Boek renovatie 2cv

Iets gevonden met een eend in de hoofd- of bijrol?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
arnedp
Beginner
Beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 12 apr, 2015 11:07

Boek renovatie 2cv

Bericht door arnedp » za 23 jan, 2016 09:52

Hallo,
Ik zoek een boek over de totale renovatie van de 2cv, in het nederlands geschreven.
Ik vind enkel engels en franstalige boeken voor 96euro zonder verzending.

Het boek van haynes owner workshop manual heb ik al, maar wil nu nog iets specifieker van totaal renovatie.

Alvast bedankt
Arne
NO paint, NO chrome, No problems

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3019
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » za 23 jan, 2016 13:27

Voor zover ik weet bestaat dat niet maar misschien is het 'handboek 2CV' van Jan van de Velde iets voor je.
Hier wordt in normaal nederlands uitgelegd hoe alles werkt en in elkaar zit.
Dan de Haynes en de vraagbaak er bij voor de eventuele maten en afstelgegevens en je komt een eind.

En vergeet dit forum niet :D .

Gebruikersavatar
AZL57
Heavy user
Heavy user
Berichten: 4962
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » za 23 jan, 2016 17:28

er bestaat het boek eendologie van het eendenei. In hoeverre dit helpt bij een restauratie weet ik niet.
diverse Citroens, wat anders.

st@f
Beginner
Beginner
Berichten: 35
Lid geworden op: do 31 jan, 2013 20:08
Locatie: Lier

Bericht door st@f » za 23 jan, 2016 18:26

in het nederlands weet ik niets maar in het engels bestaat er van uitgeverij veloce
( www.veloce.co.uk ) :
"How to restore Citroen 2cv" your step-by-step illustrated guide to body, trim &
mechanical restoration 1949-1990 models: includes Dyane and Van

Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1870
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » zo 24 jan, 2016 09:27

How to restore Citroen 2cv vindt ik niet echt een duidelijk en overzichtelijk boek.
Ik neem aan dat het om een moderne eend gaat (na 1970) dan zou ik voor het mechanisch gedeelte de Vraagbaak nemen en misschien ook het boek van Jan van der Velden. De vraagbaak is op marktplaats vaak te koop maar er zijn ook digitale versies op het net te vinden. Voor de restauratie van de koets kun je het beste op internet zoeken. Dit forum biedt veel informatie en ook op Youtube is veel te vinden. Kijk ook hier eens: http://ceessmits.com/index.html Is wel van een eenden slachter maar heeft duidelijke foto's op de site staan.
De zoek functie van dit forum werkt niet erg goed maar als je in Google 2cv.nl zet voor je zoekterm dan kun je het meestal wel vinden.
Schultenbräu das ist mein Bier !

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » zo 24 jan, 2016 11:32

de beste manier om het forum te doorzoeken in google is om dit voor je zoekterm te plaatsen:

site:forum.2cv.nl

bijvoorbeeld:

site:forum.2cv.nl cilinders honen

Hier is meer informatie te vinden dan in welk boek dan ook, zeker als het gaat om minder standaard problemen of reparaties ;)

Plaats reactie