quaife diff in een eend
quaife diff in een eend
https://shop.quaife.co.uk/citroen-2cv-q ... fferential
Heeft iemand wel eens zon differentieel geplaatst in eend of mehari?
Hoe beviel dat? Merk je daar wat van?
Het is redelijk kostbaar, maar lijkt me wel interesante optie.
Ben benieuwd
Heeft iemand wel eens zon differentieel geplaatst in eend of mehari?
Hoe beviel dat? Merk je daar wat van?
Het is redelijk kostbaar, maar lijkt me wel interesante optie.
Ben benieuwd
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
Frank, www.2cvtravel.nl heeft er twee in zijn Eend
Re: quaife diff in een eend
Als het voor je voorbrug van je Mehari 4x4 is zou ik er een 100% sper inzetten van Louis Barbour... Die werkt wanneer dat jij het wilt en je kunt hem in en uitschakelen wanneer jij het wilt net zoals nu bij je achterbrug..verkuilm schreef:https://shop.quaife.co.uk/citroen-2cv-q ... fferential
Heeft iemand wel eens zon differentieel geplaatst in eend of mehari?
Hoe beviel dat? Merk je daar wat van?
Het is redelijk kostbaar, maar lijkt me wel interesante optie.
Ben benieuwd
Als het voor een normale 2cv is waarmee je over de bospaadjes en natte grasvelden gaat rijden dan zou ik een Quaife gebruiken (die ook door Louis Barbour ontwikkeld is in samenwerking met quaife)....
Niet voor mehari. Die is al niet te stoppen in de blub. En achter al idd sper.
Maar idd voor de eend nat gras en bospaden. Mischien met de eend de citonpresee rally rijden, niet dat je daar persee nodig hebt...maar wel leuk dat het bestaat.
Merk je het als je er gewoon mee rijdt? Lijkt me niet, maar geen ervaring mee.
Alvast bedankt.
Maar idd voor de eend nat gras en bospaden. Mischien met de eend de citonpresee rally rijden, niet dat je daar persee nodig hebt...maar wel leuk dat het bestaat.
Merk je het als je er gewoon mee rijdt? Lijkt me niet, maar geen ervaring mee.
Alvast bedankt.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
Geen......David schreef:Wat is het voordeel als je je 2cv onder normale omstandigheden gebruikt?
De voordelen komen pas als 1 van je wielen begint door te slippen.. Nu gaat dan de kracht net naar het wiel welk al geen grip heeft (en zit je vast). Bij het Quaif-dif gaat dan juist de kracht naar het wiel welk wel nog grip heeft en ga je toch nog vooruit..
Tijdens het normale rijden merk je er niets van, in het terrein voel je wel eens krachten in je stuur opkomen, maar nooit zo erg als met een 100% sper.. Je hebt dus niet zozeer het "ik wil alleen nog maar rechtdoor gevoel" als bij een 100% sper..
Alleen moet het wiel dus wel nog enige weerstand ondervinden anders werkt de Quaif ook niet meer, maar dit kun je ondervangen door de handrem een klein beetje aan te trekken...
Leuker kan ik het niet maken....