Mehari zonder sleutel
Mehari zonder sleutel
Mijn Mehari van 1970 moet ik starten zonder sleutel t.t.z. er komt helemaal geen sleutel aan te pas, je kan ze starten gewoon met destartknop. Nu denk ik dat het toch wijs zou zijn om dat iets moeilijker te maken voor eventuele dieven. Zijn er onder jullie Mehari-rijders die dit opgelost hebben of eventuele praktische oplossingen kunnen voorstellen.
-
- Gebruiker
Je kunt ook gewoon zo'n paraplu slot gebruiken. Dat is een stok met in het midden een slot met sleutel en aan haak beide zijden die je onder het koppelingspedaal en bovenaan door het stuurwiel haakt.
Verder kun je gewoon een stroomonderbreker ergens inbouwen , die worden in de racerij gebruikt en voor dure bolides worden die vaak door de verzekeringsmaatschappij verplicht gesteld indien zo'n auto in de stalling staat
Verder kun je gewoon een stroomonderbreker ergens inbouwen , die worden in de racerij gebruikt en voor dure bolides worden die vaak door de verzekeringsmaatschappij verplicht gesteld indien zo'n auto in de stalling staat
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
hoef je dan ook niet ergens een contact aan te zetten?
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Ik heb hier een contactslot gekocht:AZL57 schreef:een universeel slot onder je dash monteren. En de startknop laten zitten dat is leuk.
http://www.amacoo.nl/contactschakelaar-2-pos
Onder mijn dashboard gemonteerd met een beugel en een startknop (remvloeistof controle schakelaar) op het dashboard van mijn 2cv.
Goedkope oplossing, geen stuurslot helaas.
Eendracht maakt macht.
-
- Heavy user
Je kunt ook gewoon opeen onopvallende plaats een onderbreker monteren voor de stroom naar je bobine.
Dat heb ik ook gedaan.
Op een plaats waar ik het niet helemaal vertrouw met parkeren doe ik die schakelaar om.
Dan zal bij een ongeoorloofde startpoging de startmotor nog wel draaien maar gestart wordt er niet.
Daarbij ga ik er vanuit dat de dief er dan maar van af ziet aangezien de auto niet aanslaat.
De dief gaat dan (hoop ik) ook niet verder op zoek....
Dat heb ik ook gedaan.
Op een plaats waar ik het niet helemaal vertrouw met parkeren doe ik die schakelaar om.
Dan zal bij een ongeoorloofde startpoging de startmotor nog wel draaien maar gestart wordt er niet.
Daarbij ga ik er vanuit dat de dief er dan maar van af ziet aangezien de auto niet aanslaat.
De dief gaat dan (hoop ik) ook niet verder op zoek....
Als je die knop die je uittrekt vervangt door het contactslot ben je klaar volgens mij.Nirvana01 schreef:Spokeend,ik moet wel een knop uittrekken zodat er een rood licht sxpchijnt hetgeen wil zeggen dat ik stroom heb op de startknop.
Bebe, om deze aan te sluiten heb je dus maar een stroomkabel nodig om aan te sluiten die je dan kan verbinden met startknop, juist of ben ik verkeerd?
1 draad is 12 volt continu, is inkomend op contactslot.
Van je contactslot (contact 'aan') gaat er dan 1 draad naar je startknop, en nog een draad die naar de bobine gaat. Druk je op de startknop bij contact aan, gaat je startmotor draaien, omdat er nog een draad van de startknop naar de startmotor loopt.
Bovendien slaat je motor dan ook aan, omdat ook de bobine en ontsteking stroom krijgen.
Draai je de sleutel terug, krijgt de bobine geen stroom meer, en zet je de motor uit.
Eendracht maakt macht.