën een bak vol informatie ligt waarin heel veel te vinden is voor 50,- euro. In die bak staat precies aan gegeven welke bak, motor, koets, kleur en chassis van de band is gerold. Steekproefsgewijs nemen ze een duik in die bak, klopt het niet dan ben jij de Sjaak.
Ik wil alleen maar zeggen, neem geen risico's, als het fout loopt, jij betaalt de rekening!

De RDW nooit en je verzekering waarschijnlijk ook niet :oops:

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1868
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » do 22 okt, 2015 14:14

in het ergste geval moet je de kosten van het onderzoek (50 euro) betalen en nemen ze je kenteken in. je moet de auto dan formeel slopen. Erger dan dat word je niet de sjaak. Als je niets doet heb je namelijk ook geen auto en wel een bak onderdelen. Je krijgt niet een boete.

In het gunstigste geval gaat het goed en heb je weer een auto die de weg op kan. Vanaf dat moment kloppen alle papieren weer en krijg je bij een aanrijding oid ook geen gezanik met de verzekering.

Je moet inderdaad met een rijdende, apk-waardige auto aankomen. Of met een auto waar APK op zit, en de opmerking er bij dat je hem gaat restaureren.

Als je veel tijd hebt, je houdt van een gokje en je hebt er 50 euro voor over kan je het proberen. Grootste uitdaging is het koets-plaatje er uit te laten zien alsof ie er al 30 jaar op zit.
Als je er een motor in legt die qua type bij de auto hoort, en de kleur van de koets komt overeen met het kenteken geef je niemand aanleiding om eens het archief in te duiken.

maar het is maar een idee, je kan het ook niet doen...

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » zo 17 apr, 2016 12:30

zelfde geval gehad, azu koets opgezocht en alles opgebouwd en apk waardig.
2 uurtjes bij de rdw en het kenteken is weer actief......
Het is maar net wie je hebt.
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Gebruikersavatar
Metdefranseslag
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 152
Lid geworden op: wo 6 nov, 2013 22:06
Locatie: coevorden
Contacteer:

Bericht door Metdefranseslag » zo 17 apr, 2016 15:08

Hoe zit het dan met de orga-code, als die er nog op zit en het wijkt af van de rest. Of mag het ook alleen het plaatje zijn?
M.v.g,
Michel
Met de Franse slag heb ik menig strijd gewonnen

Plaats reactie