Is mijn 2cv onterecht een bloempot geworden????

Wat is een goede prijs voor een eend, een onderdeel of de reparatie.
Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2662
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » wo 23 dec, 2015 17:53

"In bodemplaat voor voorzitting" (letterlijk wat de RDW zegt)
Verbruik: Afbeelding

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » wo 23 dec, 2015 18:41

Michiel van G. schreef:Mijn 79- er Special
Dat was absoluut origineel.
Dat dacht ik ook alleen de RDW denkt daar dus anders over.... en dat is dus juist het probleem.....


een voor de voorbank is een gebied van ongeveer 1 meter breed.....
Laatst gewijzigd door LPGo op wo 23 dec, 2015 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Bericht door deusjevo » wo 23 dec, 2015 19:01

Prima toch dat die bank een meter breed is, er staat op je kenteken toch niet precies vermeld waar voor die voorbank ?
Hoop mogelijkheden dus
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2662
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » wo 23 dec, 2015 21:59

in principe zit het nummer met die vermelding op het kenteken in de bovenplaat van het chassis, op 1/3e vanaf de passagierskant. Ca. 15 cm uit het schutbord.
Verbruik: Afbeelding

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Bericht door deusjevo » wo 23 dec, 2015 23:56

Zo uitgebreid staat het toch niet op je kenteken?
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2662
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » do 24 dec, 2015 10:08

helaas niet.
Maar bij alle 2cv's en Dyane's die ik heb langszienkomen met de door mij hierboven genoemde locatiebeschrijving, zat het nummer op de bovenplaat van het chassis, zoals ik hierboven ook beschreef.
Verbruik: Afbeelding

JustARoadster
Beginner
Beginner
Berichten: 27
Lid geworden op: za 3 jan, 2015 16:30
Locatie: Houten

Bericht door JustARoadster » do 24 dec, 2015 16:59

Probeer anders een ander rdw keuringsstation. Vaak wisselen ze informatie slecht uit.
Citroën 2CV6 Spécial '87
Citroën 2CV6 Club '80
Citroën Méhari '70
Harley-Davidson 883 Roadster '11
Solex OTO '67

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » do 24 dec, 2015 21:59

Ik kan Almelo ten zeerste aanraden ;) Ik vind het overigens heel erg slecht dat de auto nu een 'plantenbak' zou worden, de eend bestaat toch gewoon? En ze kunnen naast het chassisnummer toch ook het koetsplaatje en het motornummer controleren? Hoe illegaal het nummer ook moge zijn, grote kans dat het wel gewoon het bijbehorende nummer is, en dat weten ze zelf ook.

Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » vr 25 dec, 2015 10:08

De origineel in NL geleverde 79 er die ik ken heeft ook de omschrijving "in bodemplaat voor voorzitting", maar ik ken deze auto niet anders als dat het nummer in de rechter bodemplaat van de koets staat.
Wel weet ik dat van deze auto het chassis en de bodemplaten al vervangen zijn, dus of het origineel ook zo was bij deze auto is niet meer te achterhalen :cry:

@LPGo, nou lees ik dit topic nog eens door, jij hebt dus een 79 er met "IN BODEMPLAAT VOOR VOORZITTING" en jouw andere heeft "V. R. VOORZITTING IN BODEMPLAAT", welk bouwjaar is de laatstgenoemde dan?
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Bericht door deusjevo » vr 25 dec, 2015 10:25

Ik denk dat die andere eend een Club is?
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » vr 25 dec, 2015 10:30

Club, Special of Charleston e.d. is volgens mij nooit op het kenteken vermeld toch? Alleen maar S6 als er een loodvrije motor in zat :roll:
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

Gebruikersavatar
deusjevo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
Locatie: Omgeving Rotjeknor...
Contacteer:

Bericht door deusjevo » vr 25 dec, 2015 12:58

Het verschil is dat er bij een Club misschien rechter voorzitting (want 2 losse stoelen) staat en bij een Special alleen voorzitting (bankje dus)?
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green

verkuilm
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 500
Lid geworden op: za 7 feb, 2009 14:12
Locatie: Zeist

Bericht door verkuilm » vr 25 dec, 2015 13:43

Het hoort echt in het chassis. Dus op de bovenste chassisplaat en net uit het midden, zoals al eerder beschreven. Maar er zijn uitzonderingen. Vaker gezien.

Maar ik denk dat het grootste probleem is, nummer niet of nauwlijks leesbaar.
En de letters veel te groot. Dus er is ooit aan gerommeld.
Dat weet de RDW ook.

Zolang de RDW niet weet welke auto dit nu is, wat er mee gebeurt is, houdt je een probleem.
Dus iets van de historie opduiken, daar zit de beste kans.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980

hobbes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 960
Lid geworden op: vr 18 mar, 2005 22:24
Locatie: Marknesse (n.o.p)

Bericht door hobbes » wo 30 dec, 2015 20:32

Dus er is ooit aan gerommeld.
Dat weet de RDW ook.

JA dat vraag ik me dus ook af : Weet de RDW dat wel, ik bedoel ik heb nog een eend met een douane nummer in de schuur staan, keurig met een groezelig a4tje. Heeft de Rdw een bestand waar al die herinslagen en wijzigingen van het nummer in staan? of staan er gewoon dat het nieuwe nummer op die plek hoort te staan?

Tuurlijk kan je aan een nummer zien dat er ooit iets aan gedaan is maar de vraag is vervolgens of dat uit winstbejag is gedaan of uit domweg gewoon herstellen?

Dus de oplossing is : haal ergens een schoon chassis vandaan, zet die eronder en sla met de geleende slagletters er keurig een nummer in. Vervolgens ga je naar een nieuw Rdw station en vraag keuring aan...
Sorry ik word soms zo moe van dat regeltjes geneuzel...

Overigens heb ik bij de dyane het nummer op de rechter achterpoot staan... (ooit door de RDW gedaan)
met eendige groeten,

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » do 31 dec, 2015 17:29

hobbes schreef:Dus er is ooit aan gerommeld.
Dat weet de RDW ook.


JA dat vraag ik me dus ook af : Weet de RDW dat wel, ik bedoel ik heb nog een eend met een douane nummer in de schuur staan, keurig met een groezelig a4tje. Heeft de Rdw een bestand waar al die herinslagen en wijzigingen van het nummer in staan? of staan er gewoon dat het nieuwe nummer op die plek hoort te staan?
Precies, dit is dus waar ik ook mee zit... Volgens mij heeft de RDW dit dus vroeger nooit bij gehoiuden en nu er ineens golfjes en Merceddessen omgekat worden, moeten wij er de dupe van worden... aAlleen heb ik dus geen poot om op te staan... Dat zegt de RDW man ook, ik mag alles van de auto gebruiken behalve het chassis en kenteken..

De RDW kan dus ook niet zeggen dat het niet het originele chassis is.. Dit is dus in mijn ogen het probleem...


hobbes schreef: Tuurlijk kan je aan een nummer zien dat er ooit iets aan gedaan is maar de vraag is vervolgens of dat uit winstbejag is gedaan of uit domweg gewoon herstellen?
Dit is dus ook het grote probleem waar ik mee zit en waar ik me niet in kan vinden...

hobbes schreef: Dus de oplossing is : haal ergens een schoon chassis vandaan, zet die eronder en sla met de geleende slagletters er keurig een nummer in. Vervolgens ga je naar een nieuw Rdw station en vraag keuring aan...
Sorry ik word soms zo moe van dat regeltjes geneuzel...
Helaas dit is dus nu te laat omdat e.e.a. al geblokkeerd is door de RDW..



hobbes schreef: Overigens heb ik bij de dyane het nummer op de rechter achterpoot staan... (ooit door de RDW gedaan)


Ondertussen kan ik aantonen dat mijn chassisnummer origineel nooit in het chassis gestaan heeft en dat het ooit een keer in het chassis is geslagen met het vervangen van de vloerplaat en waarschijnlijk is dit zelfs geaccepteerd door de RDW... en nu 20 jaar later gaan ze moeilijk doen.... daar is waar ik moeite mee blijf houden...
Laatst gewijzigd door LPGo op wo 6 jan, 2016 18:37, 2 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie