Pagina 1 van 1

prijs opgave chassi wissel mehari gevr

Geplaatst: do 26 nov, 2015 16:10
door joopsmit
Wie kan mij zeggen waar en voor hoeveel ik mijn Mehari kan laten voor zien van een niuw chassis . een plus min bedrag aub . wie heeft er ervaring mee?
Mvg Joop smit

Geplaatst: do 26 nov, 2015 20:19
door Hans B
Dat hangt ten eerste af van wat voor chassis je wilt. Origineel, imitatie of gegalvaniseerd. Neem in ieder geval een chassis met typegoedkeuring. Chassis kosten ongeveer tussen de 800-1000 euro.
Daarnaast is het belangrijk te weten of de rest van de auto en met name het subframe nog in goede staat is en zo over te zetten is zonder restauratie werkzaamheden. Zo nee dan kost een subframe 1050 euro meende ik.
Bij een chassiswissel vervang ik vrijwel altijd de rem- en benzineleidingen standaard. Kosten ongeveer 100 euro.
Qua materiaalkosten nog niet eens zo duur maar het gaat denk ik in de manuren zitten en ervaring met Mehari's.

Geplaatst: do 26 nov, 2015 20:48
door schroef
Een origineel chassis kost 1353 euro bij CitroParts, kataforese met 10 jaar garantie en uitmuntende pasvorm. Met een in en uitwendige tectyllaag, serieus gedaan, nieuwe lange leiding, nieuwe krulleidingen in de achteras, RDW schouwing en RDW herinslag van het chassisnummer betaal je bij een 2CV specialist rond 2200 euro all-in. Voor een Mehari zal de prijs niet veel schelen. Ik zou kiezen voor een origineel chassis, maar daar zijn veel meningen over en veel verhalen over geschreven. Waarom bel of mail je niet met een specialist voor een opgave?

Geplaatst: do 26 nov, 2015 20:50
door schermer
Als je alles wilt laten doen is de prijs natuurlijk anders dan wanneer je een chassis koopt met wat spul erbij en zelf aan de slag gaat. Ik denk dat de dichtstbijzijnde eendengarage voor jou eendenspul in esbeek is (staat ook als goed bekend). Voor zover mij bekend zit er in limburg geen 2cv garage. Misschien moet je gewoon eens naar eendenspul bellen, zij kunnen je beter vertellen wat de kosten zijn.

Geplaatst: do 26 nov, 2015 23:14
door LPGo
Het allerbelangrijkste wordt hier vergeten.... Voordat je begint eerst langs de RDW om je wagen te laten schouwen. Als je de goedkeuring hebt van de RDW om het chassis te mogen wisselen dan pas beginnen met jouw verhaal....


Als je nu al weet dat het niet goed komt bij de RDW (b.v.geknoeid met het chassis-nummer) dan wordt het naderhand moeilijk als je je auto ooit wilt verkopen....

Succes, en maak een topic van je chassis-wissel......

Geplaatst: do 26 nov, 2015 23:39
door Thijs
Als je nu al weet dat het niet goed komt bij de RDW (b.v.geknoeid met het chassis-nummer) dan wordt het naderhand moeilijk als je je auto ooit wilt verkopen....
Dan kun je je beter afvragen of je zo veel geld wilt uitgeven aan een niet volledig legale auto...

Geplaatst: do 26 nov, 2015 23:47
door LPGo
Thijs schreef:
Dan kun je je beter afvragen of je zo veel geld wilt uitgeven aan een niet volledig legale auto...
dat bedoel ik dus....

Geplaatst: vr 27 nov, 2015 00:49
door joopsmit
LPGo schreef:Het allerbelangrijkste wordt hier vergeten.... Voordat je begint eerst langs de RDW om je wagen te laten schouwen. Als je de goedkeuring hebt van de RDW om het chassis te mogen wisselen dan pas beginnen met jouw verhaal....


Als je nu al weet dat het niet goed komt bij de RDW (b.v.geknoeid met het chassis-nummer) dan wordt het naderhand moeilijk als je je auto ooit wilt verkopen....

Succes, en maak een topic van je chassis-wissel......
5jaar terug is de wagen geheel uit een geweest en op geknapt is toen van grijs kenteken teruggezet naar gewoon als weer 4 zitter wagen ischrrkeurdcen niuw kenteken er op .dus niks van ge sjoemelen

Geplaatst: vr 27 nov, 2015 07:16
door LPGo
Zeer goed. Dan zeker eerst langs de RDW om de wagen te laten schouwen. Daarna een nieuw chassis eronder..... Als je dan een nieuw chassis eronder hebt terug naar de Rdw om het chassisnummer officieel erin te laten slaan....

Geplaatst: vr 27 nov, 2015 07:33
door schroef
Eerst naar de RDW om te schouwen is wel een must. Ik had in mijn eerdere reactie het daar ook al over gehad. Als je het vervangen van het chassis aan een 2CV specialist overlaat zal hij zeker voor je gaan schouwen en ook de herinslag van het nummer voor je bij de RDW laten uitvoeren, tenminste een goede specia;st zou dat doen en niet zelf gaan klooiuen met letters en cijfers......

Geplaatst: vr 27 nov, 2015 10:23
door guido
schermer schreef:Als je alles wilt laten doen is de prijs natuurlijk anders dan wanneer je een chassis koopt met wat spul erbij en zelf aan de slag gaat. Ik denk dat de dichtstbijzijnde eendengarage voor jou eendenspul in esbeek is (staat ook als goed bekend). Voor zover mij bekend zit er in limburg geen 2cv garage. Misschien moet je gewoon eens naar eendenspul bellen, zij kunnen je beter vertellen wat de kosten zijn.
Wel eentje en nog wel een goeie in Leopoldsburg, Belgisch Limburg

PM voor meer info

Geplaatst: vr 27 nov, 2015 16:31
door verkuilm
Eerst naar de RDW inderdaad.
Chassis zijn er in nogal soorten en maten. Maar de orginele uit cassis vind ik zelf het beste.
Voor een mehari moet je wel een stukje afzagen van de achterbalken. Maar dat is zo gebeurt.
En dan inderdaad, is het subframe nog goed? Ander moet je die ook vervangen.

Het vervangen van een chassis van een mehari is veel meer werk dan dat van een eend.
Een eend(niet rot) deden wij in ongeveer 10 uur. Mehari veel meer werk zeker 20 uur.
Met nieuw subframe en nieuw chassis soms wel 4 uur kwijt met het stellen van alles zodat het plastic goed past.

Belangerijkste bij de mehari is dat je voorruitframe los gaat. Dat rot als eerste. Paar weken in spuiten met kruip olie helpt soms. Net als de bussen van de veerpotten inspuiten.

Goeie nieuws, mehari met goed chassis etc, behoorlijk wat geld waard op het moment.